Ga naar inhoud


Toegang tot schotel op dak onmogelijk gemaakt


Hoeba

Aanbevolen berichten

Hier ligt er grind op het dak en langs de rand een tegelpad, met vanaf het dakluik naar die rand ook nog een tegelpad, nog voor de glazenwasser waarschijnlijk.

 

Wel een goede tip om aan de wonigbouw door te geven, dat het wel veilig kan met van die tegels. Dank je!

 

Wilde zelf net rubberen daktegels gaan plaatsen voor onder de voet van mijn schotel om nog minder kans op doorlekken te krijgen dan de rubberen plaatjes die er nu onder zitten en ze dan weer af laten stellen. Maar helaas het dak zat dicht.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Littlesat
Inderdaad... Betonschaar en vervolgens een eigen slotje (van gelijke merk) erop zodat het niet opvalt... Jij kunt het dak op en als de woning verening (of dakdekker) het dak op wilt... past het sleutelje per on geluk niet meer :-) Problem solved


zo denk ik er ook over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Slotje doorknippen en ander ophangen gaat ook in de papieren lopen met het slot wat er nu ophangt, blijkt.

Is nl een speciaal hangslot, wat uit een projekt van veiligheid in de buurt samen met een nieuw "niet dupliceerbaar" buitendeur slot en sleutel is aangebracht.

 

Kreeg nu een brief op mijn email, dat ze mij in mijn recht op vrije nieuwsgarig belemmeren met dat slot en dat uit veiligheids overwegingen de gang via het luik veiliger was als via een ondeliggend balkon en dat ze mijn schotel al meer als tien jaar gedogen.

 

In de brief staat nu klip en klaar, dat er geen sleutel komt, dat er misschien wel een schotel op het dak staat maar dat zij in de administratie er niks van kunnen terugvinden en daardoor nooit toestemming is verleend en daardoor geen geval van gedogen kan zijn, omdat de schotel er illegaal staat.

De schotel kan op mijn rekening van het dak verwijderd worden en herplaatsing kan alleen in eigen prive ruimten of los op het balkon, wat inhoud niet bevestigd aan het gebouw of aan de muur van het balkon, bovendien dient de schotel zich binnen de lijnen van het balkon te bevinden.

 

Toch weer een heel ander verhaal als wat ik lees over de Brusselse richtlijnen, dacht ik zo!?

 

Ook heb ik rond 2000 in de bewonerscommissie als secretaris gezeten en toen werd ik nota bene nog als voorbeeld genoemd als een van de weinigen die zijn schotel netjes op het dak had geplaats zoals de richtlijn naast plaatsing op het balkon aan de achterkant van het gebouw was, i.p.v overhangend op de balkons zelfs aan de voorkant, zoals gebruikelijk hier is. Niemand van toen zal er meer werken, ben ik bang.

Had ik die notulen nog maar ........., dan hadden die huichelaars van nu helemaal het nakijken.

 

Mijn schotel kan alleen op het dak staan, wil ik niet achteruit gaan in de ontvangst mogelijkheid.

Met de vier meter grens van het dak, zoals eerder geopperd lijkt me dat ook heel goed mogelijk!

Ik denks trouwens dat mijn schotel net op die grens staat.

 

Maar ja wat nu, via het satelliet platform veel geld uitgeven of zelf een advokaat in de hand nemen, of de rijdende rechter inschakelen, of wie weet er nog een tweede hands betonschaar, of .....?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mereltje
Hallo zou het dan niet mogelijk zijn via de bewoners commissie die gegevens weer te bekomen ? groet Willy


Hallo,

Goed idee, maar die is opgeheven voor zover ik weet.
Zal de laatste voorzitter eens benaderen of ze verder als vijf jaar überhaupt gegevens hadden.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me een ding af........

Wat als er nu in een keer lekkage is....bijvoorbeeld er is een of andere dakdoorvoer lek.

Hoe komt de dakdekker dan op het dak..?

Via het luik...?...en als hij er dan op is en hij heeft 5 min werk....moet die dakdekker dan eerst een valbeveiliging plaatsen.

Laat me niet lachen ik weet hoe dit gaat ik ben zelf dakdekker/installateur.

Die woningbouwvereniging willen geen gezeik met hun dak en willen er daarom niet zomaar iedereen op hebben.

 

 

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoeba

Kreeg nu een brief op mijn email, dat ze mij in mijn recht op vrije nieuwsgarig belemmeren met dat slot en dat uit veiligheids overwegingen de gang via het luik veiliger was als via een ondeliggend balkon en dat ze mijn schotel al meer als tien jaar gedogen.

In de brief staat nu klip en klaar, dat er geen sleutel komt, dat er misschien wel een schotel op het dak staat maar dat zij in de administratie er niks van kunnen terugvinden en daardoor nooit toestemming is verleend en daardoor geen geval van gedogen kan zijn, omdat de schotel er illegaal staat.
De schotel kan op mijn rekening van het dak verwijderd worden


Spijtig om het te moeten zeggen, maar ze hebben daar een knappe jurist.

Het enige dat er volgens mij nog rest, is een schriftelijke verklaring van jezelf, waarin je verklaart dat je het dak op eigen risico betreedt.

Mocht je dan toch neerstuiken, dan staat hun parapluutje meteen open.
Aanvaarden hoeven ze dit niet, maar het is het proberen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xilorp
Ik vraag me een ding af........
Wat als er nu in een keer lekkage is....bijvoorbeeld er is een of andere dakdoorvoer lek.
Hoe komt de dakdekker dan op het dak..?
Via het luik...?...en als hij er dan op is en hij heeft 5 min werk....moet die dakdekker dan eerst een valbeveiliging plaatsen.
Laat me niet lachen ik weet hoe dit gaat ik ben zelf dakdekker/installateur.
Die woningbouwvereniging willen geen gezeik met hun dak en willen er daarom niet zomaar iedereen op hebben.



Dakdekkers zullen wel voldoende verzekerd zijn tegen ongevallen zeker, en ook tegen schade aan derden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xilorp
Ik vraag me een ding af........
Wat als er nu in een keer lekkage is....bijvoorbeeld er is een of andere dakdoorvoer lek.
Hoe komt de dakdekker dan op het dak..?
Via het luik...?...en als hij er dan op is en hij heeft 5 min werk....moet die dakdekker dan eerst een valbeveiliging plaatsen.
Laat me niet lachen ik weet hoe dit gaat ik ben zelf dakdekker/installateur.
Die woningbouwvereniging willen geen gezeik met hun dak en willen er daarom niet zomaar iedereen op hebben.


Ze noemen het letterlijk "
Het is namelijk niet toegestaan, onder geen enkle voorwaarde, dat een onbevoegde persoon zich op het dak begeeft.
"
Gaan ze er dus vanuit dat je als dakdekker wel bevoegd bent?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Coliseo
Origineel bericht van: Hoeba

Kreeg nu een brief op mijn email, dat ze mij in mijn recht op vrije nieuwsgarig belemmeren met dat slot en dat uit veiligheids overwegingen de gang via het luik veiliger was als via een ondeliggend balkon en dat ze mijn schotel al meer als tien jaar gedogen.

In de brief staat nu klip en klaar, dat er geen sleutel komt, dat er misschien wel een schotel op het dak staat maar dat zij in de administratie er niks van kunnen terugvinden en daardoor nooit toestemming is verleend en daardoor geen geval van gedogen kan zijn, omdat de schotel er illegaal staat.
De schotel kan op mijn rekening van het dak verwijderd worden


Spijtig om het te moeten zeggen, maar ze hebben daar een knappe jurist.

Het enige dat er volgens mij nog rest, is een schriftelijke verklaring van jezelf, waarin je verklaart dat je het dak op eigen risico betreedt.

Mocht je dan toch neerstuiken, dan staat hun parapluutje meteen open.
Aanvaarden hoeven ze dit niet, maar het is het proberen waard.



Of eentje die denkt kanp te zijn.
Tot voor kort deed men niks aan schotels, omdat Brussel uiteindelijk toch dwars zou liggen.
Las hier elders dat ik zelf ook de woningbouw kan aanklagen, omdat ze b.v. mij belemmeren in mijn recht op vrije nieuwsgaring op deze manier. Misschien moet ik dat maar doen, alleen duurt dat wel ettelijke jaren denk ik, als ik de weg zie voordat je in Brussel bent.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat je met een procedure geen poot hebt

om op de staan.

De schotel staat niet op het gedeelte wat je gehuurd/gekocht

hebt.

En om andermans eigendom te betreden heb je toestemming

nodig.

ze kunnen altijd zeggen "wij willen de schotel niet op dak en

zoek maar een ander plakte".

En omdat je om geografische reden geen plekje kan vinden

dan heb je pech.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Ik ben bang dat je met een procedure geen poot hebt
om op de staan.
De schotel staat niet op het gedeelte wat je gehuurd/gekocht
hebt.
En om andermans eigendom te betreden heb je toestemming
nodig.
ze kunnen altijd zeggen "wij willen de schotel niet op dak en
zoek maar een ander plakte".
En omdat je om geografische reden geen plekje kan vinden
dan heb je pech.

Heeft toch iedereen zo zijn eigen mening.

Ben vanavond even bij de rechtswinkel geweest, zij adviseerde om het eerst met de wonigbouw uit te praten ook n.a.v. de inhoud van mijn huurkontrakt en eventueel de ervaring van een overkoepelend bewonersplatform hier in de stad, en mocht dat niet lukken pas dan naar een advocaat te gaan en een procedure te starten.
Zij zag de gedoogperiode van meer dan tien jaar als een redelijke grond voor een rechter om de schotel gewoon te laten staan en ook het tweejaarlijks betreden van het dak als geen probleem voor een rechter.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoeba
Heeft toch iedereen zo zijn eigen mening.

Ben vanavond even bij de rechtswinkel geweest, zij adviseerde om het eerst met de wonigbouw uit te praten ook n.a.v. de inhoud van mijn huurkontrakt en eventueel de ervaring van een overkoepelend bewonersplatform hier in de stad, en mocht dat niet lukken pas dan naar een advocaat te gaan en een procedure te starten.
Zij zag de gedoogperiode van meer dan tien jaar als een redelijke grond voor een rechter om de schotel gewoon te laten staan en ook het tweejaarlijks betreden van het dak als geen probleem voor een rechter.


Ik heb hier twee bemerkingen :
1. kan je de aanwezigheid van de schotel op het dak gedurende tien jaar bewijzen ? Aan beweringen heeft de rechter niet zo veel. Misschien dat getuigenverklaringen hier voldoen.
2. blijkbaar werd het verbod tot het betreden van het dak ingegeven uit veiligheidsoverwegingen (zie je eerste post)
hoe ziet de rechtswinkel hier een oplossing voor ? Iemand zal verantwoordelijkheid moeten dragen mocht jij van het dak vallen.
Misschien dat een verklaring in de zin van "eigen verantwoordelijkheid" ook kan volstaan.

Dit zijn twee open vragen hoor. Hiermee wil ik niet suggeren dat het niet mogelijk is, maar volgens mij moeten de antwoorden hierop wel zinnig kunnen ingevuld worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je heel erg zwak staat.

Je hebt geen schrijftelijke toestemming om het dak te mogen betreden. Je nu beroepen op een mondeling gesprek van minimaal 10 jaar geleden zal niet meer baten.

Het dak van een verhuurder mag jij als huurder niet betreden. Ook niet als er geen slot op zit. Laat staan dat je er een schotel mag plaatsen. Dat dient voor zich te spreken. Jouw argumenten zal een rechter zo van de tafel vegen. Je hebt er immers nooit iets te zoeken gehad en dat dien je als huurder te weten.

Ik acht je kansen dus minder dan 2%.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...