Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik snap er ruk van

Ik had wanadoo met de lifebox en die had 2 uitgangen voor UTP kabels.

Ik heb 2 kabels gemaakt vanaf de lifebox door een 10cm muur naar mijn kamer en daar een UTP doos voor 2 afzonderlijke kabels en dus met 2 uitgangen gemaakt.

Op 1 uitgang zat mijn 1e PC verbonden met een 5 meter UTP kabel en op de 2e uitgang zat de switch verbonden met een 5 meter kabel.

Op de switch zat de AP met een 2 meter kabel en de 2e PC met een 2 meter kabel.

Nu heb ik het basis Telfort modem aangesloten, dus met 1 uitgang.

Hier heb ik de switch op aangesloten met een 2 meter UTP kabel, die switch heb ik nu ook in de meterkast staan naast het modem wat weer naast het ISRA punt staat.

De 2 kabels die er liepen vanuit de meterkast, waar voorheen de lifebox ook stond, door de muur heen naar het UTP stopkontakt heb ik nu in de switch gedaan.

Ook heb ik het AP nu in de meterkast gezet en aangesloten op de switch.

Vanuit het UTP stopkontakt lopen de 2 stuks 5 meter UTP kabels naar PC1 en PC2

Nu werkt PC2 niet, maar als ik de UTP kabel aansluit op mijn laptop dan werkt internet wel.

Ik heb net alles losgekoppeld en verwijderd behalve het modem, dat staat nog gewoon in de meterkast naast het ISRA punt.

Vanuit het modem heb ik nu 1 van de kabels aangesloten die naar het stopkontakt door de muur loopt.

Op dat stopkontakt heb ik nu de switch aangesloten en daarop het AP met een 2 meter UTP kabel aangesloten en PC1 en PC2 beiden met de 5 meter kabel die ik dus al gebruikte.

Nu heb ik gewoon op alles signaal, geen probleem.

Om de kabels te controleren heb ik de UTP kabel uit het modem gehaald en heb ik de andere UTP kabel van het stopkontakt in het modem gedaan, toen de kabel die vanaf de switch in het stopkontakt zat er uitgehaald en in de 2e aansluiting van het stopkontakt gedaan en ook nu heb ik gewoon op alles signaal.

Mijn conclusie is dat alle kabels goed zijn en de switch werkt ook goed.

Het einige wat veranderd is dat beiden PC´s en het AP in de nieuwe situatie op de switch zitten en voorheen (bij wanadoo) zat PC1 direkt op de lifebox en PC2 samen met het AP via de switch op de 2e uitgang van de lifebox.

Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen wat er fout gaat ?

En wat ik er aan moet doen !!

M.v.g.

gsm

Geplaatst:

Dan nu gelijk maar een tekening hoe alles wel werkt.

Ik kan dan kabel 1 of 2 gebruiken die door de muur gaan van het telfort modem naar het stopcontact. Met beiden heb ik gewoon overal signaal.

Maar deze situatie wil ik liever niet want dan staat alles in mij kamer en ik wil graag alles in de meterkast aangesloten hebben en alleen maar de 2 UTP kabels naar mijn 2 vaste PC´s.

pc2a.jpg

M.v.g.

gsm

Geplaatst:

hallo je schrijft [modem heeft een uitgang] jij tekend er twee of zie ik dat verkeerd groet willy

Groeten Willy

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Geplaatst:

Je moet dit stapgewijs oplossen.

1. Draai de kabels tussen pc1 en pc2 om

2. Draai op de switch poorten 1+2 om met 3+4

3. Haal de AP eruit

4. Probeer kabel van pc1 op pc2

5. Wissel op de switch poorten 3+4

Resultaten?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:
Origineel bericht van: mereltje
hallo je schrijft [modem heeft een uitgang] jij tekend er twee of zie ik dat verkeerd groet willy

De 2 kabels naar het modem zijn gestippeld en er staat 1 en 2 bij.
Ik heb zowel met kabel 1 als met kabel 2 geprobeerd en met beiden heb ik wel verbinding.
Uitgaande van de laatste tekening !!
Alle 2 tegelijk kan inderdaad niet want er zit maar 1 aansluiting in het modem.

Gr.gsm
Geplaatst:
Origineel bericht van: WPW
Je moet dit stapgewijs oplossen.
1. Draai de kabels tussen pc1 en pc2 om
2. Draai op de switch poorten 1+2 om met 3+4
3. Haal de AP eruit
4. Probeer kabel van pc1 op pc2
5. Wissel op de switch poorten 3+4
Resultaten?

Ik heb het stapgewijs uitgeprobeerd.
Ik heb eerst alles uit de switch uitgehaald en toen alleen de kabel van PC2 er in gedaan en direkt geen verbinding.
Doe ik de kabel van PC2 direkt in het modem, dus zonder gebruik van de switch, ook dan geen verbinding.
Dit vanuit de eerste tekening bekeken.
Doe ik hetzelfde maar sluit ik dan mijn laptop aan ipv PC2 dan heb ik gewoon verbinding.
Dit is waarom ik dacht dat de ethernet kaart kapot was maar ook een andere, goed werkende kaart hielp niet.
Het werd mij helemaal duizelig toen ik alles in de kamer installeerd, zoals tekening 2, dan werkt alles.
Ik zit nu met de laptop en met PC1 en 2 op internet.
Ook heb ik de kabels naar andere poorten van de switch geprobeerd en ook PC1 naar PC2 maar helaas niets helpt.
Ik heb alleen maar signaal als ik dus alles in mijn kamer installeer en dat is nu net wat ik niet wil. Alles in de meterkast is mijn voorkeur.

M.v.g.
gsm
Geplaatst:

Goede avond,

ik zou ook eens een paar andere kabels proberen. Ik heb af en toe ook een probleem met de ethernet verbinding en het blijkt dat de rj45 stekkers soms net niet goed passen in het stopcontact van het betreffende apparaat.

Sommige apparaten zijn hiervoor erg gevoelig. Zeker bij stekkers die men zelf heeft aangeknepen komt dit probleem voor, is mijn ervaring.

Op de switch zijn mogelijk ook leds aanwezig, die een verbinding aangeven. En bij een losse ethernet kaart kun je meestal ook wel een led zien branden als de verbinding er is. Wat heen en weer bewegen wil soms helpen, maar lang niet altijd.

Daarom soms het vreemde verschijnsel dat het ene apparaat wel werkt en het andere niet. Fabrieksmatig vervaardigde RJ45 kabels geven de nog de minste problemen.

Succes ermee. Alles heeft tenslotte een oorzaak en die moet te vinden zijn.

Groet,

Bram

Geplaatst:

Met de 2e PC is niets want die werkt nu goed en andere kabels heb ik al geprobeerd maar dat hielp niet.

Nu heb ik de orginele fabrieks kabels er weer op en alles werkt maar niet zoals ik het wenst.

Ik wil ze in de meterkast hebben en nu staat alles in mijn kamer.

In iedergeval bedankt, moet toch maar weer eens verder gaan zoekn.

Misschien toch een andere switch ??

Één die misschien minder verlies heeft ?

Want als die in de meterkast staat doet die het niet en als die in mijn kamer staat doet die het wel.

Zijn er kwaliteiten in switches ?

Wat is een goede ?

Groeten

gsm

Geplaatst:

Het lijkt alsof er in je (muur)patchpaneeltje een paar draden niet goed zitten, als je nou eens pc2 met een kabel door de muur of erlangs aansluit?

Geplaatst:
Origineel bericht van: WPW
Het lijkt alsof er in je (muur)patchpaneeltje een paar draden niet goed zitten, als je nou eens pc2 met een kabel door de muur of erlangs aansluit?

Ik kan dat wel proberen maar ik blijf toch herhalen, alle PC´s doen het nu goed ongeacht met welke kabel ik het verbind vanaf het modem naar de utp stopcontact en vandaar naar de PC´s.
Ik heb het dus zowel met kabel 1 als met kabel 2 aangesloten gehad en beiden doen het goed. Zie tekening 2.
Maar ik ga het morgen eens even proberen en ik hoop echt dat je mij daarmee op het goede spoor heb gezet.

Alvast weer bedankt
gsm
Geplaatst:

Ik heb nu alleen PC2 aangesloten op het stopcontact en verder niets en ik heb gewoon internet.

Zet ik nu de switch in de meterkast tussen het modem en de UTP kabel van PC2 dan krijg ik de melding "één van de netwerkkabel is niet aangesloten"

Ook als ikm een kabel aansluit direkt vanaf de switch naar PC2 dus zonder het stopcontact.

Haal ik de switch er weer tussenuit dan heb ik weer internet

Sluit ik de switch aan de UTP kabel die in PC2 gaat en sluit ik PC2 dan met een kabel aan op de switch heb ik geen internet

Haal ik de switch er weer tussenuit dan heb ik weer internet

Sluit ik de switch aan bij het stopcontact, dus een kabel vanuit het stopcontact in de switch en de kabel van PC2 in de switch dan heb ik gewoon internet.

Conclusie :

Switch direkt aangesloten op het modem werkt niet

Switch net voor PC2 aansluiten werkt niet

Switch aansluiten direkt na het stopcontact werkt wel

Wat vreemd is dat als ik een PC aansluit op de switch maar de switch niet aansluit op het modem dan krijg ik de melding op de PC dat er beperkte of geen verbindingmogelijkheden.

Het is een 5 ports switch met 6 aansluitingen. De eerste is Up-Link en bij de anderen staat 1x - 2x - 3x - 4x - 5x

Doe ik de kabel van het modem in Up-Link dan heb ik helemaal geen verbinding dus die doe ik in de 1x maar eigenlijk heb ik dan maar een 4 poorts

Groeten

gsm

Geplaatst:

De switch dus, die uplink poort moet je niet gebruiken, als je een kabel legt van het modem naar de switch poort 4 en pc2 op de switch poort 3 ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen