Koen B Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 We zouden graag de garage bij ons thuis verwarmenn om daar een gezellig hoekje te maken. De elektriciën stelt een steenkachel of een verwarming/airco-combi voor. Beide oplossingen kosten ongeveer €2500, wat we nogal veel vinden. Iemand een suggestie? Ansluiten op de CV lijkt een wat moeilijke klus, dan zouden we een afstand van een meter of vijftien door de tuin moeten overbruggen... VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
Con Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 Een gasgevelkachel is misschien een optie? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 voor 2500 euro heb je ook een enorm vette isolatie in de garage dan hoef je maar weinig verwarming (capaciteit) en het is al snel behaaglijk. ik zou een vrijstaande garage die oneigenlijk gebruikt gaat worden als verblijfsruimte niet gaan verbouwen, het is immers het eerste dat slachtoffer wordt van de sloophamer bij verkoop > dus kapitaalvernietiging je kunt beter 2500 euro investeren in je huis cheers Our Darkness Anne Clark
Con Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 Origineel bericht van: Con Een gasgevelkachel is misschien een optie? HG CC Voor een slordige € 600,00 heb je 3,5 kW. Dan nog wel even een gasleidinkje leggen en klaar is Kees (of Marie). HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
freaky Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 Met een gaskachel ben je er nog niet helemaal ,want je moet dus waarschijnlijk ook 15 mtr door de tuin graven en je moet je ook aan de gasvoorschriften houden (b-klep en koper door voeren in huis etc.) Dus ik zou eens rondkijken voor een airco met warmte pomp dit hoeft echt geen 2500 euro te kosten. Dit is waarschijnlijk de meest handige/snelle oplossing tenminste als je over stroom beschikt op die plaats. E.e.a hangt ook af van hoe vaak je het 'gezellige plaatsje' wil gaan gebruiken. Als dit toch veelvuldig is zou ik mischien toch voor gas gaan. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Gast wanderer Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 allesbrander al eens aan gedacht? ben je gelijk alle houtafval kwijt!
Digipaps Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 Tja, hier heeft Tonskidutch helemaal gelijk, eerst de boel zeer goed isoleren en dan pas gaan denken aan verwarmen.. digipaps digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Con Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 Origineel bericht van: freaky Met een gaskachel ben je er nog niet helemaal ,want je moet dus waarschijnlijk ook 15 mtr door de tuin graven en je moet je ook aan de gasvoorschriften houden (b-klep en koper door voeren in huis etc.) Dus ik zou eens rondkijken voor een airco met warmte pomp dit hoeft echt geen 2500 euro te kosten. Dit is waarschijnlijk de meest handige/snelle oplossing tenminste als je over stroom beschikt op die plaats. E.e.a hangt ook af van hoe vaak je het 'gezellige plaatsje' wil gaan gebruiken. Als dit toch veelvuldig is zou ik mischien toch voor gas gaan. Tileengasleiding door de tuin € 2,00 / meter. Warmtepomp (3,5 kW): stek-voorschriften Gas: gasvoorschriften Warmtepomp, verwarming door elektra Gas meestal in verbruik goedkoper Maar, als elektra aanwezig is met voldoende capaciteit zal aanleg van een warmtepomp goedkoper zijn. Qua aanschaf is een gevelkachel vele malen goedkoper. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Zilverster Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 @Con, Citaat: Een gasgevelkachel is misschien een optie? HG CC Ik zou het zelfde doen, hoewel ons hele huis is voorzien van CV. Bij vorst 1 x de verwarming in de garage vergeten open te draaien en je hebt een hoop problemen, je zou niet de eerste zijn, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Hellum Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 of zo'n gevelgaskachel om laten bouwen zodat die op gasflessen werkt. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Fiene56 Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 Dat hoeft niet eens. Gewoon zo'n kachel uit een sta-caravan. Heb je in de 5000 serie en je gooid er een 33-kg fles aan. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Koen B Geplaatst: 14 januari 2008 Auteur Geplaatst: 14 januari 2008 Heren, alvast allemaal bedankt voor de antwoorden tot nu toe, ik laat ze er hier gezellig wat over discussiëren. VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
Con Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 Origineel bericht van: moimoi of zo'n gevelgaskachel om laten bouwen zodat die op gasflessen werkt. MVG. Gerard Op zich een goeie, omzijl je alle voorschriften, toch wel even een kanttekening . . . met propaan net zo voorzichtig doen als met aardgas!! Laat het iemand doen met kennis van zaken. Een BAN is al erg genoeg. maar definitief een lid minder vind ik niet erg plez(s)ant. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Ome Peter Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 kun je eens aangeven over wat voor inhoud je garage beschikt? LXBXH is hij uit steen hout opgebouwd geisoleerd dak heb je rekening te houden met buren etcetc wat jij wil hen ik hier ook maar was hiervoor een kleine 660€ voor kwijt
Satdorus Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 Als het goed ventileert (lees tochten) dan kun je een kampvuur overwegen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen