Gast plaske Geplaatst: 13 januari 2008 Geplaatst: 13 januari 2008 hallo, Een vriend van mij heeft net een Humax IRCI 5400 gekregen. Vermits hij zelf niets van satelieten kent heeft hij mij gevraagd of hij met dat toestel TV-vlaanderen kan ontvangen. M.a.w., is het voldoende om een schoteltje en abonnement aan te schaffen ? Ikzelf heb een dreambox en ken dus niks van Humax. Is er iemand die mij op gang kan helpen ? ik geraak zelfs niet wijs uit de menu's, dus als er iemand ook de link kent voor een handleiding... thanks !
smetje limb.BE Geplaatst: 13 januari 2008 Geplaatst: 13 januari 2008 er zijn twee uitvoeringen van deze modulle ene ervan is niet geschit voor de humax maar dat zal je winkelier wel vertellen 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Gast plaske Geplaatst: 13 januari 2008 Geplaatst: 13 januari 2008 de vraag is welke winkelier ? Het gaat hier om een "geërfde" Humax Is er geen manier hoe ik dat kan achterhalen ? volgens mij moet er enkel een andere softcam geïnstalleerd worden maar ik weet niet hoe
aislynn Geplaatst: 13 januari 2008 Geplaatst: 13 januari 2008 ik heb zelf ook humax 5400 die staat op de slaapkamer van de kids met een dragon module er in en daar zit mijn tv-vlaanderen kaart in draait goed Dreambox 7020 open pli,Dreambox 7025 open pli triple dragon picmod,humax 5400 kathrein 910 Titan Openbox S10
Gerdy Geplaatst: 13 januari 2008 Geplaatst: 13 januari 2008 Werkt ook goed met een originele Matrix Reborn CI (originele = mag nooit geprogrammeerd geweest zijn) Gerdy
sat_viewer Geplaatst: 13 januari 2008 Geplaatst: 13 januari 2008 Met loader20 kun je de nieuwste firmware in je humax plaatsen dmv een crosslink db9 kabel. Om te zien welke versie van firmware op de stb staat: druk op menu (1e keuze TOH.... en druk OK, dan de laatste optie HOT... druk op OK en de versie verschijnt. Exit menus is de grijze toets net onder de witte toets. Eerst even de full versie 98, daarna de versie 99 (module 4) er overheen. Daarna de settinglijst en tenslotte de keybin, dit is de juiste volgorde. Na elke nieuwe settinglijst ook keybin terug proggen ! Na het doorsturen van de firmware of settings stb achteraan afzetten en terug opzetten om starten. De keybin steeds op een FTA zender inputten, daarna even menu/installatie/systeem en druk dan op de knop menu om de keys vast te leggen, even rebooten via AB eb ok. Kijk in menu Toh/Config of de ontvanger op card+emu staat. Firmware en loaderpack te vinden bij www.josje01.nl Settings bij www.humaxdreamsettings.nl of bij josje OPGELET er is verschil tussen humax5400(z) en humax5400z plus, deze heeft een andere loader! Tijdens het opstarten verschijnt er Lx.xx of Hx.xx dit is de loader versie. TVV krijgt perfect de updates binnen met een magic of matrix met daarop de Ucas 3.x suc6 sat_viewer
Gast plaske Geplaatst: 13 januari 2008 Geplaatst: 13 januari 2008 alvast bedankt sat_viewer ! het is wel complex en nog onbekend voor mij. iets helemaal anders dan de dreambox, maar het lukt wel.
sat_viewer Geplaatst: 22 januari 2008 Geplaatst: 22 januari 2008 en plaske, macheet da doe al een bekke ? sat_viewer
tiercé /quarté Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 Origineel bericht van: plaske alvast bedankt sat_viewer ! het is wel complex en nog onbekend voor mij. iets helemaal anders dan de dreambox, maar het lukt wel. plaske ik wil je wel opweg helpen met je humax ik wil je het één en ander zenden hoe het moet maar dan via email anders lukt het niet om te verzenden groeten gilbert groeten van T/Q
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen