Skysurfer Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 Ik heb een Compaq Presario die zonder WIFI-kaartje is geleverd. Nu zit er wel een slot in voor zo'n kaart en ook de supportsite heeft een driver beschikbaar. Echter, mijn aangeschafte Intel Pro Wireless adapter wordt niet herkend door het BIOS, sterker, hij start niet op. 104 - Unsupported device detected. System halted. Remove device and reboot. Men zegt dat Compaq (HP) een zgn. "whitelist" in z'n BIOS heeft zitten waardoor alleen onderdelen met een geauthoriseerde vendor-ID worden geaccepteerd.... met de bijbehorende prijs natuurlijk. Is het BIOS aan te passen zodat de card wel wordt geaccepteerd? Ik heb iets op richud.com gevonden maar ik kan er geen touw aan vastknopen. Wie kan me helpen? Skysurfer
JaNuZz Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 misschien heb je hier iets aan http://www.rechner.org/b1800_bios.html
theparasol Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 Goeie tip! Wist niet dat hier al wat voor bestond. Die whitelist kaarten van HP zijn in de regel een factor 3 duurder.
Big fellow Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Origineel bericht van: JaNuZz misschien heb je hier iets aanhttp://www.rechner.org/b1800_bios.html De beschrijving op die pagina heeft ook een stukje over hot-swappen van de mini-PCI kaart.... Normale PCI bussen (ook de mini uitvoeringen) zijn in principe geen hotswap bussen. Je kan dus ook hiermee je laptop om zeep helpen. Ik zou dit dus nooit doen..... Origineel bericht van: Sjaak(k) Dat is voor mij altijd een reden geweest geen troep van dit soort merken te kopen. Sjaak(k), Jij noemt HP laptops "troep"... Ik heb zelf een HP laptop van 8 jaar oud die nog prima werkt. Ik ken vele mensen die ook HP/Compaq machines gebruiken en het zijn allemaal zeer tevreden gebruikers. Dus ik weet niet waarom jij HP laptops "troep" noemt.... Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Poetsdoekje Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 @Big fellow, Niet op reageren, als jij tevreden bent met je Laptop van HP is dat goed zo, er zijn mensen die overal een uitgesproken mening over hebben. Laat dat maar zo zijn, als jij tevreden bent is dat goed zo. poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Gast Pacman Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Geen problemen met HP hoor. Draai er zelf ook een paar, waarvan 1 met extra NVidia kaart en Adaptec SCSI dingetje.
theparasol Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Zo maar ik reageer hier wel op: Iedereen recht op een eigen mening, maar als het kan dan wel iets wat uitgaat van de werkelijkheid en niet op basis van iets wat verkeerd tussen de oren zit. Origineel bericht van: Sjaak(k) Troep vind ik het, de meeste hardware en drivers zijn merkgebonden, en daar houd ik niet van. Je moet zo iets (goedkoper)kunnen kopen in de winkel en erin zetten. Kijk maar naar de vraag van Skysurfer Enuh...je weet wat HP betekent hé...? High Price. Ongefundeerde opmerkingen die kant nog wal raken: Hardware en drivers zijn immer merkgebonden, of het nu HP of sweex is, dat maakt niets uit. In geval van HP heb je voordeel want die werkt wel de firmware van de bios bij, of verzorgt een update van de drivers bij problemen. Met de goedkope onderdelen is het in de regel weggooien en iets anders aanschaffen. Ja of flink zoeken naar alternatieve drivers van een vergelijkbaar el-cheapo merk. Daarnaast is die lock niet om de gebruiker te dwingen dure HP onderdelen aan te schaffen maar om de eindgebruiker te beschermen tegen idioten die er van alles en nogwat inprakken wat (op de lange duur) een technisch defect veroorzaakt.
Big fellow Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Ik ben het (geheel) eens met theparasol. Sjaak(k) doet wel vaker dit soort uitspraken, maar ik vond dat het deze keer wel erg ver ging. Vooral de laatste 2 jaar is HP een stuk goedkoper geworden wat ze heel dicht in de buurt brengt van de klonen, en naar mijn (bescheiden) mening is het gewoon goed spul. Ik zou juist voor de "merk" apparatuur gaan vanwege de ondersteuning op de langere termijn... Maar dit is wel erg off topic aan het worden. Ik hoop dat de topic starter genoeg info heeft nu zodat hij de BIOS kan aanpassen. Het enige wat ik dus niet aanraad is het hot swappen van de mini-PCI kaart. Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
theparasol Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Origineel bericht van: Big fellow Het enige wat ik dus niet aanraad is het hot swappen van de mini-PCI kaart. Is idd zeer ongezond voor de goede werking van de HP. Je kunt wat dat betreft beter dat kaartje in een andere laptop prikken, hardware id's extracten en dan weer verder met de hack. Het nut om 1 laptop te behandelen vind ik wat vergezocht, maar als je 25 hp laptops wilt migreren van de 2.4 naar de 5 ghz band is het beslist de moeite waard. Hoewel, de mini-pci wlan kaartjes van fabrikaat intel schijnen niet meer geproduceert te worden. Tegenwoordig gaan er de modernere laptops de smallere mini-pci express wlan kaartjes in.
Skysurfer Geplaatst: 21 januari 2008 Auteur Geplaatst: 21 januari 2008 Nou, het is nog steeds een beetje wazig. Helaas gebruiken ze bij rechner.org een heel ander type laptop dus ik kan niet goed vergelijken. En zomaar in een BIOS rommelen vind ik wel een beetje eng. Ik had gehoopt dat iemand dat zou kunnen doen voor mij. Maar verder is het een heel goed apparaat, hoor. Geen klachten... kan ook goed tegen een stootje en is niet van pisbakkenplastic gemaakt maar heeft een degelijke behuizing. Andere kant: De support is niet zo goed als men wel zegt want natuurlijk heb ik HP benaderd met de vraag welke kaart erin kan. Maar ze kunnen of willen mij daar geen antwoord op geven. Ik heb de indruk dat de persoon aan de andere kant van de lijn alleen maar verkooptechnische vragen kan beantwoorden. Of anders alleen vragen zoals: Hoe kan ik een muis of monitor aansluiten. En: Mijn laptop start niet op. Antwoord: Heeft u de batterij wel opgeladen? Nou, daar ga ik me niet aan ergeren dus gauw opgehangen! Je kan ook online met een medewerker chatten maar ook hier zéér oppervlakkige kennis. Ik hoef alleen maar te weten welke kaart erin kan, da's alles. Een antenne heb ik al liggen dus ik zoek alleen het kaartje. En moet hij een tientje meer kosten... soit! Ik wil graag zonder aparte Wifi-adapter internetten....
theparasol Geplaatst: 22 januari 2008 Geplaatst: 22 januari 2008 Sjaak, heel erg gefeliciteerd met jouw meer dan perfecte medion laptop. Ik ben jaloers op je want jij weet feilloos de beste spulletjes tegen afbraakprijzen te selecteren. Ik ga vandaag al mijn HP spullen op marktplaats zetten en van de opbrengst ga ik even stevig shoppen bij de ***geen-reclame*** @topicstarter: Post even HP model/productcode van de notebook. Als je eenmaal de universele sparepart code er bij hebt moet dit eenvoudig te betrekken zijn bij diverse aanbieders. En dit soort dingen kun je ook vragen aan support, maar als een laptop niet meer aangaat zijn ze nu eenmaal verplicht dit soort dingen te vragen want je wilt niet weten hoe vaak dat er een adapter stuk is, niet aangesloten. Niemand zit te wachten op nacalculatie als er een specialist op locatie komt voor zulke futiliteiten.
Ome Merde Geplaatst: 22 januari 2008 Geplaatst: 22 januari 2008 kunnen we weer ontopic gaan ? het is toch volledig irrelevant welk merk/type beter zou zijn of slecht zou zijn vanwege compatible hardware. merDe deze ruimte is te huur
Skysurfer Geplaatst: 22 januari 2008 Auteur Geplaatst: 22 januari 2008 Ik heb een foto van de sticker onderop gemaakt (zonder produktkey uiteraard) Hopelijk heb je hier wat aan. Skysurfer
theparasol Geplaatst: 22 januari 2008 Geplaatst: 22 januari 2008 378975-001 - HP Presario V4000 54g 802.11 b/g Wireless Laptop Mini-PCI Card Nu ff flink googlen en / of te koop vragen @sjaak: Het laat mij persoonlijk koud wat jij vindt en meent. Helaas kan een wat minder ervaren gebruiker al gauw in jouw redenaties meegaan en telt computerland er weer een extra fabeltje bij. In dit geval doe je daarmee HP beslist onrecht mee aan want dit is een merk wat goede service & aftersales support nog steeds kan en wil leveren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen