Ga naar inhoud


[DM600] IrDeto met CCcam


Gast Rolf Wittenaar

Aanbevolen berichten

Gast Rolf Wittenaar

Ik ben nog niet zo bekend met de Dreambox, en ben al een tijdje aan het stoeien om mijn IrDeto kaart op DVB-C aan de praat te krijgen. Op mijn DM600 draait PLi-Iolite 2008 en ik het CCcam 2.0.4 geinstalleerd. Ik zie een groene I in de softcam status maar heb toch een zwart beeld. Kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Rolf Wittenaar

Het is een paarse kaart, ZETA CARD staat er ook op. Hij is werkend met een Samsung 9401R. Haal ik de kaart uit de Samsung en plaats ik de kaart in de DM600 dan krijg ik alleen een zwart beeld. Ik mag aannemen dat ie geregistreerd is, als ik de kaart weer terugplaats in de Samsung dan kan ik de verschillende zenders weer probleemloos ontvangen. O ja, de provider is Stichting Kabelnet Veendam. Die levert aan de huishoudens in en rond Veendam kabeltelevisie en sinds een jaar ongeveer ook digitaal. Van de provider heb ik de volgende gegevens ontvangen voor een juise ontvangst van de zenders:

Frequentie=383.00

Net ID=9640

Qam=Qam64

Symboolrate=6875 K-baud.

Ik heb een cable.xml gemaakt op basis van de originele die in de DM600 zat en heb de frequentie 383.000 toegevoegd. Ik kan de zenders die geen smartcard vereisen ontvangen en de zenders die de smartcard vereisen worden daarvan wordt alleen de zendernaam herkend, het beeld blijft dus zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rolf Wittenaar

Misschien is er iemand anders die kan verklaren waarom de CCcam een groene I weergeeft (dan kan het signaal gedecodeerd worden neem ik aan) en toch het beeld op zwart blijft.

Ik heb de schermafdrukken toegevoegd, misschien kunnen die meer duidelijkheid geven.

post-38780-1318259587,0386_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rolf Wittenaar

Inderdaad dat was met een gele I, toen had ik de CAMkey nog op 00 00 enz staan. Met de CAMkey op 11 22 33 ... 88 geeft ie een groene I maar toch een zwart beeld. Ik had nog een screenshot erbij gezet vanmiddag maar die is verwijderd door de beheerder. Stond daar misschien iets in wat ik niet mocht publiceren?

post-38780-1318259587,2849_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik had je een PM gestuurd.

 

de foto mocht wel maar het is niet verstandig om de serienr van je kaart openbaar te maken.Daarom had ik hem voor jouw veiligheid verwijderd.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rolf Wittenaar

De eerste 4 cijfers: 4023

Daarom is ook de screenshot van de kaartinfo weggehaald. Wat kan iemand daarmee als ik vragen mag? Ik heb dus al de CAMkey 00 00 .. geprobeerd en ook 11 22 .. helaas beide geen resultaat.

O ja ik ben begonnen met CCcam zonder config. Geen resultaat. Daarna de config erbij gezet en ook geen resultaat. Toen de CAMkey erin gezet en dat werkt ook (nog) niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rolf Wittenaar

2.0.4 en 2.0.4 config erafgehaald. Ik heb het laatste menu gedownload en vervolgens 2.0.5 en de config gedownload en geinstalleerd. De DM600 opnieuw gestart, maar helaas nog geen beeld op de betaalzenders. Alleen dus die groene I.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht helpt het ook bij jou.

Kreeg eerst alleen bij sommige zenders beeld, wel overal groen licht. (DM500C)

Na aanpassing CCcam.cfg

Overal beeld.

Gebruik: CCcam v2.0.4

 

Regels toegevoegd (verder NIETS anders veranderd):

TRY ALL CHIDS : /dev/sci0

TRY ALL CHIDS : /dev/sci1

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...