Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Richard7
.... maar neemt wel degelijk gedecodeerd op....

Dus tijdens een opname is de CAM bezet en kan je dus niet naar een ander kanaal kijken? Dat zal toch niet waar zijn?

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Nee klopt niet ,

Je kunt gewoon kijken maar hij neemt gecodeerd op, de opname moet je later decoderen ,dit doe je meestal s,nachts.

Beter kun je een dual cam zoals aston heeft gebruiken.

Deze decodeerd 2 kanalen tegelijk ,maar een evt 2e /3e opname ook weer niet dan is dit ook weer s,nachts.

Een ontvanger zoals de eycos 5012 die ik had heeft hier helemaal geen problemen mee en werkte vlekkeloos met de dual cam van aston.

Moi Brombeer.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Invertist
.... maar neemt wel degelijk gedecodeerd op....

Dus tijdens een opname is de CAM bezet en kan je dus niet naar een ander kanaal kijken? Dat zal toch niet waar zijn?

Ging dit nog over de SAB? Die gebruiken we met de ingebouwde kaartlezer. En je kunt een (1) ander kanaal kijken terwijl je opneemt. En niet alleen op dezelfde transponder: Veronica opnemen en BBC kijken gaat prima. Rechttoe rechtaan (geen 2 andere dingen opnemen of zo, gewoon videorecorder en decoder ineen :D ) En hij neemt écht gedecodeerd op. Geprobeerd door gewoon het kaartje eruit te luppen. Speelt prima af!
Geplaatst:

Ik ben het helemaal eens met Richard7. Met een SAB explorer met ingbouwde kaartlezer neem je ONgecodeerd op. Een film van een jaar terug op de hardeschijf wordt moeiteloos afgespeeld, ook zonder kaart erin.

En je kunt inderdaad naar een transponder op bijv. Astr2 kijken en ondertussen iets van de Astra1 opnemen zonder problemen.

Het is een eenvoudige, niet zo dure, maar goed werkende ontvanger.

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Geplaatst:

En toch begrijp ik het niet: als je kijkt (naar een gecodeerde zender) wordt de CAM gebruikt en is die dus niet beschikbaar voor het decoderen van andere zenders/opnames!

Wat ik wel ken is dat later, als de CAM vrij is (in stand-by) de opname wordt gedecodeerd. Zo kan de Inverto b.v. tegelijkertijd 2 opnames maken, terwijl je naar een ander kanaal kijkt. Later worden die gedecodeerd, en zo vind je (meestal dus de volgende dag) de opnames keurig vrij afspeelbaar terug.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Trulli
En je kunt inderdaad naar een transponder op bijv. Astr2 kijken en ondertussen iets van de Astra1 opnemen zonder problemen.

Lukt met de Echostar ook, de meeste zenders op Astra 2 zij FTA,
maw geen kaart nodig en deze wordt dan gebruikt om bv RTL4 ongecodeerd op de HD te zetten..

Maar of het ook zo is als je RTL 4 opneemt en NED 1 kijkt.??
denk het niet.
Geplaatst:

Yep, lukt ook, RTL4 kijken en NED1 opnemen. Zelfs NED1 kijken en NED2 opnemen De SAB heeft 2 tuners en een ingebouwde kaartlezer die deze twee tuners tegelijk kan bedienen, gecodeerd en wel.

Het is alleen jammer dat je niet onafhankelijk van elkaar kunt kijken met de SAB. Het is 1 tuner om te kijken en 1 voor de harde schijf.

Oja, moet er wel even bij zetten dat ik geen doorlussen gebruik achterop de ontvanger maar 2 apparte invoeren.

Staat in dual mode om timeshift te kunnen gebruiken.

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Geplaatst:

Heeft mijn Echo ook.

Deze kan van bv van 1 transponder 4 zenders tegelijk opnemen en een zender van een andere transponder kijken,

voorbeeld: opname RTL 4,5,7,8. kijken :SBS6

Alleen de 4 opnames zijn dan gecodeerd opgenomen omdat de kaart

in gebruik is om de zender die je kijkt te decoderen.

maw, de sab kan dus twee verschillende transponders in 1 keer decoderen ?

Dit lukt zelfs niet met een Aston dual cam. !

Geplaatst:
Origineel bericht van: DeBeek
Dit lukt zelfs niet met een Aston dual cam. !

Het is toch echt waar hoor. Hoe hij het technisch regelt weet ik niet, maar het werkt gewoon. Met de ingebouwde 'gratis' kaartlezer cool. Echt een 'fire and forget' apparaat, wij zijn er in ieder geval wel tevreden mee. En we hebben tot nu toe welgeteld 1 x gehad dat we het jammer vonden dat-ie niet 2 dingen tegelijk kon opnemen, laat staan 4 dingen wink (zoveel is er niet op de buis sick )
Geplaatst:
Origineel bericht van: DeBeek
Dit lukt zelfs niet met een Aston dual cam!

Precies, dat geloof ik dus ook niet.
Wel dat er achteraf gedecodeerd wordt. En hoe constateer je dat?
Geplaatst:

Ja ging geloof ik over de sab

ik weet het niet zeker maar het lijkt me dat een ontvanger met een ingebouwde kaartlezer eerder 1 kanaal kan opnemen en de andere kan laten zien en dit beide ongecodeerd beter dan een ontvanger met ci module. denk maar eens aan de Pace puma.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

Dat heeft niet met de module te maken, de Aston Dual zal dat best kunnen, alleen kunnen de meeste ontvangers hardwarematig maar één kanaal tegelijk decoderen.

De Pace Puma is overigens een slecht voorbeeld om te nemen, is dacht ik niet een ontvanger waar iemand gelukkig van is geworden.

De Dreambox DM7025(+) kan het wel, tot acht kanalen aan toe tegelijk met de interne kaartlezer.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Cool! Dus de 7025(+) neemt er ook zoveel gedecodeerd op?

Ik denk dat de SAB aan 'time sharing' doet. Die sleuteltjes zijn tenslotte niet 100% van de tijd nodig om de stream te decoderen. cool

Geplaatst:
Ik denk dat de SAB aan 'time sharing' doet. Die sleuteltjes zijn tenslotte niet 100% van de tijd nodig om de stream te decoderen.

Dat zou, als je naar een zender van een andere transponder kijkt dan de transponder waarvan wordt opgenomen, betekenen dat er twee streams tegelijkertijd door de kaartlezer lopen. Dat is mogelijk, maar vergt nogal uitgebreide hardware. Zou wel interessant zijn om dit te weten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen