Funfreak Geplaatst: 12 januari 2008 Geplaatst: 12 januari 2008 Sinds enige tijd doet mijn versterker Philips F4235 het niet meer en hoor ik het relais niet meer klikken. Dit is het relais naar de eindtrap c.q. openzetten speakers. Verder werkt alles en slaan de vu meters ook uit. Ik heb al het nodige doorgesoldeerd, want voorheen had een tik aan de zijkant van de versterker nog wel het effect dat het relais omsprong. Nu helaas niet meer. Zou het relais defect zijn of iets anders? Dank voor jullie tips
jeevanhoof Geplaatst: 12 januari 2008 Geplaatst: 12 januari 2008 hoi, Je kan al eens meten of het relais spanning krijgt. Als je een scoop hebt kan je ook al eens meten of het muzieksignaal tot op het relais komt en of er geen gelijkspanning op het signaal zit. Als er gelijkspanning op het muzieksignaal zit mag het relais ook niet aantrekken. Ik heb al voorgehad (bij een andere versterker) dat de temperatuurvoeler die op de transfo zat slecht was, waardoor het relais niet inschakelde. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Steve Geplaatst: 12 januari 2008 Geplaatst: 12 januari 2008 als de beveiliging te vroeg of direct ingaat vervang dan TS7514/7515 voor een BC556 en D6503/6504 voor een BZX79-C22
Funfreak Geplaatst: 12 januari 2008 Auteur Geplaatst: 12 januari 2008 Wat bedoel je met 'als de beveiliging te vroeg of direct ingaat'? Hoe kan ik (zonder scope) nagaan of dit het geval is? Waar vind ik (ongeveer) de genoemde onderdelen op de print? Heb je misschien een schema, zodat ik wat zaken (voltages) door kan meten?
Steve Geplaatst: 13 januari 2008 Geplaatst: 13 januari 2008 controleer ook op slechte soldeercontacten rondom en op IC7501 en IC7502.
Funfreak Geplaatst: 13 januari 2008 Auteur Geplaatst: 13 januari 2008 De IC's had ik al doorgesoldeerd. Wat bedoel je met 'als de beveiliging te vroeg of direct ingaat'? Hoe kan ik (zonder scope) nagaan of dit het geval is? Heb je misschien een schema, zodat ik wat zaken (voltages) door kan meten? Wat kan ik met een multimeter doormeten en op welke punten (en welke spanning moeten deze punten geven)?
Big fellow Geplaatst: 22 januari 2008 Geplaatst: 22 januari 2008 @Funfreak; Niet lullig bedoelt hoor, maar het heeft weinig tot geen nut om je bericht te herhalen. Op andere forums wordt je hiervoor gewaarschuwd/gebanned. (Het zogenaamde "kicken" van topics) Misschien is het verstandiger om een PM te sturen naar Steve? Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen