Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het decoderen van twee of meerdere streams is niet echt een beperking van de kaart of CI module. Op dit moment zijn er bij mij twee CAM's bekend die tegelijkertijd meerdere mediaguard kanalen kan decoderen: De Aston DUAL of Pro en de Powercam pro.

Om 2 of meerdere kanalen uit 2 of meerdere transponders tegelijkertijd te decoderen met een CI module moet de ontvanger voorzien zijn van een "bitstreammerger". Dit om de 2 of meerdere bitstreams (2 of meerdere transponders) gescheiden door te geven aan de CAM.

Ontvangers met een kaartlezer hebben dit onderdeel niet nodig, omdat er niets gescheiden hoeft te worden voor een CAM. De hele zwik gaat gewoon langs de kaartlezer. Daarom zie je dat vrijwel elke PVR met een kaartlezer de opnames meteen gedecodeerd op de schijf gooit.

Helaas plaatsen de "grote fabrikanten" geen mediaguard compatible kaartlezer in de boxen.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Murdock
Helaas plaatsen de "grote fabrikanten" geen mediaguard compatible kaartlezer in de boxen.

Dank voor deze duidelijke uitleg.
Is een Dreambox (met een alternatieve image) daarvoor een oplossing?
Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Denk dat deze net iets buiten je begroting valt...
Voor een 7025(+ ) betaal je ruim 500 euro (met HDD ).

Nou....., als je dan een apparaat hebt zonder alle makkes van de "goedkope" machientjes? Ik heb tot nu toe, met "gewone" ontvangers de ervaring, dat op van alles en nog wat bespaard is. Is het niet op de hardware, dan wel op de software, of zelfs op beide! Dan geef ik liever iets meer uit aan een apparaat dat gewoon goed is, waarmee de klant voor vol wordt aangezien.
En daar wil ik best even voor sparen (= echtgenote overtuigen dat de bestendigheid van de huislijke rust blijkbaar gekocht kan worden).
En eigenlijk vind ik dan 500 euro wel meevallen. Het punt is, is dat er door de meeste mensen meer op prijs dan op kwaliteit wordt gezocht. Is ook best wel lastig: de prijs zie je meteen, de kwaliteit pas als het te laat is!
En: ik heb geen Playstation nodig, dus dat scheelt ook al weer!
Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Denk dat deze net iets buiten je begroting valt...
Voor een 7025(+ ) betaal je ruim 500 euro (met HDD ).

Dat valt dus best mee: dat is maar 85 euro duurder dan ik destijds voor de Inverto heb betaald.
  • 3 weken later...
Geplaatst:

De SAB doet denk ik aan time sharing, het smart-wii principe.

Gisteren werdt er naar SBS gekeken en Travel&Living opgenomen. Tijdens de reclame werd er driftig gezapt en ook kwam Travel&Living voorbij en deze ging even op zwart (gecodeerd kanaal in beeld). Volgens mij kon de kaartlezer het even niet meer volgen qua time-sharing door de vele kanaalwisselingen in korte tijd. Dit is natuurlijk geen technisch, wetenschappelijk onderbouwd, onderzoek maar zegt misschien toch iets over het dubbel, gelijktijdig, decoderen.

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen