Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Door het slechte weer heb ik vandaag een slechte ontvangst van deze regionale TV zenders. Zijn er meer met deze ervaring ??

Technisat Multytenne 45, Inverto Scena 5550 S CI

Mini USB DVB-T Stick

Geplaatst:

Thans helder weer en nog steeds heb ik een slechte ontvangst van de regionalen. De ontvangstkwaliteit flippert steeds tussen 82 % en 25 %. Andere zenders op de 23.5, zoals Sat1, CT 24 en de rest geven een goede ontvangst van 83%. Hoe kan dat ?? Wie kan mij een antwoord geven ?

Mini USB DVB-T Stick

Geplaatst:

60 centimeter voldoende? smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Zoals je ziet heb ik een Multytenne 45cm. Tot eergisteren had ik geen ontvangst problemen van de nederlandse kanalen op 11.914 mhz. De kanalen op 12.525 -12.565 - 11.513 - 12.032 - 11.993 geven in z'n geheel geen ontvangst problemen. Als de schotel niet goed zou zijn uitgericht, dan zou volgens mij de ontvangst van de overige kanalen op 23.5 ook niet goed moeten zijn en dat is niet het geval. Is dit een juiste conclusie van mij ??

Mini USB DVB-T Stick

Geplaatst:

Het kan vanalles zijn, nieuw DECT systeem van de buren, plastic zakje in de schotel gewaait, schotel iets verdraait door de wind, water in de f-connectoren/kabel, loop alles eens na.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Niet echt eigenlijk smile Het probleem is dat de Nederlandse zenders op slechtere transponders zijn gezet op de Astra 3, vandaar dus dat je op sommige andere zenders wel beeld hebt. Gisteren was er nogal wind, dus het zou best kunnen dat je schotel wat gedraaid is. Even bijstellen dus. Ik heb ook een multytenne en heb er geen enkel probleem mee (wel instellen via de Astra 1, dit geeft het beste resultaat!)

Groetjes,

Jim

Geplaatst:

De schotel zit zo vast als een huis. Het vreemde is dat alleen de nederlanse zenders op 23.5 een slechte ontvangst heeft.

Zenders op 13.0 , 19.2 en 28.2 geen ontvangst problemen.

Ik weet niet wat er loos kan zijn.

Mini USB DVB-T Stick

Geplaatst:

Check even de F-connectors, of er misschien toch een aardedraadje tussen zit.

Ik had het een keertje en toen had ik op één transponder van de astra problemen.

Even alles checken of het o.k. is.

Hier met de Multytenne Twin, ook bij regen, géén problemen.

Heb er wel het afdakje opzitten.

Ollie.

post-37986-1318259586,0157_thumb.jpg

Geplaatst:

Alle tips opgevolgd. Schotel opnieuw uitgericht. Problemen zijn opgelost. Bedankt voor de hulp

Mini USB DVB-T Stick

• 2 weken later...
Geplaatst:

Vandaag wederom problemen met de ontvangst van alleen de regionalen. Alle andere zenders op 23.5 zijn goed te ontvangen. Ontvangst van de frequentie 11.914 is instabiel. Ik heb e.e.a. weer uitgericht en geen verbetering. Soms komt het ook voor dat het menu van de xtreme ook niet zichtbaar is. Wat kan er aan de hand zijn ?

Mini USB DVB-T Stick

• 3 weken later...
Geplaatst:

Vandaag hetzelfde probleem geconstateerd op de volgende configuratie.

Triax 88 met multifeed arm.

3 x Smart Titanium twin lnb

DM 500

DM 7020

Van de ene op de andere dag hebben beide ontvangers ineens geen regionalen meer. Wel alle andere zenders van het themapakket en ook veel duitsers gewoon beeld.

Op de regionale zenders een ber zichtbaar. Heel vreemd.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

Nou, op mijn Visiosat G3C komen ze nog harder binnen dan RTL4. Kan wel kloppen aangezien 23,5 oost bij de G3C precies in het brandpunt zit, maar dan nog.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

Ik kan mij vergissen, maar volgens mij gaat dit issue over de ontvangstproblemen van de regionalen. Dat iemand deze wel ontvangt is mij wel duidelijk. Dat hoeft men niet te posten. crazy

Met dat soort opmerkingen kan je een volledig board vullen. smile

Hier gaat het om iets geheel anders.

Ik zoek de bijzondere reden waarom ik alléén op de regionale géén ontvangst heb en veel van de andere transponders op 95% of net daaronder staat. Dat is voor mij een raadsel en zeker omdat het ineens ontstaan is.

Kabel, F-connectors kan ik uitsluiten, evenals de switch en of ontvangers. Dan zou het enkel de LNB kunnen zijn maar dat betwijfel ik eigenlijk ook.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen