Ga naar inhoud


Kabelgigant biedt op voetbalrechten


kaelem

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: fullHD
Het zou wel een giller zijn. Dan kunnen de UPC kijkers geen eredivisie meer zien.


Wat denk je zelf. Als Zesko moeilijk gaat doen jegens UPC dan gaat UPC (Chellomedia) vervolgens moeilijk doen met Sport1/Film1 jegens Zesko.
Die gaan dus gewoon om de tafel zitten met een soort van ruilhandel.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb al jaren een abonnement op een Amerikaans tijdschrift. Elk jaar krijg ik een briefje met de vraag of ik mijn abonnement nog wil verlengen. Als ik daar niet op reageer, dan houdt het vanzelf op.

 

Netjes vind ik dat. Zo zou het altijd moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frits S.
Ik heb al jaren een abonnement op een Amerikaans tijdschrift. Elk jaar krijg ik een briefje met de vraag of ik mijn abonnement nog wil verlengen. Als ik daar niet op reageer, dan houdt het vanzelf op.

Netjes vind ik dat. Zo zou het altijd moeten.


Zeker netjes, alleen zit je volgens mij in de verkeerde topic. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

KPN doet nu ook mee:

 

-----------------------------------------------------------------

Ook KPN wil gaan bieden op voetbalrechten

 

Geschreven door Matthijs van Laar op dinsdag, 15 januari om 12:31

 

In navolging van Zesko Holding (Casema, @Home en Multikabel) gaat ook de KPN een bod uitbrengen op de liverechten voor het uitzenden van eredivisieduels. Het telecombedrijf wil via de TV, het internet en de mobiele telefoon de klant gaan voorzien van beelden van Nederlands hoogste voetbalafdeling.

 

Het is overigens ook mogelijk dat beide partijen van licenties worden voorzien. Zesko heeft namelijk een landelijke kabeldekking van 50 procent, hetgeen betekent dat de andere helft van Nederland via een andere aanbieder, bijvoorbeeld KPN, bediend zal moeten worden.

 

Ook aan andere grote kabelleverancier, UPC, zou van plan zijn een bod uit te brengen op de rechten, al wil het bedrijf daarover nog niks los laten. Volgens berichten zullen voor de samenvattingen van de duels biedingen worden gedaan door de huidige eigenaar RTL, SBS en ook voormalig bezitter NOS.

 

Voor donderdag moet de Eredivisie CV (ECV) een bod binnen hebben. Verwacht wordt dat er half februari bekend zal worden welke van de partijen zich eigenaar mag noemen van rechten voor rechtstreekse verslaggeving, samenvattingen, radio en dus ook (mobiele) telefonie.

 

Overigens hoopt de ECV meer geld te kunnen incasseren dan enkele jaren terug, toen er in totaal zo’n 70 miljoen euro werd uitbetaald.

-----------------------------------------------------------------

 

Bron: Voetbalzone.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bron: http://www.eredivisie.nl/files/downloads/17%2012%2007%20ITT%20Samenvatting.pdf

 

En hopelijk wordt het een Eredivisiekanaal... zodat je op elk platform van live voetbal kunt genieten(!)

 

En zelfs de notaris weet het bod niet. Alles is nog geheim...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
KPN heeft ook IPTV(!)... dus kwa bitrate no problem in dat geval.


Als KPN gaat regisseren voor IPTV (en Digitenne) dan betekent dat dat bitrates niet boven de 4Mbit/s zullen komen. Hetzelfde als Tele2 nu doet, ook een iptv provider. Hogere bitrates hebben ze geen belang bij want dat kunnen ze niet voorschotelen aan hun eigen klanten, weggegooid geld dus. (en ze gaan eventuele concurrenten die een sub-licentie krijgen niet een hogere kwaliteit cadeau doen dan ze zelf kunnen laten zien aan hun eigen klanten.)

En HDTV? Dat kun je natuurlijk helemáál wel vergeten want daar heeft KPN ook totaal geen belang bij, zowel Digitenne als IPTV via de ADSL lijn zijn niet geschikt voor HDTV.

KPN moet dus zo ver mogelijk wegblijven van dit spel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

weggegooid geld dus


De meeste mensen zien het verschil niet eens (of boeit het niet) tussen 4 Mbit en 8 Mbit... hoezo weggegooid geld??? Als je maar voetbal kunt kijken :-)

Ik hoop dat de ECV voor het Eredivisiekanaal gaat... lekker op elk platform kunnen kijken en (natuurlijk) via de kabel in een 8 Mbit versie....

HDTV komt op CanalDigitaal ook en zelfs met IPTV is HDTV mogelijk (met 7 of 8Mbit/sec....)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
KPN moet dus zo ver mogelijk wegblijven van dit spel.


Dat wilde KPN ook. Maar ja als de grootste concurrent van je op televisiegebied met een megabod schijnt te komen, en je kom daardoor hoogstwaarschijnlijk zelf zonder voetbal te zitten, dan wordt je eigenlijk wel gedwongen om te reageren.

Dat eredivisie kanaal schijnt overigens een heel serieuze optie te zijn. Hierbij zouden onder andere producenten als Eyeworks en Endemol betrokken zijn. De inkomsten daarvan is echter alleen te voorspellen en dus niet vasstaand en zeker. Terwijl de inkomsten die uit het daadwerkelijk vergeven van de rechten een vasstaand bedrag is.

Dus houden de clubs zelf van gokken zoals men hoopt dat de voetballiefhebber zou gaan gokken op de wedstrijden. Dat is de vraag denk ik smile

Overigens zou mij helemaal niet verbazen als UPC of Chellomedia ook met een bod zal gaan komen op alle of één van de rechtenpakketten.

En HDTV met 7 of 8 Mbit..... dat is gewoon SDTV toch. Of zenden bijna alle Duitse zenders nu ook al in HDTV uit via de satelliet smile

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

zelfs met IPTV is HDTV mogelijk (met 7 of 8Mbit/sec....)


Voetbal in HDTV met 7 á 8Mbit/s, lol, geloof me, dat wil je niet zien. Dat is één grote compressiedoos. Ik vind Sport1-HD op de kabel al tegen het discutabele aanzitten met 14,35Mbit/s.
Een HDTV praatprogramma zou je nog kunnen verkopen met 8Mbit/s, voor voetbal is het dubbele nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Littlesat

zelfs met IPTV is HDTV mogelijk (met 7 of 8Mbit/sec....)


Voetbal in HDTV met 7 á 8Mbit/s, lol, geloof me, dat wil je niet zien. Dat is één grote compressiedoos. Ik vind Sport1-HD op de kabel al tegen het discutabele aanzitten met 14,35Mbit/s.
Een HDTV praatprogramma zou je nog kunnen verkopen met 8Mbit/s, voor voetbal is het dubbele nodig.


Ik heb nergens gelezen over welk aanbieder dan ook dat het nederlandse eredivisie voetbal in HD wilt gaan aanleveren. Wat dat betref blijf NL ver achter. heb ook nergens plannen gelezen, terwijl in andere landen vollop voetbal in HD word aangeboden (england,duitsland) HDTV met 7 a 8 mbit is wel te doen. Er is al een iptv HDTV settopbox op de testbanken van KPN.

Ik weet niet of jij IPtv heb van KPN, het mag wel 4mbit zijn maar de beeldkwaliteit is wel velen malen beter dan wat ik heb gezien bij UPC cool

<-->Exterminate..Exterminaaaaate !!<-->

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bamoah
Ik weet niet of jij IPtv heb van KPN, het mag wel 4mbit zijn maar de beeldkwaliteit is wel velen malen beter dan wat ik heb gezien bij UPC cool


Volgens mij gebruikt KPN MPEG4 (H.264) als encoding dus dat kan inderdaad goed kloppen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...