Smurf Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 1) de transponder kunnen ze vast op afstand op andere freq. instellen. echter wat men wil zeggen is meer dat: menig ontvanger heeft niet alle transponders van een satelliet positie voor geprogrammeerd. stel dat een ontvanger weet dat er 3 satellieten hangen met 25 transponders en iemand hangt er nog een naast met nog 10 transponders, weet die ontvanger niet dat die andere 10 er zijn. De meeste Canaldigitaal ontvangers zoeken botweg van laagste freq tot hoogste, incl. alle combi's hor/vert en die zijn dus ongevoelig voor het toevoegen van een sat maar scannen duurt heel lang. ontvangers die met een voor ingestelde transponderlijst werken scannen vaak sneller maar missen "nieuwe" frequenties Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
fr@ncis Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Nieuwe satellieten worden de lucht ingeschoten, oudere worden verplaatst, de oudste gaan eruit... Er verandert genoeg boven ons hoofd om te denken dat een transponderlijst van twee,drie jaar terug nog actueel is.
onskip Geplaatst: 15 januari 2008 Auteur Geplaatst: 15 januari 2008 Ik heb het inmiddels aan de gang gekregen. Bleek inderdaad dat de schotel op de Astra 28.2 gericht stond. Vanmiddag de schotel op een andere plek gehangen, kompas erbij en binnen 5 minuten had ik strak beeld op BVN! Met alle bewolking en regen zit ik voor de nederlandse zenders nog wel op een SNR van rond de 75, maar ik ga deze week nog finetunen. Al met al bleek het dus een combinatie van onwetendheid en kleine dingetjes te zijn, maar zonder jullie was ik er waarschijnlijk niet uitgekomen. Erg veel dank voor de hulp!! Dreambox 800HD - Dreambox 500S - Triax 78 - Triax Multiblock 4-1 - iPhone 3GS - iPad
Satdorus Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Fijn dat het werkt onskip! Heb je een gratis douche gehad vandaag?
onskip Geplaatst: 15 januari 2008 Auteur Geplaatst: 15 januari 2008 Haha. gelukkig niet, maar waaide wel bijna weg. Dreambox 800HD - Dreambox 500S - Triax 78 - Triax Multiblock 4-1 - iPhone 3GS - iPad
Endeavour Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Heb even wat oudere lijsten bekeken, maar inderdaad best veel veranderingen in niet al te lange tijd (zeker als je naar 4 satellieten tegelijk kijkt) Nu wordt me wat duidelijker dat je regelmatig het verhuisnieuws moet volgen. @ onskip, mooi dat het nu voor elkaar is ! Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen