Ga naar inhoud


voedings kabel stacaravan


Gast marsmannetje

Aanbevolen berichten

hallo

ik sta op een anwb 5 sterren camping,heb 5 jaar geleden een oude stacaravan gekocht

Dit jaar kreeg ik problemen met elektra van de caravan, De kabel van mijn caravan naar de zekering kast is defect

Nu zegt de eigenaar dat ik zelf een nieuwe kabel moet graven maar de afstand is ongeveer 150m dwars door tuintjes van de andere camping gasten

wie weet dit zijn hier voor regels voor

jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het lijkt mij als de kabel 150 meter ingegraven ligt onder de grond van de camping, en dan ook nog dwars door de tuinen van andere gasten, de eigenaar van de camping hiervoor verantwoordelijk is.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat het de kabel is? Had zelf problemen met mijn schuur en ook bijna de hele kabel (zeker 35 jaar oud) vervangen. Kwamen er toen gelukkig achter dat de aansluitingen in een lasdoos aangetast waren door roest. Even schoon gemaakt en probleem was opgelost.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan de kabel uitgraven en in het tuintje waar de kabelbreuk zit, díe bewoners aansprakelijk stellen. Hadden ze daar maar geen vijver moeten aanleggen!

Nee, geintje, dan hoop ik dat het toch goed afloopt voor je.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kabel van 30 jaar in de grond is niet echt oud.

Wellicht ligt het aan lekke gietmoffen.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marsmannetje je hoeft toch niet je kabel in het zelfde trace te leggen?Je kan die oude toch gewoon in de grond laten?

Ik zou dan de kabel gewoon langs 1 van de paden ingraven.

Maar vindt het wel vreemd dat jij daar voor moet zorgen.De eigenaar moet toch zorgen dat er stroompunten zijn?

Zal een mooi zootje worden als iedereen op die camping zelf zijn water,elektra,kabel tv,telefoon enz zelf in gaat graven op de camping.

Ligt de boel constant open daar.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou bijvoorbeeld met een bicotester of een HDW kunnen kijken waar de storing zit want meestal gaat de kabel zelf niet stuk maar juist bij lassen en aftakmoffen. Meestal hebben aannemers in de infra wel van dergelijke apparaten, probeer een in je omgeving te vinden. Als je al een megger kan regelen moet dat geen probleem zijn.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rare bedoening daar, wij hebben zelf een camping en nemen de verantwoording tot aan het perceel.Wat ik ook stom vind is dat de voedingskabel door de tuintjes van de buren heen loopt i.p.v. buitenom.Ik heb een meerdere centrale meterkasten geplaatst en daar vandaan naar elk perceel een aparte voedingskabel aangelegd en tja als dan nog iemand buiten zijn tuin een kabel molt dan zijn de kosten voor diegene.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of jullie met meters werken anders zou je bij de dichtsbijzijnde buurman een aftakking kunnen maken met een mof.

Dan ligt het er nog wel aan hoe het e.e.a is afgezekerd natuurlijk.

Je oude aansluiting voor de zekerheid op een eindmog leggen.

 

Anders even doen wat oldereast al aangaf,gewoon meten en kijken waar de storing zit.

Dan is het een kwestie van een verbindmof,of bij een nieuw stuk er tussen,2.

30 jaar voor een plastic kabel is peanuts,kom in mijn werk wel eens kabels tegen die veel ouder zijn.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even dit,als er nu een buurman een paal door jouw kabel heeft geramd en jij vind dit.

De eigenaar heeft met rioolaanleg jouw kabel beschadigd en jij vind dit.

Zijn dan de herstelkosten ook voor jouw rekening...??

 

Ik heb het idee dat je bij een boer op het erf staat ofzo hoor.

Ik kom voor mijn werk ook wel eens op campings maar daar staan altijd onderverdelingen.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat krijg je als je bedorven stroom door zo'n kabel laat stromen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat idee van bij een door een boer gerunde camping komt ook bij mij boven drijven.Het is toch bullshit dat je verantwoordelijk bent voor de kabel die buiten je eigen perceel ligt. 5 ***** ????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast marsmannetje

allemaal bedankt voor de reactie

ik heb nooit een contract getekend,maar de eigenaar zegt dit is al van vroeger uit is dat je dit zelf moet verzorgen

En als je het niet wil zoek je maar een andere camping

Ik had gehoopt dat hij dit verplicht is bij een 5 sterren camping maar ik kan hier over geen regels vinden.

En als wat wil vragen bij anwb moet je eerst lid worden

jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...