Ga naar inhoud


Kabelgigant biedt op voetbalrechten


kaelem

Aanbevolen berichten

Wie zegt hier dat SBS geen bid heeft gedaan...

 

En 4,50 per week dat is een verdubbeling van 10 euro naar 20 euro per maand en in sommige gevallen zelfs een verdrievouding... Tja het mag wat kosten. Behalve dus als CDS een pakketje met 1 euro per maand verkoopt...

 

Tja CDS heeft zo te lezen samen met zesko geboden. Als dit ook echt samen is bied dat zeker perspectief... 100% NL-dekking (behalve waar het niet mag, woning vereniging) en UPC Digitenne hoeven het niet te krijgen...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik vraag me af of HDTV met 8 mb/s wel te doen is.

De BBC technici klagen al dat hun product niet mooi genoeg overkomt met 16/mb/s die BBC HD gebruikt.

Dat zegt eigenlijk al genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Wie zegt hier dat SBS geen bid heeft gedaan...

En 4,50 per week dat is een verdubbeling van 10 euro naar 20 euro per maand en in sommige gevallen zelfs een verdrievouding... Tja het mag wat kosten. Behalve dus als CDS een pakketje met 1 euro per maand verkoopt...

Tja CDS heeft zo te lezen samen met zesko geboden. Als dit ook echt samen is bied dat zeker perspectief... 100% NL-dekking (behalve waar het niet mag, woning vereniging) en UPC Digitenne hoeven het niet te krijgen...


Dat heeft SBS zelf gemeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik sommige namen zie tussen de bieders rijzen er bij mij een paar vraagtekens...

 

voor bepaalde zaken hebben ze geen geld of zeggen geen geld te hebben maar een bedrag van ergens tussen de 50 en 100 miljoen bieden op de voetbalrechten is plotseling geen probleem.

Ik noem verder geen namen of zaken, daar mogen jullie zelf over nadenken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als een bezorgd iemand die ziet dat Zesko en CanalDigitaal de eigen kabelaar buitenspel probeert te zetten.

 

Wellicht gebruikt CanalDigitaal dit alles wel om met een hele nieuwe strategie de markt te willen veroveren.

 

En daarnaast zijn de huidige eigenaar van CanalDigitaal en de eigenaren van Zesko Holding zakelijke partners geweest. En wellicht dat dit heel erg bevallen is en wil men dit weer eens proberen.

 

Overigens blijkt uit onderzoeken dat de meeste CanalDigitaal abonnees op dit moment het nut van investering niet inzien. Dus waarom zou men nu moeten investeren?

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Klinkt als een bezorgd iemand die ziet dat Zesko en CanalDigitaal de eigen kabelaar buitenspel probeert te zetten.


UPC heeft met Film1/Sport1 een dusdanige troef in handen dat buitenspel gezet worden imo onwaarschijnlijk is. De partij(en) die UPC geen sublicentie wil verlenen zou dan wel eens zonder Film1/Sport1 komen te zitten.
Leg dat maar eens uit aan je abonnee's.

Btw, mogelijk ook de reden waarom je UPC niet hoort in dit verhaal. Die hoeven zich nergens druk om te maken. Film1/Sport1 wordt gewoon ingezet als "ruilmateriaal" voor een sublicentie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou Chellomedia dat zich kunnen veroorloven met al die binnengehaalde rechten van films en sportevenementen ? Zo maar over de 2 miljoen digitale abonnees geen betaaltelevisie geven. Dat zijn dus heel veel klanten die ze kwijt zullen gaan raken.

 

En dat alleen maar voor het vaderlands voetbal ? Ze hebben het ook in de twee jaar dat Sport1 geen Nederlands voetbal had ook heel goed kunnen redden.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Zou Chellomedia dat zich kunnen veroorloven met al die binnengehaalde rechten van films en sportevenementen ? Zo maar over de 2 miljoen digitale abonnees geen betaaltelevisie geven. Dat zijn dus heel veel klanten die ze kwijt zullen gaan raken.


Natuurlijk zal Chellomedia hier niet gelukkig mee zijn, maar Zesko (en CDS) óók niet. Reden dat ze er hoogstwaarschijnlijk wel zullen uitkomen. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zesko en CanalDigitaal verdienen niet zoveel aan een Sport1/Film1 abonnement. Dus ik denk dat er meer zeer zal liggen bij Chellomedia, die dus bij elke verloren klant echt het volle pond aan abonnementsgeld kwijt zal gaan raken.

 

Dus de positie van UPC/Chellomedia is niet zo machtig als je doet wil laten geloven. Dat is de reden waarom ook waarschijnlijk UPC en/of Chellomedia hebben geboden op de uitzendrechten. Ze ontkennen in ieder geval niet dat ze geboden hebben.

 

Overigens lijkt de soep volgens een Zesko woordvoerder niet zo heet gegeten te worden als hij opgediend wordt. Ze willen alle andere televisieaanbieders wel sublicenties geven. De vraag is dan natuurlijk alleen voor welke wedstrijden. Ik denk dat je voor de topclubs in de meeste gevallen alleen in het ppv gedeelte zal terechtkomen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen NOS in race voor voetbal op tv

Volgens het AD is alleen de NOS nog in de race voor de samenvatttingen, RTL is onverwacht afgehaakt.

 

De NOS heeft er ongeveer 10 miljoen voor over terwijl John de Mol drie jaar geleden nog 35 miljoen per jaar betaalde. shocked

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Littlesat

zelfs met IPTV is HDTV mogelijk (met 7 of 8Mbit/sec....)


Voetbal in HDTV met 7 á 8Mbit/s, lol, geloof me, dat wil je niet zien. Dat is één grote compressiedoos. Ik vind Sport1-HD op de kabel al tegen het discutabele aanzitten met 14,35Mbit/s.
Een HDTV praatprogramma zou je nog kunnen verkopen met 8Mbit/s, voor voetbal is het dubbele nodig.


Bullshit!
Met de H.264 codec (mpeg4) is HDTV in 720P perfect bij een bitrate boven de 6Mbit/s.
Download maar eens een 720P film in MKV formaat, dan kun je dat testen.

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...