Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Ik regel mijn bankzaakjes via internet.

Daartoe had ik een tweede OS op een aparte partitie gezet.Daarmee bezocht ik UITSLUITEND de beveiligde website van mijn bank. Helaas bleken de twee OS elkaar te beinvloeden. Als ik het registry van OS 1 opschoonde, werden registrykeys van OS 2 verwijderd,waardoor IE niet meer werkte.

Teneinde raad heb ik een tweede HDD geinstalleerd.De eerste HD is een 320Gb. sata en de tweede een 20 Gb.ide.

Beide schijven heb ik als master gejumperd.

Bij het booten kies ik met F11 (bootmenu) welke HD ik wil gebruiken.Dit werkte in eerste instantie als een speer. Helaas blijkt nu dat de twee OS elkaar toch weer beinvloeden.Diverse progs zien de tweede HD als een volume van de eerste met alle gevolgen van dien.

Is het mogelijk om de twee HD's zo te configuren dat zij absoluut onafhankelijk van elkaar werken ? B.v.d. Pestvogel.

Geplaatst:

De enige optie die ik zo snel kan bedenken is om beide harddisks in een bracket te installeren. Dan alleen de harddisk die je wilt gebruiken in de computer steken. Op die manier voorkom je dit soort problemen.

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Inderdaad Big Fellow, dat is een optie, maar een bewerkelige.

Andere optie is een oud laptopje hiervoor gebruiken.

Maar het moet toch mogelijk zijn om dit door configuratie te bereiken. Toen ik de tweede hd installeerde, heb ik de eerste fysiek losgekoppeld. Na weer aangekoppeld te hebben gaf windows direct aan nieuwe hardware gevonden te hebben. Alle partities zijn vanuit beide hd's te benaderen. Ik heb altijd te horen gekregen dat windows slechts 1 hd tegelijk kan zien.

Ik krijg een steeds grotere hekel aan Bill Gates. Groetjes.

Geplaatst:

Er is de optie van bartPE en er zijn al andere CD en USB tools om windows daarvanaf te draaien, voor bankieren beter.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Ik krijg de indruk dat je beide HDD's hebt geconfigureerd als active partitie en dat werkt niet goed. Netzomin als 2 HD's op eenzelfde IDE poort op master zetten. Overigens zijn er voor dit probleem helemaal geen 2 schijven nodig, multiboot zou afdoende moeten zijn.

Geplaatst:

WPW bedankt !

Ik ben gaan grasduinen op het web betreffende jouw tip over BartPe usb. Ziet er interessant uit. Ik ben nu bezig om zo'n stick in elkaar te flansen, maar dat valt nog niet mee.

Dit zou de ideale oplossing zijn. Ik meld nog of het lukt. Gr. Pestvogel.

Geplaatst:

humi 1 sata en 1 ide dan maakt dat toch niets uit?

Geplaatst:

dat is inderdaad de enig juiste >onafhankelijke< dualboot

maar dan moet die boot cd-usb wel ook op internetopties getrimt zijn

veiligheidsopties (allow copy paste operations via script-disable)

voorkeurs-of-start pagina

etc

dus een snapshot image maken

goed idee.. cool

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

En hoeveel veiliger is dan zo'n usb stick installatie t.o.v. een Bill Gates installatie. crazy

Ieder besturingssysteem heeft zo zijn zwakke punten en ik heb niet de illusie dat een uitgeklede usb boot veiliger zal zijn dan een up-to-date XP installatie.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Geplaatst:

Als je daarmee internet op gaat, bankzaken doet, is de "alleen lezen" optie niet voldoende. Het zegt niets over hoe toegankelijk je bent vanaf internet naar binnen voor het vergaren van vertrouwelijke informatie.

Geplaatst:

Ja en nee, als je er alleen maar banken mee bezoekt en je thuis firewall staat ook goed is er geen risico. En wil je er meer mee doen dan mot je voor je bankzaken doet herstarten zodat'ie schoon is.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Als je firewall thuis goed staat is Windows XP ook veilig, lees veiliger dan Bart PE!! Bart PE is niet meer dan een uitgeklede versie van Windows XP, maar wel zonder alle belangrijke security patches, dus wat is er nu veiliger!? Je moet wel appels met appels vergelijken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen