Ga naar inhoud

Ontvangst met Attisat 500 op Canarische eilanden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vraag mij af of de Nederlandse zenders ontvangen kunnen worden op Lanzarote met een Attisat 500.

Ik heb afgelopen Kerst in een appartement, aldaar, gezeten met alleen de BVN. De schotel op het dak was 90 cm.

Nu wil ik dit jaar weer gaan, maar een schotel van 90 cm meenemen in de koffer is wat veel gevraagd.

Een Attisat van 50 cm past wel, mijn Echostar 808 erbij, en 's avonds beeld. Of reken ik mijzelf nu te rijk.

Wie heeft ervaring?

Geplaatst:

Is er een alternatief voor in de koffer?

Zo lees ik dat de Kathrein vlakschotels een gain hebben van ongeveer 50 db.

Een 90 cm schotel heeft toch een veel lager winstcijfer. Ik lees bij de Wafefrontier 90 cm maar een winst van ongeveer 40 db.

Ook de Attisat wordt elketronisch versterkt tot een gain van 55 db. Dus dat zou dan toch moeten kunnen, of lees ik de cijfertjes verkeerd?

Geplaatst:

Aan elektronische versterking heb je in dit geval niets, je moet "pure" gain hebben van de schotel zelf. Dergelijke schotels zijn simpelweg te klein en geen enkele booster kan dat veranderen. Het is normaal dat LNB's zelf een 50~60dB booster hebben tegen kabelverliezen.

Je moet gewoon meer schoteloppervlak hebben. Misschien een opvouwbare schotel, maar die heb ik nog nooit gezien. blush.gif

Wel een opblaasbare. xyxthumbs.gif

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

Als ik die opblaasbare neer zet op mijn terras, kan ik er zelf niet meer zitten! Maar toch bedankt voor de suggestie.

Trouwens op de website van Attisat wodt beweerd dat zelfs de Nilesat ontvangen kan worden in Nederland. Als dat werkelijk zo is, moet de Astra 1 G toch ook geen probleem zijn op Lanzarote.

Geplaatst:

Voor de Nilesat wordt op Lyngsat 47 tot 50 db als noodzaak gegeven in het doelgebied (Noord-Afrika). Hoeveel dit voor ons doelgebied is, weet ik niet.

Bij Sat4fun wordt het volgende schotellijstje gegeven:

Eirp-waarde in combinatie met een 0,7 LNB

37dbW 180cm

38dbW 150cm

39dbW 135cm

40t/m41dbW 120cm

42dbW 110cm

43dbW 99cm

44t/m45dbW 90cm

46dbW 80cm

47dbW 75cm

48t/m50dbW 60cm

[/list:u]

vanaf 51dbW is ontvangst mogelijk met een schotel kleiner dan 55cm.

Op Lyngsat wordt voor de canarische Eilanden 45 Dbw gegeven.

Dan zou je dus een schotel van 90 cm nodig hebben!

Op de Attisat site wordt het volgende vermeld:

"The bandwidth of ATTISAT Flat antennas covers the whole available spectrum allocated for direct reception of satellite TV signals (10.7 to 12.75 GHz), ensuring the reception of both analogue and digital satellite channels transmitted from ASTRA, EUTELSAT, NILESAT, ARABSAT, SIRIUS, TURKSAT, etc."

Ik heb mij inderdaad vergist wat betreft de Nederlandse ontvangst, Wishfull thinking.

Toch zou je uit het verhaal van Attisat mogen concluderen dat de 500 schotel minimaal een ontvangst heeft van 47 Dbw, vergelijkbaar met een schotel van minimaal 75 cm.

Wie heeft deze schotel nou eens uitgetest op de de extreme waarden. Mocht de attisat inderdaad niet geschikt zijn voor de Canarische Eilanden, heb ik pech gehad, en een hoop geld bespaard.

Wie volgt?

Geplaatst:

Simpel, als ik in het buitenland ben voor langer dan 2 weken dan koop/huur ik ter plaatse een schotel met standaard, voor die paar tientjes heb je al een 120cm, een (aluminium)standaard kan je eventueel meenemen. En een maxplus past in de handbagage(als je vliegt).

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Ik denk dat ik inderdaad maar een 90 cm schoteltje koop op Lanzarote, met het mooie weer daar moet dat wel te doen zijn.

Bedankt!

Geplaatst:

Ik heb een aantal sat-zaken in Lanzarote gemailed, en kreeg net een telefoontje van één van hen. De Attisat werkt daar niet!

Deze raadt een schotel aan van minimaal 100 cm. De beste man wil daar 185 euro voor hebben.

Weet iemand nog een zaak op dat eiland (in de buurt van Puerto de Carmen) die redelijker prijzen rekent.

Bij een kennis van mij, die hier een Satshop heeft, betaal ik maar 40 euro!

Geplaatst:

hier kopen, daarnaar toe sturen?

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Geplaatst:

Kan ook, gewoon verder zoeken of ter plaatse op lokale markten daar vind je ook wel eens een aangebakte triax :D

Geplaatst:

Hier kopen en dan naar Lanzarote sturen? Per TNT?

Ik stuur regelmatig wat over de wereld heen, met verzekering, met garantie of aangetekend.

Mijn ervaring is dat TNT 2 op de 3 zendingen niet bezorgd in het buitenland.

Ik probeer wel verder met lokale Sat shops.

Geplaatst:

De eerste satshop op Lanzarote wilde 185 euro hebben, een tweede mailt vandaag 85 euro met standaard en LNB. We gaan de goede kant op.

Geplaatst:

Je mot eigelijk vragen naar wat ze gebruikt hebben liggen en dat je hem terug verkoopt voor de helft of zo.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen