Ga naar inhoud


Toegang tot schotel op dak onmogelijk gemaakt


Hoeba

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heb een brief binnen van de advocaat met een kostenraming en een strijdplan d.m.v. een kort geding.

Ze is bezig met een concept brief voor naar de woningbouw te sturen.

 

Zelf moet ik getuigenverklaringen verzamelen, dat de schotel er zo lang staat en ook met medeweten van de woningbouw en op advies van de woningbouw, omdat ik bewijslast heb.

De toezeggingen hiervoor had ik inmiddels al.

 

Ben benieuwd hoe het verloopt, zij ziet ruim meer als 50% kans van slagen.

Nu is het toch einde oefening als ik slaafs mijn schotel inpandig op mijn balkonnetje zet, zoals de woningbouw wil.

 

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 3 weken later...

hoeba ;veel suces ,o ja onlangs was er een proto type LNB van invacom in het blad Tele sateliet international 05-08-2008,met een glasvezel kabel vvor het signaal en koper voor de stroom voor ziening,hier mee kun je kilometers zonder signaal verlies overbrugen,is helaas nog niet in de produktie.groetjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 4 weken later...

Hallo,

 

Hier de laatste ontwikkeling.

 

Er zijn dakdekkers op het dak geweest voor reparatie van het e.e.a., dakjes(?) op de schoorsteen openingen, wat afvoer overgangen vernieuwd en hier en daar wat bitumen vernieuwd. "Lapwerk" volgens de uitvoerders.

Kreeg vooraf van de woningbouw een brief dat de dakdekkers er aan zaten te komen en dat eventuele schotels signaal onderbreking zouden kunnen hebben en dan nadien weer uitgericht moesten worden door de eigenaren zelf.

Wel signaal onderbreking gehad, maar dat was omdat ik ze hielp rubberen daktegels (zelf eerder aangeschaft op advies van de dakwacht) onder de voet van de mast te leggen. Op het oog zijn de schotels teruggezet, zelfs beter uitgericht als daarvoor, blijkt!

Hulde dus aan de dakdekkers van het bedrijf uit Gorinchem!

 

Heb ook weer even ervaren hoe het is om veilig via het dakluik naar boven te gaan, i.p.v. via het uitpandige balkon van mijn buurman.

Nou ja, de advocaat zegt nog steeds druk(?) bezig te zijn met een kort geding voor de sleutel van het dakluik. We wachten dus rustig af.

 

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hoeba,

 

Goed om te lezen dat de woningbouw vereniging je in ieder geval netjes informeert. Het zijn inderdaad taaie procedures dus inderdaad het kan lang duren voordat je een sleutel zal krijgen. Wat ik ook opmaakt uit je bericht is dat de woningbouw dit soort gelegenheden niet aangrijpt om de schotels via een omweg te doen verdwijnen (smoesjes als het is nodig ivm reparaties etc om vervolgens te stellen helaas u heeft geen toegang dus herplaatsing is niet mogelijk).

 

Wat de opmerking van D.Quoijte betreft is mijn welgemeende raad en advies doe dat aub niet. Want de kans is groot dat als je het wel doet je op de korte termijn iets heb, maar op de iets langere termijn alles kwijt ben. Want je maakt daarmee de zaak voor de advocaat alleen maar zeer lastig. Rechters zijn nl. niet zo gecharmeerd van dit soort acties.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

De sleutel nooit zelf gezien.

De dakdekkers waren al vroeg op het dak bezig en ben gewoon via een trap van hun het dakluik doorgegaan, die open stond, toen we aam mijn schotel bezig gingen.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel apart dat ze wel vermelden dat de schotels evt signaal onderbreking kunnen krijgen, en tegelijk door de eigenaren zelf opnieuw dient te worden uitgericht :?

 

hoe wil je dat nou doen als je t dak niet op kan ?

 

/me vind t maar krom?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
wel apart dat ze wel vermelden dat de schotels evt signaal onderbreking kunnen krijgen, en tegelijk door de eigenaren zelf opnieuw dient te worden uitgericht :?

hoe wil je dat nou doen als je t dak niet op kan ?

/me vind t maar krom?


Hallo,

In dit geval viel het wel mee, kreeg alle medewerking van de dakdekkers, maar is inderdaad krom.

Ook is het zo dat je wel het dak op kan, er zijn hier b.v. uitpandige keukenbalkons, maar het niet mag!
De aanvankelijk genoemde veiligheid, waarom ik niet het dak op mocht via het dakluik, is natuurlijk veel meer in het geding als ik via zo'n uitpandig balkon van de bovenburen ga.

Nou ja, is wel duidelijk dat weinigen het snappen.

Wel lijkt het mij een bevestiging dat de woningbouw wel degelijk weet dat er schotels op hun daken staan, en er dan ook mogen staan als ze zelfs teruggeplaats worden via werklui van de woningbouw!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Via Google earth een plaatje gemaakt.

 

De uitpandige balkons zijn goed te herkennen.

 

De top van het dak is helaas wat verschoven, naar beneden, en wat onduidelijk. De witte vlakken zijn van links naar rechts twee koelinstallaties, een dakluik en mijn schotel. De gele pin staat waar mijn schotel hoort te staan.

GoogleEarth_Image11.zip

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...