Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo sat4allers...

Ik heb al wat rond geklikt op het forum, maar ben nog niet een gelijkwaardig topic tegen gekomen. Hopelijk kunnen jullie mij via dit topic advies geven.

Het volgende is het geval:

Voor m'n zus mag ik een nieuwe sat ontvanger uitzoeken. Een PVR (twin) ontvanger moet het worden. Echter ben ik al een tijdje niet heel erg actief geweest met satelliet spul, en zo doende niet echt op de hoogte van de spullen die nu te koop zijn.

Zelf heb ik een Topfield 5510 PVR staan. Over dit apparaat ben ik gedeeltelijk tevreden. De grootste ergenis bij mij is dat de programma's gecodeerd worden opgenomen. Met een TAP wel wat verbetering daarin gekregen, maar ik vind de topfield geen aanrader voor een gemiddelde consument.

Na enig zoek werk heb ik mijn oog laten vallen op de volgende ontvangers:

- Relook 300s (+/- € 199,-)

Wie heeft er ervaring met deze linux ontvanger?

- Inverto IDL 7000 PVR CD (+/- € 330,-)

Betekend UNI-Cable technologie dat je alleen die LNB's kan gebruiken en niet een "gewone" LNB?

- Phillips 7005 (+/- € 300,-)

- Topfield 5510 (+/- € 330,-)

Misschien zie ik wel ergens een TAP over het hoofd voor een optimale werking?

Belangrijk vind ik dat de ontvanger een alfanummeriek display (radio luisteren via de schotel), USB aansluiting voor software updates en/of tweaks heeft. De keuze voor Twin PVR spreekt voorzich. Eventueel in de toekomst uit te breiden met een DUO LNB.

Naar welke ontvanger gaat jullie voorkeur uit?

Budget tot +/- 350,- excl. CI module. (LNB, schotel en smartcard al in bezit)

Iedereen alvast bedankt voor het antwoorden.

Golf3driver

Kathrein UFS 922Technisat DigiPlus STR 1 Visiosat bi-sat Astra 1,2,3 & 80cm merkloos Hotbird 13 º

Dream as you'll live forever, life as you'll die today

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Golf3driver

Zelf heb ik een Topfield 5510 PVR staan. Over dit apparaat ben ik gedeeltelijk tevreden. De grootste ergenis bij mij is dat de programma's gecodeerd worden opgenomen. Met een TAP wel wat verbetering daarin gekregen, maar ik vind de topfield geen aanrader voor een gemiddelde consument.

Iedereen alvast bedankt voor het antwoorden.

Golf3driver

dat gecodeerd opnemen is dus wellicht voor je zus ook een issue.
er zijn meer twin pvr's
maar als de door jouw genoemde receivers de totaalkeuze is dan spring je van budget 199 naar 330 (dus net niet dubbel zo duur)

dan is het nog eens navragen of je budget wel rekening houdt met zuslief en haar portemonnaie, dus een mee te wegen factor
alsook, wil ze nu al voorbereid zijn op steeds meer hdtv die binnendruppelt?

(gevoelsmatig) is het wel zo dat jij al erg veel ervaring hebt met topfield, dus zou je haar voldoende kunnen opvoeden mbt dvb-s

cheers

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

VWB de Inverto:

1- alle LNB's kunnen gebruikt worden;

2- opnames worden gecodeerd opgeslagen: daardoor wordt tijdens de opname de CAM niet bezet (en kan je dus tegelijkertijd naar een gecodeerd programma kijken). In stand-by vindt vervolgens het decoderen automatisch plaats;

3- Als het van belang is vaak bestanden naar de computer over te halen: de USB snelheid is belachelijk laag.

Ook met een doorgeluste single LNB kan je hiermee al heel veel.

Kijk ook eens op deze site voor wat informatie, of kom met vragen naar het Inverto deel van dit forum.

Geplaatst:

Belangrijk vind ik dat de ontvanger een alfanummeriek display (radio luisteren via de schotel), USB aansluiting voor software updates en/of tweaks heeft. De keuze voor Twin PVR spreekt voorzich. Eventueel in de toekomst uit te breiden met een DUO LNB.

Naar welke ontvanger gaat jullie voorkeur uit?
Budget tot +/- 350,- excl. CI module. (LNB, schotel en smartcard al in bezit)

Zelf heb ik als Twin PVR de Arion 9400 SE PVR. Dankzij het alfanumeriek display wordt 't dus wel makkelijker om radio te luisteren via schotel zonder dat je eerst je TV dient aan te zetten om je gewenst kanaal te kiezen. Wat die codering betreft, valt dit allemaal mee. Neem je een programma op zonder dat je ondertussen van zender verandert, dan wordt alles reeds gedecodeerd opgenomen. Zap je tijdens de opname, dan wordt de opname verder gecodeerd opgenomen. Nadien kan je echter direct alles bekijken (binnen 2 maand: keys van je TVV of CDS kaart) en dien je enkel te decoderen bij 't bewerken op bvb. computer. Zelf laat ik alle opnames overdag (tijdens 't werk) decoderen. Bij eventuele transfer naar PC is alles reeds gedecodeerd en kan ik direct bewerkingen doen. Nog een voordeel is de snelle overdracht via USB 2.0 in tegenstelling tot de Inverto waar de overdracht helaas traag is. Nieuwe software heb ik via USB eveneens op de PVR harde schijf geplaatst en nadien geactiveerd via 't menu van de ontvanger. Enig nadeel bij dit alles: kostprijs valt net iets hoger uit dan je budget nl. 399 euro.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Geplaatst:

mijn advies: sab explorer PVR. Ik heb de ci versie maar er is er ook een versie met kaartlezer.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Geplaatst:

Heb die met de ingebouwde kaartlezer, bij de versie zonder ingebouwde kaartlezer moet je opletten op de firmware. Bij de oude versies geeft de SAB wel eens probleemen (vastlopen, traag zappen enz.)

Wreed maschientje.

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Geplaatst:

Simple: Topfield of eventueel een 2e handse Echostar 5020

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch

dan is het nog eens navragen of je budget wel rekening houdt met zuslief en haar portemonnaie, dus een mee te wegen factor
alsook, wil ze nu al voorbereid zijn op steeds meer hdtv die binnendruppelt?

(gevoelsmatig) is het wel zo dat jij al erg veel ervaring hebt met topfield, dus zou je haar voldoende kunnen opvoeden mbt dvb-s

Budget heb ik besproken en is geen probleem. HDTV is onbelangrijk (HDTV is op dit moment naar onze mening nog niet vergenoeg ontwikkeld en buitendat, ik heb het laatst bij de de grote-rode-electronica-prijsstunter gezien, astra test kanaaltje, maar ik werd er niet warm of koud van om eerlijk te zijn).

DVB-S is ze al aangewent, al meer dan 2 jaar een strong STR-8000, maar wil nu eens wat moderners!

Origineel bericht van: Invertist
VWB de Inverto:
1- alle LNB's kunnen gebruikt worden;
2- opnames worden gecodeerd opgeslagen: daardoor wordt tijdens de opname de CAM niet bezet (en kan je dus tegelijkertijd naar een gecodeerd programma kijken). In stand-by vindt vervolgens het decoderen automatisch plaats;
3- Als het van belang is vaak bestanden naar de computer over te halen: de USB snelheid is belachelijk laag.

Top, ik heb hier nog een bijna nieuwe twin LNB liggen (over) dus kan ik die hergebruiken.
Dat automatisch decoderen lijkt me wel handig. Bestanden kopieeren van ontvanger naar pc zal zelden tot nooit gebeuren.

Wat ik zo kan concluderen is dat de Topfield populair blijft. De Arion 9400 ligt wel wat boven het budget. De SAB ontvangers hebben geen alphanummeriek display. Alle ontvangers nemen gecodeerd op, dus daarin geen verschil. Alleen de Inverto decodeerd het automatisch. Maar dat zou met de TF 5510 ook kunnen (d.m.v. TAP). Niemand gehoord over de linux gebasseerde ontvanger en de phillips.

De twijfel is nu nog even tussen de Inverto 7000 en de Topfield 5510.

Iedereen nogmaals bedankt voor het mee denken en het geven van suggesties (overigens nog steeds welkom)

Kathrein UFS 922Technisat DigiPlus STR 1 Visiosat bi-sat Astra 1,2,3 & 80cm merkloos Hotbird 13 º

Dream as you'll live forever, life as you'll die today

Geplaatst:
Alleen de Inverto decodeert automatisch. Maar dat zou met de TF 5510 ook kunnen (d.m.v. TAP).

Niet helemaal correct. De Arion kan dit ook. Zoals ik in m'n eerdere post al aangaf, hangt alles er een beetje van af naar welk programma je tijdens de opname aan 't kijken bent/afgestemd bent. Het automatisch decoderen kan je kiezen in het menu van de ontvanger. Bij m'n ontvanger heb ik overdag ingesteld aangezien ik toch op 't werk ben. 's Avonds is dan alles netjes gedecodeerd. Overigens dien je dus niet je opnames te decoderen als je die toch binnen de 2 maand wilt bekijken met je ontvanger.

Veel succes!!

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Brambo's
Overigens dien je dus niet je opnames te decoderen als je die toch binnen de 2 maand wilt bekijken met je ontvanger.

Dat is dus niet helemaal waar: de sleutelwissel kan de volgende dag al plaatsvinden. Als er dan nog niet gedecodeerd is, heb je pech.
Bovendien is een gedecodeerde opname altijd wat makkelijker te bekijken: (erg) versneld afspelen en springen gaan dan vlotter (reclames).
Geplaatst:
Overigens dien je dus niet je opnames te decoderen als je die toch binnen de 2 maand wilt bekijken met je ontvanger.

Dat is dus niet helemaal waar: de sleutelwissel kan de volgende dag al plaatsvinden.

Maakt niet uit.
Je hebt dan nog steeds de vorige key die gewoon werkt.
Ik dacht voor nog 1 maand.
Geplaatst:
De SAB ontvangers hebben geen alphanummeriek display. Alle ontvangers nemen gecodeerd op, dus daarin geen verschil.

Hier moet ik toch even mijn geliefde SAB verdedigen wink
Ok, hij heeft geen alfanumeriek display (inderdaad jammer) maar neemt wel degelijk gedecodeerd op! Maar het is verder een eenvoudig te bedienen huis-tuin-en-keuken ontvanger waar je niet (heel erg veel) mee kunt spelen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Pacman

Dat is dus niet helemaal waar: de sleutelwissel kan de volgende dag al plaatsvinden.

Maakt niet uit.
Je hebt dan nog steeds de vorige key die gewoon werkt.
Ik dacht voor nog 1 maand.

Interessant: vertel eens hoe dat werkt. Worden de oude sleutels opgeslagen, en kan je die weer laten gebruiken? Kan je dat handmatig kiezen? En daarna de huidige sleutel weer laden?
Geplaatst:

Hoe dat precies werkt zal je aan b.v. Zilverster (Seca forum) moeten vragen.

Je hoeft iig niets met de hand in te stellen.

Geplaatst:

Richard 7 heeft gelijk waarom een duurdere inverto als de sab ook werkt en geloof me beter werkt dan de inverto of Philips alleen het display van de anderen is mooier dan van de SAB maar voor de rest is de SAB stabieler werkt makelijker en goeie ondersteuning vanaf de importeur,en goedkoper en werkt zeer goed met de ingebouwde kaartlezer.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen