Gast Digidirk Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Hebben ze ook ontdekt waarom die now/next epg het NIET doet als je de mediahighway epg van canal digitaal aan hebt staan op 12.515 H astra 1?? Of wordt de mediahighway van astra 3 op astra 1 meegezonden, maar geeft de Topfield die niet weer?? (net als bij enkele andere cd-zenders op astra 1) Dirk
Gast t-sec Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Dirk, Wat jij vraagt daar gaat eigenlijk deze hele treat over. Dat men geen Media Highway EPG heeft bij de CD zenders op Astra3 11739. Alleen Now/Next werkt, wanneer Media Highway EPG wordt uitgezet in het Settings menu. De Media Highway EPG info voor Astra3 zit inderdaad ook in de Astra1 12515 transponder. Dus zal Topfield een software update moeten uitbrengen waardoor deze EPG info ook op de Astra3 kanalen van CD teregt komt.
Gast Digidirk Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Dat weet ik; heb al eerder gepost in deze threat ;-) Maar K dacht, laat ik t probleem voor de zekerheid nog ffe duidelijk maken. Wellicht overbodig dus. Anyway: fijn dat je de moeite neemt om de zaak aan te kaarten bij Topfield. Laten we hopen dat die update er komt!! groet, Dirk
Gast fullHD Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 Is het al opgelost door Topfield??
Gast t-sec Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 De Astra3 11739 stream welke ik aan Topfield verzonden had, was zoals verwacht zonder EPG informatie. Ze konden er dan ook niets mee. Twee weken geleden heb ik de Astra1 12515 stream aan Topfield verzonden, met hierin vanzelfsprekend wel de EPG informatie van Astra1 en Astra3. Ze waren er erg blij mee (huidige Nederlandse distributeur werkt niet mee) en zouden de stream meteen laten onderzoeken door de Topfield engineers. Ik heb verder nog niets mogen vernemen. We wachten nog even geduldig af.
Gast fullHD Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Toch blijf ik het vreemd vinden dat de Nederlandse importeur niet meewerkt. Het is toch ook in hen belang dat de Nederlandse klanten tevreden zijn?
rudie1956 Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Origineel bericht van: Jeffrey Origineel bericht van: t-sec Mensen met bijvoorbeeld een Dreambox ontvangen wel de TV Gids voor een week. Dus de Themakanalen op Astra3 hebben wel degelijk EPG info. Now/next informatie is geen probleem, dat werkt wel. Alleen de TV Gids dus niet. Jan, welk merk en type ontvanger heb jij? Ook TF5510 PVR? Je moet de Topfield MHW-applicatie zien als de EPG van de originele CD-ontvangers. Deze wordt ingelezen van het EPG-datakanaal wat op 12.515/H zit. Op dit kanaal wordt de Mediahighway egp uitgezonden. Topfield heeft een manier gevonden om dit kanaal in te lezen en te implementeren in de topfield EPG. Deze EGP is maar voor 2 dagen (altijd). De standaard CD-doosjes kunnen ook maar 2 dagen kijken. (de lopende en de volgende dag). Alle EPG die je met de CD-doosjes kan zien moet de Topfield in theorie ook kunnen laten zien. De Inverto doet dit wel goed en laat wel alle kanalen zien, alleen bij de Topfield is er dus wat mis en missen we de nieuwe kanalen die na een bepaalde datum zijn toegevoegd, zoals de Astra 3 zenders, Comedy Central enz. De Inverto laat alle kanalen van astra1 zien.Maar van astra3 alleen now en next Grt Rudie Rebox 9000. Logitech Harmony 900.
Gast t-sec Geplaatst: 2 maart 2008 Geplaatst: 2 maart 2008 Heb een Arion 9400 en Marusys S-8000 getest, allebij netjes EPG TV Guide op Astra3. Dan zal de Inverto ook dit EPG probleem hebben.
Gast t-sec Geplaatst: 3 maart 2008 Geplaatst: 3 maart 2008 Zojuist een Beta FW opgestuurd gekregen van Topfield om deze te testen en het werkt bijna goed. EPG TV Guide op de Astra3 Themazenders komt nu wel door, zelfs ook Comedy Central. Alleen niet bij "Holland Doc" en "Nederland 4", maar dit kan een CD probleem zijn. Misschien dat mensen (geen Dreambox gebruikers) die een andere machine hebben die ook EPG op Astra3 ontvangt kunnen aangeven of Holland Doc en Nederland 4 inderdaad geen EPG TV Guide hebben. Anders meldt ik dit als bug aan Topfield. Bij de TF5510 2007 FW was er ook een probleem dat wanneer je Media Higway EPG op [aan] zette in het Settingsmenu, deze instelling bij het verlaten van het menu weer op [uit] schoot. Die bug is ook weg. De vraag van Topfield aan mij om deze Beta FW te testen en hierna te laten weten of het naar wens werkt, of de bugs te melden. Andere TF5510 gebruikers die nog andere bugs kennen die ook alle TF5510 gebruikers hebben, graag doorgeven. Dan zet ik die bij de testuitslag welke ik aan Topfield zal sturen. Hiermee zullen zij een definitieve FW versie maken die op hun site zal komen te staan.
Gast Digidirk Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 Goed werk!! Ik wacht in spanning op de nieuw software greetz dirk
Gast t-sec Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 Origineel bericht van: t-sec Misschien dat mensen (geen Dreambox gebruikers) die een andere machine hebben die ook EPG op Astra3 ontvangt kunnen aangeven of Holland Doc en Nederland 4 inderdaad geen EPG TV Guide hebben. Anders meldt ik dit als bug aan Topfield. Ik ben er inmiddels achter dat alleen de zender Holland Doc met de huidige Beta FW wel EPG doorgeeft, maar geen now/next doorgeeft als EPG op [aan] staat. EPG op [uit] zetten en now/next komt wel door. Nederland-4 bevat noch EPG noch Now/Next, maar dit schijnt inderdaad niet meegestuurd te worden. Iemand die dit kan bevestigen/aanvullen?
Jeffrey Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 @t-sec, Bedankt voor alle moeite! Zou je nog 1 ding willen proberen: Doet de EPG het nu ook bij de commerciele Vlaamse zenders zoals VTM, VT4 enz.? Mag iemand anders ook de beta software proberen? Hoe meer mensen 'm uitproberen hoe meer er bugs uitgehaald kunnen worden. Ik zou 'm ook wel uit willen proberen. (via PM)
Gast Digidirk Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 Kijk ook even naar Hallmark, bij mij zelfde probleem als op astra3 regio/thema zenders: geen epg, alleen now/next als mh uit staat. gr dirk
Gast fullHD Geplaatst: 5 maart 2008 Geplaatst: 5 maart 2008 Is die beta FW ook geschikt voor de 5500 PVR ?
Gast t-sec Geplaatst: 5 maart 2008 Geplaatst: 5 maart 2008 VTM, VT4, Hallmark, Comedy Central, allen hebben EPG en now/next met de huidige Beta FW. Vandaag heb ik de bevestiging van Topfield gekregen dat er direct gekeken wordt naar het ontbreken van now/next bij Holland Doc. Zodra dit opgelost is krijg ik een v2.0 Beta FW voor de test. Topfield Development heeft mij nadrukkelijk verzocht om de Beta FW onder geen enkel beding te verspreiden. De NL distributeur laat het aan alle kanten afweten, dus zijn ze erg blij dat ik ze nu wil helpen met testen. Zij doen daarom momenteel echt hun best voor mij/ons, laten we dit even respecteren tot de echte FW update op de Topfield site wordt gezet. Voor wat betreft FW voor een TF5510; deze draait ook op een TF5500. TF5510 is een TF5500 met officiele CD Fastscan software.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen