Ga naar inhoud

[TF5510PVR] Tikjes in audio.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aangezien ik vrij nieuw ben op dit forum heb ik een tijdje rond gezocht naar het antwoord, maar het lijkt er tot dus ver niet tussen te staan;

Mijn Topfield 5510 PVR geeft tikjes door het geluid in het linker audio signaal. Hoe kan ik dit verhelpen?

Ik heb mij laten vertellen dat er een vrij simpele modificatie op het mainboard voor is.

Geplaatst:
Origineel bericht van: t-sec

Mijn Topfield 5510 PVR geeft tikjes door het geluid in het linker audio signaal. Hoe kan ik dit verhelpen?
Ik heb mij laten vertellen dat er een vrij simpele modificatie op het mainboard voor is.

Weet je wel vrij zeker dat het aan de Topfield ligt in niet ergens anders?
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Ik ben even voor je in het archief gedoken want heb in 2005 een draad over dit probleem gestart. Helaas gaat het archief maar tot 2 jaar terug dus kan dat onderwerp niet meer terug vinden.

Ik neem aan dat dit hetzelfde probleem is waar de 5500 en de 5000 last van hadden, af een toe een statisch klinkende tik in het audio op een van de 2 analoge audio kanalen en via de optical out niet.

Het probleem was te verhelpen door een smd weerstand te vervangen door een draadbrug, wat ik ook zelf in mijn ontvanger gedaan heb. Hiermee is het probleem verholpen en heb nooit meer een tik gehoord!

Ik moet nog ergens foto's hebben van het mainboard en de locatie van de smd weerstand. Deze zal ik opzoeken en in dit onderwerp plaatsten.

Geplaatst:

Thanks Dinky, dat is precies wat ik bedoelde.

Mogelijk dat je er nog achter kan komen welke SMD weerstand dit is, nummers staan geloof ik op het mainboard gedrukt. Dan kan ik zelf ook deze modificatie uitvoeren.

Geplaatst:

Je kan wel langer dan twee jaar terug zoeken hoor.

Het onderwerp wat Dinky bedoelde staat hier en dan op pagina 6 staat een foto.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Geplaatst:

Mooi dat het onderwerp dus toch nog terug te vinden is, ik zal iets fout gedaan hebben met de zoekopdracht.

Maar goed, de smd weerstand die op de foto met rood is omcirkeld moet worden verwijderd en vervangen worden door een draadbrug (doorsolderen).

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Zoale het woord zegt een "draadbrug" (0 ohm) over de weerstand(47 ohm) solderen whistle

En dat heb ik net gedaan; weerstand er uit, draadbrug er in. Tik weg!
Geplaatst:

Fijn om te lezen dat het probleem verholpen is!

Veel (luister)plezier met je ontvanger!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen