Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het begin:

Orange vertikt het mijn contract voor enkele maanden te verlengen en aangezien ik in een half jaar hier glasvezel heb heb ik geen trek in nog een vol jaar Orange en heb ik dus eind december opgezegd.

4 januari aangemeld voor Alice, paar dagen later bevestiging binnen.

De 13e werd ik opgebeld door ALice met het verhaal dat mijn KPN nummer was opgezegd.

Ter verduidelijking:

Ik heb bij Orange mijn kpn nummer behouden, nu moet ik die overdragen naar Alice (of een nieuwe Alicelijn nemen voor 69,-).

Als ik mijn Alice abbo beeindig dan moet die geporteerd worden naar een belbudget prepaid nummer.

Je vraagt om problemen of niet

Alice vertelde me dat ik 69 euro zou moeten betalen voor een nieuw nummer.

Ik KPN bellen voor in totaal ruim een euro en die vertelden me dat er niets met mijn KPN nummer was gebeurd.

Ik bel Alice (kosten uiteindelijk ook een euro) en wordt tegelijkertijd door Alice op mijn vaste lijn teruggebeld met het verhaal dat het een fout van ze betrof en dat het allemaal in orde was.

Dit riekt zal ik maar zeggen...

Ik had Alice bij het eerste gesprek al duidelijk gemaakt dat ik absoluut niet van plan was die 69 euro te betalen.

Minder agressieve klanten zouden zich al gauw door hun "praatje" laten foppen.

Oplevering heb ik nog geen brief van maar het ziet er volgens Alice naar uit dat ik daar met een kleine week "geen" internet vanaf kom.

Bij een normale migratie naar een andere isp zeg je je oude niet op maar vanwege het jaarcontract van Orange en het gegeven dat ik in december nog niet wist hoe ik dat half jaartje ging overbruggen zat er weing anders op.

Nu nog een fout bij mijn glasvezel isp rechtzetten, momenteel wordt ik "direct" aangesloten, eens kijken hoe fijn ze met deze migratie wens omgaan.

Onzinnige schade tnt 2 euro.

Wordt vervolgd.

You cannot ignore that member

• 3 weken later...

Geplaatst:

Het einde?

Vandaag laatste dag internet.

Nog steeds de definitieve opleveringsdatum niet gehad.

Vandaag Alice maar weer eens gebeld, moet zeggen dat ik ze nu 2x heb gebeld en tot nu toe telkens direct werd geholpen waardoor de belduur telkens tot een paar minuten beperkt bleef.

Alice wist me na een minuutje te vertellen dat de lijn was geannuleerd.

Ik zou morgen als ik geen internet meer heb Alice kunnen bellen waarna er opnieuw een wachttijd van ongeveer 3 weken zou zijn.

Vraag me af waarom ze me dit niet eerder verteld hebben.

Daarnaast had ik de gewenste aansluitdatum op 1 februari gezet.

Eerlijk gezegd heb ik niet meer zo'n trek in Alice, of het nu verwijtbaar is of niet, ze hadden die 2e brief met de opleveringsdatum wat mij betreft altijd moeten sturen, ook als ze geen datum vast konden stellen.

Nu weet je 2 weken te laat na toch weer kosten gemaakt te hebben pas weer iets waardoor je gewoon weken zonder internet komt te zitten.

Maar ik had ze een weekje eerder op kunnen bellen hoe het zat met die opleveringsbrief. een weekje eigen schuld dikke bult zeg maar.

Geplaatst:

Nou hier gaat het nog steeds keurig hoor.

Binnen 24 uur aanmeldenbevestiging gehad dat begin februari de overschakeling zou plaats vinden.

Van de week bevestiging met daarbij de handleiding hoe aan te melden bij de Alice lounge plus het wachtwoord en e-mailadres.

Gisteren het modem binnen gekregen en het bericht dat 4 februari de ADSL lijn overgeschakeld gaat worden.

Het porteren van het telefoonnummer gaat nog 3 weken en tot die tijd heb ik een ander telefoonnummer gekregen.

Dus tot nog toe geen klagen.

Maandag het nieuwe modem maar eens gaan aansluiten en kijken of dat ook zonder problemen gaat werken.

Tobias

Geplaatst:

Waarom wil je Alice? Vanwege die maandelijkse opzegbaarheid? Dat is interessant maar Concepts ICT biedt precies hetzelfde als Alice maar dan 10 euro per maand voordeliger (35 euro p/mnd, heb je dus zowel snel internet, telefoon als tv). Maar bij hun heb je dan weer een contract voor 2 jaar.

Wat ik van anderen heb gehoord is dat Alice niet weet wat klantenservice is. Zelf heb ik ze ooit een mailtje gestuurd met een paar (simpele) vragen, werd ik doorverwezen naar een concurrent-aanbieder omdat die het antwoord wel zouden weten smile Ze verwezen me door naar InterNLnet. Concepts ICT had wel keurig geantwoord. Dus waarschijnlijk stap ik over op hen als m'n Orange abo in december is afgelopen.

Clark FlashPVR40, M-vision STX-5, WaveFrontier T90, Golden Interstar 0,3 LNB

Geplaatst:

Beetje wazig verhaal.

"Concepts ICT biedt precies hetzelfde als Alice maar dan 10 euro per maand voordeliger (35 euro p/mnd, heb je dus zowel snel internet, telefoon als tv). Maar bij hun heb je dan weer een contract voor 2 jaar.

Alice is per maand opzegbaar en kost 29,95 per maand, en dus geen 45 euro per maand (45-10= 35 euro)

Bovendien bied Alice geen tv aan.

Ik begrijp dus niet wat ICT als zelfde aanbied.

Tobias

Geplaatst:

Als het goed is biedt Alice over glasvezel wel tv aan. En als je bij hun dan tv, internet en telefoon afneemt betaal je 45 euro per maand. Bij Concepts ICT betaal je daar (voor die drie) minder voor (nl. 35 euro p.mnd)

Clark FlashPVR40, M-vision STX-5, WaveFrontier T90, Golden Interstar 0,3 LNB

Geplaatst:

Je hebt gelijk.

Maar de mogelijkheid om per maand op te zeggen vind ik ( gezien de vele negatieve reacties over diverse providers op verschillende fora's) toch wel erg prettig, zodra het je niet meer bevalt kan je weg.

Wellicht komen er binnenkort wel meer providers waar deze mogelijkheid wordt aangeboden.

Tobias

Geplaatst:

Vandaag een email gekregen waarin staat dat de 21e de lijn wordt wordt opgeleverd.

Grapjassen daar bij Alice, ik heb helemaal geen internet en dan sturen ze de opleveringsbrief via email confused

Nou, wellicht valt er morgen nog een briefje van ze in mijn brievenbus.

Annuleringen van Alice zijn niet bepaald annuleringen zo blijkt tot 2x toe.

2x vermeld dat ik niet nog eens 3 weken wens te wachten en een kennis die precies hetzelfde is overkomen.

Om gezeik te voorkomen want die helpdesk heeft echt geen idee waar ze het over hebben en echt helpen doen ze al helemaal niet, tenminste niet in mijn geval.

Maar ach, wat wil je ook voor die centen.

's kijken wat ze doen als ik 250gig in een maandje leech, gewoon om te kijken of ze wat doen met die fup.

Maar binnenkort wordt dus mijn kpn nummer geporteerd naar Alice.

Aangezien ik voor juli glasvezel heb zal mijn nummer weer geporteerd moeten worden naar Budgetphone.

Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.

Maar ach, voor het geld en de maandelijkse opzegbaarheid is het toch een deal die interessant is voor velen.

Maar echt, ik betaal graag 40 euro p/mnd voor een 100Mb lijntje om van dat adsl gebeuren af te zijn.

Wat een gedoe allemaal en eigenlijk alleen maar omdat Orange verrekte mijn abbo met enkele maanden te verlengen, nee dat moest meteen voor een heel jaar.

Daar in Den Haag gaan ze d'r blijkbaar eindelijk eens wat aan doen, in dit geval is het voor mij te laat.

Wordt vervolgd.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Gisteren de moeite genomen m'n "oude" speedtouch te configureren.

Na 'm een nachtje met rust gelaten te hebben ben ik d'r mee online.

Na de speedtouch als dmz ingesteld te hebben, de speedtouch even uitgezet en gewacht te hebben op een release om m'n router het externe ipnr toegewezen te krijgen is het wat mij betreft zoals het de komende maanden blijft.

Ofschoon mijn vaste nummer geporteerd wordt ga ik niet met Alice bellen hetgeen icm de speedtouch toch al niet gaat.

Bellen doe ik wel via sip en m'n voipbuster accountje.

Het downen van een 100mb.bin gaat zo'n 20% sneller dan met Orange het geval was.

Maar zovelen zullen hier Alice nog niet hebben en dat zie ik met de glasvezelaanleg hier ook niet meer gebeuren.

De DNS servers zijn wel zo brak als maar zijn kan maar daar zijn gelukkig alternatieven voor.

Een proxy kennen ze bij Alice blijkbaar ook niet maar voor die paar maanden boeit me dat niet zozeer.

Geplaatst:

Nou het is een mooie puinhoop bij Alice.

Op 4 februari ´s avonds rond half acht was ik mijn internetverbinding kwijt.

Volgens een schrijven van hun zou dat een half uur duren, nou het heeft uiteindelijk 2,5 dag geduurd en diverse telefoontjes!!!

En de telefoonlijn???.... ook al een puinbende!

Ieder ogenblik gaat ie over en als je dan oppakt krijg je of de kiestoon of ingesprekstoon of een wildvreemde of je hoort helemaal niets.

Zojuist een mail van Alice ontvangen (da´s dan wel weer aardig dat ze een emailadres hebben)met de boodschap dat het via de email niet op te lossen valt en of ik maar effe de klantenservice

wil bellen.

Ik heb ze teruggemaild dat ik al genoeg kosten heb gemaakt om mijn ADSL verbinding in orde te krijgen en dat ik niet van plan ben om voor een goede telefoonverbinding nog meer kosten te maken.

Wanneer ze zo graag contact met me willen hebben bellen zij mij maar!!!

wordt vervolgd....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen