Ga naar inhoud

Schotel pakt niet alle transponders, wat nu?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

ik ben een beetje nieuw hier, hoop dat mijn vraag hier thuishoort.

Heb schotel opgehangen (Triax 78cm). Met satellietzoeker de Astra 1 (19,2) gevonden. Als ik nu ga kijken op mn receiver heb ik bij Ned 1, 2, en 3 wél signaal, maar bij rtl 4 t/m 8 niet.

Ik heb de schotel opnieuw geprobeert uit te richten, maar dat helpt niets.

Wat kan ik hieraan doen?

Alvast dank!

Dreambox 800HD - Dreambox 500S - Triax 78 - Triax Multiblock 4-1 - iPhone 3GS - iPad

Geplaatst:

Als je schotel uitgericht is d.m.v. bijvoorbeeld de zender BVN op Astra1 en deze komt sterk binnen, dan staat je schotel goed.

Het missen van transponders is 99% zeker een probleem van je ontvanger. Mogelijk dat er in je ontvanger nog een oude transponderlijst zit, dan moet je deze middels een software update of handmatige veranderingen in het menu updaten.

Geplaatst:

Ik ga meteen proberen de transponderlijst te updaten.

Ik heb namelijk op tal van andere zender (mtv nl, bbc prime) wél goede ontvangst. Dank alvast!

Dreambox 800HD - Dreambox 500S - Triax 78 - Triax Multiblock 4-1 - iPhone 3GS - iPad

Geplaatst:

Ik heb een dreambox 7000s. Heb de transponderlijst ge-update maar het blijft hetzelfde, MTV en VH-1 bijvoorbeeld wel signaal, maar de nederlandse zenders niet.

Geplaatst:

Ik heb even een tekening van de situatie bijgevoegd.

Mogelijk dat dit het duidelijker maakt.

Ik vraag mij af of de muur waaraan de schotel zit bevestigd van invloed kan zijn op de ontvangst.

post-38391-1318259583,5016_thumb.jpg

post-38391-1318259583,5599_thumb.jpg

Geplaatst:

Zo te zien niet, maar bewaar eens alle settings en gooi dan alles eruit en alleen astra1 met de CD transponders handmatig erin.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Nou heb ik bijna alles geprobeerd.

Schotel opnieuw afgesteld, ook de stand van de LNB.

Frequenties gewijzigd. Factory reset gedaan.

Heb beeld op een hele zwik BBC FTA zenders (en een hoop andere FTA zenders) maar op de nederlandse transponders lukt het nog steeds niet.

De ene keer heb ik een SNR van rond de 45 en een BER van 0.

De andere keer heb ik een SNR van ongeveer 55-59 en een BER van 250.

Ik ga het morgen proberen met een nieuwe LNB en een verse coaxkabel. Als ik nog iets vergeten ben hoort ik het graag.

In ieder geval al bedankt voor de reacties.

Geplaatst:

BBC FTA zenders? weet je zeker dat je 19.2 hebt?

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Geplaatst:

ik bij Ned 1, 2, en 3 wél signaal, maar bij rtl 4 t/m 8 niet./quote]

Toen ik dit las dacht ik heb je wel een abbo op die kaart zitten?

En je hebt het over signaal. Bedoel je tv beeld of alleen snr signaal?

Maar je laatste bericht praat je over bbc fta kanalen. Heb je nu ned1,2,3, ook nog? Lijkt me sterk.

Waarschijnlijk moet je toch echt je schotel opnieuw uitrichten.

Geplaatst:

In het eerste geval bedoelde ik inderdaad SNR signaal.

Voorzover ik kon zien kwamen de zenders van de 19.2 Astra af.

BBC Prime en BBC 1.

Geplaatst:

hmm. zit net op kingofsat te kijken en begin nu te twijfelen.

Het lijkt er inderdaad op dat ik de 28.2 Astra 2 te pakken had.

Dan moet ik morgen maar eens opnieuw de ladder op.....

Geplaatst:

Als je zowel Nederlandse zenders als Engelse FTA zenders ontvangt,

heeft je schotel een wel heel brede hoek op rond 24 graden oost..

in de buurt dus van Astra 3 en de regionale zenders.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Terwijl onskip op het dak zit even een vraag over dit onderwerp zonder het topic te kapen.

Ik lees vaker iets over een oude transponderlijst. De satelliet wordt toch de lucht ingeschoten met een bepaald vast aantal transponders? Ik kan me voorstellen dat er op deze transponders soms nieuwe kanalen komen indien ze ongebruikt zijn of er ruimte over is, maar dan volstaat het toch om de zenders van deze satelliet opnieuw in te lezen? Of heb ik dit verkeerd?

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen