Ga naar inhoud


ADW-4301 adsl router instellen?


Gast gladys

Aanbevolen berichten

Een Planet ADW-4301 ADSL 2/2+Firewall Router is ooit geinstalleerd met WEP encrypsie en een sleutel van 10 posities. Deze is onbekend. Na XP opnieuw installeren dus geen verbinding meer te krijgen.

 

De router gereset en via 192.168.0.1 contact gemaakt. In Setup Wizard wil Auto-detect niet werken. Wel Manual Selection. Bij Connection Method kies ik Login. Als Login Name staat er Guest. Bij password geef ik admin. (dynamic IP address).Na enige relaisklikken verschijnt dan ADSL connection ok.

 

Voorlopig de Security op Disabled. SSID geeft Wireless. Ik ben ook ergens de velden Account en Domain tegengekomen. Weet daar niets in te vullen.

 

Het eindresultaat is dat de PC met wireless LAN card een prima draadloze verbinding heeft met SSID Wireless maar niet kan internetten. Uiteraard e-mail account en netwerk Wireless op de PC ingesteld. Ook de laptop die direct aan de router zit geeft geen internet contact. Wie weet de oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt Ome Merde maar gereset heb ik dus al gedaan. Betekent "ADSL connection ok" dat ik verbinding heb met de provider. Dus dat de router verbinding heeft?

Het probleem zou dan aan de PC kant zitten.Ik zie op de PC verbonden met Wireless prima. Maar kan geen internet verbinding krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er uit. De eigenaar is 80+ en wist de provider niet eens. Na kijken in de giroafschrijving is het Tele2 Versatel.

Die wist me te vertellen dat de default waarden voor VPI=8 en VCI=35 fout zijn. Het is bij Versatel VPI=0 en VCI=32. Verder DSL Multiplexing Method op LLC-Based.

 

Uiteraard de handleiding gedownload maar niets hierover. Je moet het maar weten. Tele2 Versatel helpdesk 0900 2411602 locaal tarief.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...