Gast Misery28 Geplaatst: 16 januari 2008 Geplaatst: 16 januari 2008 Das waar Ik zag net dat ze de twin lnb van unicable in de opruiming hadden voor 39 euro. Dus dat is 225 voor de ontvanger + 39 voor de lnb = 264 euro. Anders kosten ze ronde de 325 euro, dus voor die 60 euro koop je een mediaguard cam (kosten nieuw 64 euro). Zal morgen eens bellen, is namelijk een opruiming dus op=op.
Gast Misery28 Geplaatst: 16 januari 2008 Geplaatst: 16 januari 2008 Dank u Het lijkt me een leuke ontvanger voor een redelijke prijs. Nog even wat anders, Ik las net awt over kinderziektes met over het niet werken met de mediaguard-cam en vastlopen van de software. Is dit verholpen in de software?
Coliseo Geplaatst: 16 januari 2008 Geplaatst: 16 januari 2008 Ik vermoed dat je deze vraag best op het Inverto-forum plaatst. Ik ben niet verder gegaan dan de installatie van de 212 firmware, om dat de 214-reeks een beta-versie was en omdat de 212 software voor mij goed werkte (en dit nog steeds doet). Inmiddels blijken de kinderziekten uit de 214 min of meer verdwenen te zijn. Dit kan je toch lezen op het Inverto-forum. Als de 214 ooit OTA komt, dan zal ik een download overwegen. Al bij al vind ik het een goed toestel, maar ik gebruik het ook maar om te kijken en op te nemen op de HD, dus geen (experimentele) hobby-toestanden.
Gast Misery28 Geplaatst: 16 januari 2008 Geplaatst: 16 januari 2008 Dat is bij mij ook de bedoeling. Ik werk nu met een philips 7072 en een hd-recorder, maar dan kun je nooit wat anders kijken als je aan het opnemen bent. Dus ik hoop dat ze hem morgen hebben. Ik laat wel weten wat ik van het toestel vindt.
Gast Invertist Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Origineel bericht van: Misery28 Ik dan alleen een twin unicable-lnb te kopen om: de inverto twin tuner beneden (kijken en opnemen) de philps 7072 op de slaapkamer (kijken) te laten fuctioneren. De inverto heeft de voorkeur, maar het totaal pakket is 70 euro duurder als er een nieuwe cam bij moet. Een twin ontvanger is het best gediend met een twin-LNB (eventueel Unicable). Als je ook de Philips er nog aan wilt hangen, is dat een derde ontvanger. Dan zal je dus het beste naar een quad-LNB gaan. Tenzij de beide ontvangers zelden/nooit tegelijkertijd aan staan: dan zou je vanf de ene kunnen doorlussen naar de ander. Ik weet trouwens niet of die Philips Unicable ondersteunt. De Inverto is langzamerhand de kinderziektes wel voorbij. Of de X-cam werkt, weet ik niet, maar, zoals boven ook gezegd, proberen kost niets. Je kan altijd nog wat anders kopen. In het algemeen werken dit soort "hobby CAM's" minder stabiel.
exciter Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Origineel bericht van: Misery28 De hdmi-aansluiting maakt niet zoveel uit, ik daht dat het een groot verschil was vergeleken met scart, dat valt wel mee. Het betekent dus dat je bij de prijs van een twintuner 100euro erbij met rekenen voor een een aston dual cam. En eventueel een 70 euro voor een quad-lnb( aangezien je dan een twi-tuner en een 2e ontvanger aansluit). Nou, dit zal ik dus niet kunnen bevestigen. Heb net zitten spelen met aansluiten van mijn ontvanger via Scart, composite en HDMI. Conclusie is dus anders - HDMI is velemalen beter. Gebruik gemaakt in alle 3 gevallen van Monstercable kabels met vergulde connectors, om de discusie over dat zooi uit te sluiten... TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Gast Misery28 Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Ik heb vandaag de invento met unicable lnb aangeschaft. Installatie is in 15 min gebeurt. Er zit een standaard en een unicable aansluiting op de lnb. Opnemen is kinderspel. Kortom: goede ontvanger voor een redelijke prijs en gebruiksvriendelijk. 1nadeel: bij de 1e keer aanzetten van de ontvanger moet de lnb op unicable gezet worden en moet er een frequentie voor de tuners geslecteert worden. X-cam werkt perfect, ik heb nog geen vastloper of stotterig beeld gehad (5 uur nonstop aangestaan). Coliseo, bedankt voor je uitleg en hulp bij het kiezen.
Gast Invertist Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Origineel bericht van: Misery28 1 nadeel: bij de 1e keer aanzetten van de ontvanger moet de lnb op unicable gezet worden en moet er een frequentie voor de tuners geselecteerd worden. Nou ja, nadeel: bij de eerste keer aanzetten moet je bij elke ontvanger enkele instellingen maken.
Coliseo Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Origineel bericht van: Misery28 X-cam werkt perfect, ik heb nog geen vastloper of stotterig beeld gehad (5 uur nonstop aangestaan). Coliseo, bedankt voor je uitleg en hulp bij het kiezen. @ Misery28 Graag gedaan. Hetgeen ik je kan aanraden, is de handleiding van Rob en Jos inkijken (zie link hieronder). Dit prachtige werkstuk is meer dan een aanvullende gebruiksaanwijzing bij de gewone die bij het toestel geleverd wordt. En als je een probleempje mocht tegenkomen, zoek dan eerst eens op het Inverto-forum, en indien nodig, stel gerust een vraag. Er zijn er ongetwijfeld genoeg die je graag zullen helpen. Succes met de nieuwe ontvanger, en geniet ervan !http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1360379#Post1360379
Gast Misery28 Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Ik kan de kanaalnummers niet wijzigen. Als ik bijv. dicovery verplaats van ch17 naar ch10 dan blijft ie in het display ch 17 aangeven, terwijl ie op nr 10 staat. Is hier een oplossing voor zonder de pc te gebruiken, heb hier weinig ervaring me.
Coliseo Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Je ontdekkingsreis is begonnen, zie ik Volgens mij is het beste een favorietenlijst aanmaken en daarin de zenders plaatsen die je wil en waar je wil. In de hoofdlijst blijven werken is mogelijk, maar bij de minste verkeerde handeling slaat alles weer door elkaar en kan je opnieuw beginnen. Zoek de instructies op in de handleiding, lees die passage eens door en probeer maar. Het zal niet lang duren voor je de belangrijkste functies onder de knie hebt. En... voor de Inverto is er bij mij nog nooit een PC aan te pas gekomen. Aangezien je nu een nieuw onderwerp begint, zou ik een nieuw draadje starten en liefst in het Inverto-forum. Daar staat het op z'n plaats en daar zijn veeeeel meer (en veeeel betere dan ik ) Inverto-kenners die je kunnen helpen.
Gast Misery28 Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Ik heb het forum gevonden hier op de site. Het gaat me erom dat ik de nummers van de kanalen kan verander naar de plaats waarop ze staan. Zodat kanaal 10 ook als 10 in beeld komt en niet als 17.
Coliseo Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Vooruit dan maar (met dank aan Rob Van Der Does): 1. rechtstreekse link naar de fabriekshandleiding http://home.hccnet.nl/r.v.d.does/Bestanden/Inverto%20IDL7000S%20FactoryManual%20NL.pdf Vanaf Puntje 3.3. op blz 117 voor het verplaatsen in de hoofd TV-lijst. Vanaf Puntje 3.4. op blz 117 voor de favorietenlijst. 2. rechtstreekse link naar de aanvullende handleiding van Rob en Jos http://home.hccnet.nl/r.v.d.does/Bestanden/Inverto%20IDL7000S%20Handleiding%20NL%20Vs%201.6.pdf
Gast Misery28 Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Dat verpaatsen in de hoofdlijst snap ik wel, maar als het eerst o 17 stond en je verplaatst hem naar 10, dan blijft ie 17 aangeven, ondanks dat ie verplaatst is. Is de bedoeling van de fav.lijst dat de nummers elkaar dan wel opvolgen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen