Sis Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Hallo iedereen, Ik heb zelf een HTPC setup die met XMLTV zijn gids updated. Nu heb ik toevallig ook een dedicated server in een datacenter staan, waarop nog meer dan genoeg capaciteit is. Mijn idee: Dagelijks een grabber laten lopen die een tvguide.xml schrijft, en die vervolgens door meerdere TVVL gebruikers kan worden gedownload van een http adres. Mijn vraag: Zijn er mensen die dit willen testen? En mij de nodige kanalen willen doorgeven, zodat ik ze in de grabber kan configgen? Thanks Sis ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E RaspberryPi OSCAM 120 r0
w8andc Geplaatst: 16 januari 2008 Geplaatst: 16 januari 2008 Beste SIS, Net zoals mijzelf zullen hierin nog wel meerdere TVV-klanten zeer geïnteresseerd zijn. Voor mijn HTPC gebruik ik de gekende Duitse software DVBviewer. Zeer veel mogelijkheden, kwalitatief, uitgebreide OSD, functioneel via afstandsbediening te benaderen, zeer goede resultaten voor HDTV en vooral stabiel. De EPG in de DVB stream via TVV is absoluut ontoereikend! Eigenlijk schandalig. De afgelopen 2 weken heb ik zeer hard gezocht naar een goed alternatief. Ik ben daarbij gestuit op de grabber JXMLTV (zie http://users.skynet.be/jxmltv/index.html ) welke volledig gericht is naar kijkers voor de Belgische televisiemarkt. Een zekere Olivier Elshocht zit hierachter. Ik heb wel €15 moeten betalen voor een jaarlicentie. Deze grabber kan o.a. de website van TELENET en SKYNET (+ anderen) doorzoeken. Het ophalen van de gedetailleerde info verloopt tot mijn verbazing zeer snel. Hierdoor kan een groot percentage van de kanalen uit het TVV basis + plus pakket geplukt worden. Ik laat 's nachts de grabber de info opzoeken. De meeste zenders via SKYNET en daarna nogmaals voor een beperkter aantal zender via TELENET. Het resultaat zijn twee XMLTV bestanden die ik dan na het grabben via een AUTOIT-script (zeer intressante scripting software met meer mogelijkheden dan vbscript + gratis!) laat importeren in DVBviewer via een XMLTV tool. De info is voor vele zenders VEEL uitgebreider dan wat TVV doorstuurt + info voor minstens 1 week. Hiermee kan je dan uiteindelijk fatsoenlijker een PVR programmeren! Ik heb nog andere grabbers geprobeerd BELGUIDE, standaard XMLTV software via tv_grab_be, Freeguide TV guide, ... maar deze leken mij niet zo goed en vooral zeer traag te werken . TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm
Sis Geplaatst: 18 januari 2008 Auteur Geplaatst: 18 januari 2008 Weet er iemand of het legaal is om hier een directe link naar mijn tvguide.xml te posten? De info daarin is opgehaald met XMLTV. Gr Sis ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E RaspberryPi OSCAM 120 r0
Gast kapabay Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Ik heb de disclaimer eens nagelezen: je mag enkel het programma niet verspreiden. Dus wel de data, je hebt er tenslotte een licentie voor. Het is hetzelfde met een word-document : je mag office niet verspeiden, maar het staat je vrij om je documenten door te geven of niet. Dus ik denk dat het mag. Je doet geen enkele inbreuk op de gestelde restricties.
redneck eyeball Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Die wil ik ook wel eens zien. Ben zeer benieuwd.
Gast Hoopyfrood Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 zie http://mythportal.be/XML-tv-gids
Gast zzzzzzz Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Ik mis een goede grabber voor TVE Internacional. Heeft er dat iemand ? Nu haal ik de gegevens van een Vlaamse aanbieder, maar veel meer dan de titel van een programma en het genre krijg je niet. Op de site van TVE zelf hebben ze een uitgebreide gids, maar ik zie geen grabber die daarvan gebruik maakt. En de echte Spaanse grabber die ik vond gebruikt de gegevens van elpais.com, en daarop staat geen data van TVEi.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen