Ga naar inhoud

[TF5510pvr] EPG Astra3 Canal Digitaal, wanneer?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zojuist een e-mail terug ontvangen van Topfield Korea. Met de mededeling dat hun Nederlandse distributeur NIET wil meewerken aan het leveren van een Astra3 stream.

Het vriendelijke verzoek of ik de stream wil maken en deze wil toesturen. Dat gaan we dan maar doen, in het kader van de Topfield 5510 PVR vrienden.

Fijne importeur in Nederland... Was voorheen geloof ik Clark, dat werkte veel beter.

• Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: t-sec
Zojuist een e-mail terug ontvangen van Topfield Korea. Met de mededeling dat hun Nederlandse distributeur NIET wil meewerken aan het leveren van een Astra3 stream.

Het vriendelijke verzoek of ik de stream wil maken en deze wil toesturen. Dat gaan we dan maar doen, in het kader van de Topfield 5510 PVR vrienden.

Fijne importeur in Nederland... Was voorheen geloof ik Clark, dat werkte veel beter.

Als ik ergens mee kan helpen dan hoor ik 't graag. Hoe moet je een stream capturen? Ik zou graag de stream van de Vlaamse transponder ook op willen sturen naar Topfield Korea omdat deze ook niet helemaal werkt.
Geplaatst:

Ik snap er niet zoveel van, maar gaat die stream dan ook werken in de Topfield 5500PVR?

Zou je door willen geven als je toch bezig bent dat hetzelfde probleem geldt voor de TF5500PVR?

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Topfield 5500 en 5510 zijn exact dezelfde machines, de 5510 is des tijds uitgebracht als HET Nederlandse CD model met Fast Scan software, maar verder geen verschil.

Ook de Topfield 5000 is het zelfde qua hardware, alleen heeft deze een normaal simpel LED segment display.

Voor het captureen van een transponder stream heb je speciale software nodig die je op je Topfield moet installeren. Na een factory reset lees je alleen 1 stream in die je wil capturen. Deze neem je 5 minuten op, geeft een ca. 1Gb grote .rec file en deze biedt je aan aan Topfield.

Wel je zenderlijst etc. even opslaan, want je raakt wel alles kwijt door de stream software. Nadien moet je de normale software plus zenderlijst weer terug installeren.

Ik heb de software van 1.4Mb, alleen weet ik niet hoe ik die kan posten.

Als iemand mij kan helpen, dan kan ik de software ter beschikking stellen.

Geplaatst:

Hier helemaal geen signaal op de themazenders wel op regionalen en duitse zenders. Ligt dit probleem bij mijn ontvanger of is dit een CD probleem? (themazenders in pakket)

Geplaatst:

Mensen met bijvoorbeeld een Dreambox ontvangen wel de TV Gids voor een week.

Dus de Themakanalen op Astra3 hebben wel degelijk EPG info.

Now/next informatie is geen probleem, dat werkt wel. Alleen de TV Gids dus niet.

Jan, welk merk en type ontvanger heb jij? Ook TF5510 PVR?

Geplaatst:

Om bijlagen te plaatsen klik je op "plaatsingsopties" en daar staan "Bestandsbeheer". Hier kan je een bijlage toevoegen.

Misschien kunnen we hostingruimte tijdelijk ter beschikking stellen zodat ze het kunnen downloaden van een server. Of is het beter om een DVD'tje op te sturen?

Geplaatst:
Origineel bericht van: t-sec
Mensen met bijvoorbeeld een Dreambox ontvangen wel de TV Gids voor een week.
Dus de Themakanalen op Astra3 hebben wel degelijk EPG info.
Now/next informatie is geen probleem, dat werkt wel. Alleen de TV Gids dus niet.

Jan, welk merk en type ontvanger heb jij? Ook TF5510 PVR?

Je moet de Topfield MHW-applicatie zien als de EPG van de originele CD-ontvangers. Deze wordt ingelezen van het EPG-datakanaal wat op 12.515/H zit. Op dit kanaal wordt de Mediahighway egp uitgezonden. Topfield heeft een manier gevonden om dit kanaal in te lezen en te implementeren in de topfield EPG. Deze EGP is maar voor 2 dagen (altijd). De standaard CD-doosjes kunnen ook maar 2 dagen kijken. (de lopende en de volgende dag). Alle EPG die je met de CD-doosjes kan zien moet de Topfield in theorie ook kunnen laten zien. De Inverto doet dit wel goed en laat wel alle kanalen zien, alleen bij de Topfield is er dus wat mis en missen we de nieuwe kanalen die na een bepaalde datum zijn toegevoegd, zoals de Astra 3 zenders, Comedy Central enz.
Geplaatst:

Waarom wil de Nederlandse importeur eigenlijk niet hieraan meewerken?

Het is voor hen toch ook belangrijk dat de kopers van hun ontvangers tevreden zijn?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jeffrey
Je moet de Topfield MHW-applicatie zien als de EPG van de originele CD-ontvangers. Deze wordt ingelezen van het EPG-datakanaal wat op 12.515/H zit. Op dit kanaal wordt de Mediahighway egp uitgezonden. Topfield heeft een manier gevonden om dit kanaal in te lezen en te implementeren in de topfield EPG. Deze EGP is maar voor 2 dagen (altijd). De standaard CD-doosjes kunnen ook maar 2 dagen kijken. (de lopende en de volgende dag). Alle EPG die je met de CD-doosjes kan zien moet de Topfield in theorie ook kunnen laten zien. De Inverto doet dit wel goed en laat wel alle kanalen zien, alleen bij de Topfield is er dus wat mis en missen we de nieuwe kanalen die na een bepaalde datum zijn toegevoegd, zoals de Astra 3 zenders, Comedy Central enz.

Vandaag hoorde ik een kennis die een gloednieuwe Marusys S-8000 Linux PVR aan het testen was. Deze had ook geen EPG via Astra3.
Hij stelde de EPG in op Astra1 12515 en alle EPG kwam wel binnen, ook op de Astra3 zenders van CD.
Het TV Guide verhaal van CD, dat zij slechts 2 dagen meesturen klopt inderdaad. Zowel een geteste Topfield 5510, Arion 9400, als Marusys S-8000 komen niet verder dan 2 dagen EPG op de CD kanalen.

De Astra3 11739 stream is ondanks alles toch naar Topfield gestuurd, want zij wilde hem toch graag uitlezen. Meest waarschijnlijk zal het verzoek komen om ook een verse Astra1 12515 stream te sturen, aangezien daar de EPG info in zit. Maar goed...
Geplaatst:

Probleem voor EPG zit hem niet in de stream hoor.

De MHW EPG data wordt gekoppeld aan de SID. Door een beetje programmeurs is dit beperkt tot één satelliet. Dit omdat een SID bijvoorbeeld "12001" ook op meerdere satellieten voor komt. Dan gaat het hele EPG verhaal de mist in.

Ze moeten gewoon Astra 1 en Astra 3 koppelen aan de MHW EPG instelling voor Nederland.

Hoe ga je dat een Koreaan duidelijk maken? wink

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Zoiets melde Jeffrey ook al, ik leer een hoop hier van jullie, wist ik niet.

Heb dit verhaal min of meer doorgezet naar Topfield, zij zouden het bij hun engineers leggen ter onderzoek. Ondanks deze info wilde ze toch eerst met de Astra3 stream beginnen om deze te onderzoeken. Zou er meer nodig zijn, dan hoor ik dat van hun.

Zal inderdaad wel het verzoek worden om een Astra1 12515 stream te sturen...

Maar het blijft ergens wel belachelijk dat de Nederlandse importeur niet aan deze actie mee wil werken op verzoek van Topfield. Mogelijk dat er meer achter zit, dit is mij niet duidelijk, maar service heet het in ieder geval niet.

Geplaatst:

Erg raar dat de Nederlandse importeur niet mee wil werken.

Zo geef je toch geen service !!!

Geplaatst:

De Astra3 11739 stream is afgelopen week verzonden aan Topfield en - heel onverwacht - hebben ze geconstateerd dat deze slechts Now/Next informatie bevat... En vervolgens de vraag aan mij; wat nu? (zucht...)

Dus nog eens uitgelegt wat o.a. Jeffrey eerder omschreef over de Media Highway EPG stream voor Astra1 EN Astra3 op Astra1 12515.

Tevens aangeboden om een stream van Astra1 12515 te leveren, dan kunnen ze de data onderzoeken en het zelf constateren.

We wachten weer af...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen