Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,ik krijg binnenkort mijn nieuw huis,ik krijg hem helemaal casco,dus ik vraag me eigen af ? heeft iemand nog leuke ideen,zoals van dat moet je doen of dit zou ik zo doen,en dan bedoel ik met de elektra draden of speaker draden of draadloos,of van alles in je huis ieder geval dingen wat je eigenlijk niet mee maakt in elk huis,alle iedeen zijn van harte welkom.

groetjes johnny

Geplaatst:

Ten eerste zou ik eens beginnen om naar iedere kamer in de woning 2 keer utp te trekken...misschien kun je daar nog Cai en telefoon aan toevoegen.....je woning is casco dus hakken en vrezen kan dan mooi....breng al deze kabels naar de meterkast....dan kun je vanaf daar alles regelen.

Tevens heb ik toen ik mijn woning kreeg satellietcoax getrokken naar mijn woonkamer en slaapkamer...dus geen kabels in zicht bij mij.

Audiokabels voor je surroundset in de muur infrezen is ook een goed idee...alleen moet je dan wel goed weten waar je alles neer gaat zetten.....dat is lastig te bepalen in een lege woning....denk ook aan je scartkabel etc etc voor je plasma of lcd tv...je zou hier een buis 50 in de muur kunnen maken

Als je dat eens voor mekaar hebt dan zou je na kunnen gaan denken over het W gedeelte in je woning.....vloerverwarming badkamer wc keuken...etc etc......hahaha

Volop werk dus.....mooi...maar eerst hakken en breken

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Geplaatst:

Citaat:
hem

hem....?

een huis, het huis

oké, de reacties zullen ons enkele jaren gaan plezieren en zeer zeker boeien.

de limiet van een query met alles lezen gaat de server zwaar belasten de komende tijd

daar alle doe het zelvers en beunhazen gevraagd worden leuke iedeen te leveren, dus ook zullen reageren.

ik zou je niet eens kunnen adviseren zonder tekeningen/foto's en het opleveringsprotocol van de casco woning

en

het zal heel wat analyse met zich brengen voorafgaand aan deugdelijk advies.

leuke ideen heeft elk kind...

realistische en tegelijk betaalbare ideen zul je zelden vinden in een forum

daarmee een startschot en barst los met die ideen>>

Our Darkness

Anne Clark

Geplaatst:

Als jij bijna je huis krijgt zou ik zeggen dat je al redelijk laat bent. Misschien waren er tijdens de bouw aanpassingen mogelijk waardoor je nu niet hoeft te hakken. Maar goed, ik zou zeggen denk aan wat er in de toekomst zeker gaat gebeuren. Dus een opsomming.

Voldoende stopcontacten op geschikte hoogte;

Kabels voor radio / tv / internet / satelliet / telefoon door je hele huis;

Voldoende stroomgroepen in de meterkast, bijvoorbeeld voor je stereo;

Alarm met de benodigde bedrading;

De toekomstige homeserver met streaming;

Domotica;

Een een zak met geld :D

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

11 jaar geleden ook een casco laten bouwen.

Alle WCD's (om de 2 meter) naar beneden gefreesd.

Naar de kruipruimte is dat 30cm, naar een centraal

doos een pleuriseind.

Voor de beganegrondvloer de E-ringleiding in de

kruipruimte gelegd.

Verder een verlaagd akoestisch plafond toegepast

omdat bij de vooraf gemaakte berekening een galm

van 2 seconden zou ontstaan met alles uitgevoerd

in steen en beton (geen gordijnen, maar plizette).

Tevens het verlaagde plafond (ruimte 10cm) gebruikt

voor leidingen en elektra, scheelde zéér veel instortwerk.

Ruime groepenkast genomen (8 groepen), bij uitval groep

nog veel groepen intact.

Warmteterugwinning (HR90) tbv luchtvoorziening, scheelt

ongeveer 15% op de stookkosten (maandelijks terugkomende kosten)

Veel bewegingsmelders toegepast: toilet en douche met

nadraaitijd van 20 minuten gekoppeld aan hoog toeren

warmteterugwinning

Ook de verkeersruimten, keuken en bijkeuken. Da's makkelijk

met afruimen na het eten, kun je met volle handen naar de

keuken alwaar het licht overal aangaat. Dit zijn tevens de

ruimtes waar je meestal in beweging blijft.

Meer geld had ik niet . . .

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Ja dat kost mij zeker heel veel geld,daarom vraag ik ook een beetje hulp qua ideen,niet dat ik straks klaar ben,en dat ik dan van alles vergeten ben,o ja een van jullie zei trouwens ook dat ik er te laat mee was,dat is niet zo,want je kon het niet als extra doen,van uit de bouw.

Ik vond het wel een goeie tip een dikke pijp in de muur,dat is zeker een idee,en ook van de sateliet kabel in de meterkast,alleen geldt dat natuurlijk alleen voor een vaste schotel,denk ik ? uiteraard sta ik nog open voor nog meer ideen,ook voor de buiten kant,dus kom maar op met al je ideen jongens.

groetjes johnny

Geplaatst:

Als je alles weg wilt werken in de woonkamer en fexibel wil zijn maak in elke mogelijke hoek 4 wcd's enkel data punt (dubbel natuurlijk nog beter) en een cai.

Ook maak ik wel eens een leiding netwerkje in de vloer dus in elke hoek een vloerpot die verbonden zijn met een duimse pijp of 2 en een richting de meterkast. Het is maar net wat je in de toekomst allemaal van plan bent.

Geplaatst:

En om je nog wat ideeën te geven.

BWired

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen