Ga naar inhoud

Multiblock Triax 4 lnb's

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is die alu beugel origineel Triax?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Nee, bij de verkoper op de site staat:

Multifeethouder Aluminium Triax geschikt.

Voor triax 64, 78 en 88 cm.

Bij de originele met de zwarte plastic beugels staat:

Triax multifeedhouder.

Achteraf ben ik pas gaan beseffen wat dit inhoudt.

Dus heb gewoon niet goed opgelet.

Het heeft me wel gewoon heel veel meer tijd gekost dan nodig.

Inplaats van een paar plastic beugeltjes in elkaar te klikken en op de rail te positioneren zit je hele schotels te verwisselen en aluminium bij te beunen, en weer opnieuw uitrichten en proberen.

In de 88 cm zit het me nu naar het zin, ben er happy mee, maar als ik het weer moet doen neem ik de originele, maar dat weet ik nu, had het op dat moment niet in de gaten.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Zo ziet het er bij een Triax88 met originele houder. Denk ook aan de skew van de lnb's. Omdat je scheef in de schotel kijkt wijkt de skew af van het boekje.

Geplaatst:

Tijdens mijn zoektocht naar multifeedhouder kom ik op Duitse websites dit model tegen, waarvan men beschrijft dat de houders verstelbaar zijn ook in de hoogte, en dat men ze kan draaien,

Iemand hier enige ervaring mee, is dit een ietwat gemakkelijker te installeren houder of niet soms?? bedankt

Geplaatst:

Ziet er mooi uit vooral de astra 3 lnb.

Ik hoop wel dat je de f pluggen voor astra 2 hebt ingetaped anders krijg je zeker een vochtprobleem.(zelfvulcaniserende tape is het beste).

Moi Brombeer. smile

Geplaatst:

Niet ingetaped. Zijn F-connectors met rubberen ringen.Kijken of deze het goed doen. Is maar een meter kabel tot de switch. De hotbird (smart quad) heb ik met doorzichtig plastic en ducktape afgeschermd zodat er geen water meer op de F-connectors komt. Zie je alleen op de foto niet zo goed.

Geplaatst:

Het voordeel van de "Duitse" versie is dat als hij goed afgesteld is,alles goed stevig kan worden vastgezet.

De "plastic" uitvoering blijft buigbaar naar boven/beneden.

Voordeel van die is weer dat als je 28,5 zo hoog mogelijk zet dat de schuinte van alle 4 sat's in 1 keer goed is.

En bij de Duitse moet je alle 4 apart in hoogte verstellen.

Geplaatst:

De originele Triax is inderdaad zoals alles bij Triax net even te slap uitgevoerd. Dit merkje als je de Invacom met zijn grote lengte en gewicht in de Triax multi houder plaatst. Gelukkig zit Astra 3 (1D3A) dicht bij de arm waar de houder stabiel is. De skew wel aanpassen per sat.Niet alles recht in de houder zetten en dan kantelen want dat werkt niet.

Bijlage: betere foto van de plastic spatwaterbescherming a la Jani.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Weet iemand of verschil kwaliteit ontvangst tussen een 78 en een 88 cm schotel Triax voor de multifeedhouder groot is? En is het soms aan te raden dat ik ga voor een Visiosat Bisat schotel of de Wavefrontier T90? Is de regel hoe groter de schotel hoe beter de ontvangst...

Geplaatst:

Ja, hoe groter hoe beter. Voor de Astra's en HB maakt het niet zoveel uit. Alle 4 sats zijn erg sterk.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jani 1
Ja, hoe groter hoe beter.

Hier is toch enige terughoudendheid op zijn plaats.
Voor sterke satellieten is "te" groot alleen maar een nadeel, hiermee vang je teveel "ruissignalen" welke een goede afstelling alleen maar lastiger maken. Voor de genoemde 4 sats hoef je echt niet groter van 88-90 cm te gaan.

Voor hele zwakke satellieten is het wél van hoe groter hoe beter.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Jani 1
Ja, hoe groter hoe beter.

Voor sterke satellieten is "te" groot alleen maar een nadeel, hiermee vang je teveel "ruissignalen" welke een goede afstelling alleen maar lastiger maken.
Voor hele zwakke satellieten is het wél van hoe groter hoe beter.

"Ruissignalen"? confused
Waar heb je deze info vandaan? Eigen theorie?

Een grotere schotel is juist nauwkeuriger dan een kleinere door
de invalshoek.Daarom moet je die ook preciezer instellen.
Maar daar krijg je dan ook kwaliteit voor terug.
Om maar niet te spreken van de slechtweerreserve bij een grotere
schotel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb twee schotels met op beide drie LNB's. De eerste die ik deed is een Triax 78 (voor mijn DM 500) was een fluitje van een cent echter de tweede een Funke 99cm (voor mijn DM 7020) was echt bijzonder moeilijk goed te krijgen. Ondanks de grotere afmeting heb ik met mijn DM 7020 eerder problemen tijdens regen dan met de DM 500!!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen