Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: WPW
En als je een coaxje legt rechtstreeks van de lnb? tuner ernaast?

Aangezien beide tuners hetzelfde probleem hebben, heb ik dat niet gedaan. Dat leek mij niet zo logisch. Toch?

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Dan zou het enkel de LNB kunnen zijn maar dat betwijfel ik eigenlijk ook.

Ik zou dat maar niet betwijfelen. Ik heb namelijk nog niet zo lang geleden een LNC gehad die precies dit probleem had.

De transponders onder en boven de gestoorde transponder deden het prima, terwijl de transponder in kwestie problemen had.

Verder moet je zeker niet uitsluiten dat het geen vochtprobleem bij of in je F-connector kan zijn. Ook dat is mogelijk.

Ga er maar van uit dat het niet aan de satelliet ligt. Daar kun je zeker van zijn.

Door het fout afstellen van de schotel-richting, kun je ook storing verwachten door buur-satellieten. Zeker bij schotels van kleine afmetingen.

Verder kan het door een draadloze telefoon veroorzaakt worden of je hebt plotseling te maken met een straalzenderverbinding die sinds kort in gebruikgenomen is en precies in de richting van de satelliet verloopt.

In dat geval kun je proberen je schotel een andere plaats in je tuin of op het dak te geven.

Geplaatst:

Je mot ergens beginnen en zonder een satlook of zo zal je met een tuner ter plaatse stukje voor stukje moeten testen, heb net eens gekeken maar alle regionale zijn hier +-92% ook ta3 en j@j, volgens mij was dat 98% de laatste keer dat ik er naar keek maar het is bewolkt in rotjeknor.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Dan zou het enkel de LNB kunnen zijn maar dat betwijfel ik eigenlijk ook.

Verder moet je zeker niet uitsluiten dat het geen vochtprobleem bij of in je F-connector kan zijn. Ook dat is mogelijk.

Ik kan mij niet voorstellen dat beide receivers er dan last van zouden hebben, hoewel het niet uit te sluiten is. Ik heb overigens de aansluitingen op vocht geïnspecteerd. Geen vocht waargenomen.
Citaat:
Ga er maar van uit dat het niet aan de satelliet ligt. Daar kun je zeker van zijn.
Door het fout afstellen van de schotel-richting, kun je ook storing verwachten door buur-satellieten. Zeker bij schotels van kleine afmetingen.

Ik ga er vanuit dat de schotel zeker niet verdraaid is. Alle andere satellieten alsook Astra 3 zijn verder in orde. Een Triax 88 lijkt mij toch echt geen kleintje. :D
Citaat:
Verder kan het door een draadloze telefoon veroorzaakt worden of je hebt plotseling te maken met een straalzenderverbinding die sinds kort in gebruik genomen is en precies in de richting van de satelliet verloopt.
In dat geval kun je proberen je schotel een andere plaats in je tuin of op het dak te geven.

Dat laatste is nauwelijks mogelijk en zeker niet gewenst door de klant.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Geplaatst:

Ik heb wel een satlook, maar op dat moment niet bij mij helaas. Het is overigens een satlook III, waardoor je voor Astra 3 niet zo heel veel aan hebt lijkt mij. Geen analoge signalen op deze satelliet.

Geplaatst:
Origineel bericht van: John van Dreumel
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij gaat dit issue over de ontvangstproblemen van de regionalen. Dat iemand deze wel ontvangt is mij wel duidelijk. Dat hoeft men niet te posten. crazy
Met dat soort opmerkingen kan je een volledig board vullen. smile

Het was mij niet duidelijk uit jouw bericht dat je de satelliet zelf al uitgesloten had. Het komt ook wel eens voor dat de kwaliteit daarvan minder dan normaal is. Zo hadden we een keer dat op de transponder met Nederland 1 ieder uur om xx:45 als ik me goed herinner de signaalkwaliteit inzakte.
Citaat:
Hier gaat het om iets geheel anders.
Ik zoek de bijzondere reden waarom ik alléén op de regionale géén ontvangst heb en veel van de andere transponders op 95% of net daaronder staat. Dat is voor mij een raadsel en zeker omdat het ineens ontstaan is.

Kabel, F-connectors kan ik uitsluiten, evenals de switch en of ontvangers. Dan zou het enkel de LNB kunnen zijn maar dat betwijfel ik eigenlijk ook.

Komt voor hoor. LNB vervangen dus.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Hoe ben je daar zo zeker van..? Een straalverbinding kun je met het blote oog niet zien.

Als het wel zo is, heeft de klant geen andere keus.

Misschien heb je wel storing van een nieuw aangezette DVB-t zender.

Heb je de skew instelling van je LNC al nagelopen en eventueel gejusteerd?

Het kan namelijk zijn dat het verkeer op de tegenoverliggende transponders is toegenomen en dat je daarom plotsklaps storing hebt gekregen.

Geplaatst:

No hard feelings hoor. :D

Citaat:

Ik doel hier op het verplaatsen van de schotel.

Citaat:

Hoe ben je daar zo zeker van..? Een straalverbinding kun je met het blote oog niet zien.

Als het wel zo is, heeft de klant geen andere keus.

Mocht dat wel zo zijn, dan is het daadwerkelijk een groot probleem omdat verplaatsen van de schotel domweg nauwelijks mogelijk is op die locatie.

Overigens lijkt mij storingen zoals jij oppert midden in een nieuwe woonwijk niet aan de orde of loop ik vooruit op de feiten.

Zouden dan niet veel meer schotelberzitters er last van moeten hebben?

Citaat:
Heb je de skew instelling van je LNC al nagelopen en eventueel gejusteerd?

Het kan namelijk zijn dat het verkeer op de tegenoverliggende transponders is toegenomen en dat je daarom plotsklaps storing hebt gekregen.

Ik heb wel iets gestoeid met de montage van de LNB maar zag daardoor geen enkele verandering op de betreffende transponder.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Dan nog een laatste suggestie, want meer ideen heb ik ook niet:

Wis de transponder waar de regionalen op zitten eens en doe een nieuwe zoekfunktie.

Misschien is de LOF in de LNC wat verlopen, zodat de frequentie waarop de ontvanger(s) staan ingesteld, net op het -randje- zit. Hierdoor kan het zijn dat je af en toe de lock verliest.

Verder weet ik het ook niet.

Kom je hiermee ook niet verder, dan zou ik de LNC maar eens vervangen.

Je kunt de LNC testen door hem op Hotbird 13° oost uit te richten. Hier zit een transponder van Sky op ongeveer dezelfde frequentie, polarisatie, S/R en FEC.

Of probeer eens Astra 19,2° oost en kijk eens hoe de ZDF transponder binnenkomt. Deze zit op 11.954 GHz, H.

Is heel dicht bij de frequentie waar je problemen ondervind.

Heb je hier goede waarden, dan ligt het niet aan je LNC.

Geplaatst:

In de loop van volgende week zal ik er weer naartoe gaan. Helaas door omstandigheden niet eerder.

Ik post de eventuele oplossing hier.

Bedankt voor het meedenken.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Er is nog een mogelijke oorzaak.

Het kan zijn dat er mensen in je straat of omgeving wonen die een radar-detector in de auto hebben en vergeten uit te zetten als ze niet rijden.

Die dingen schijnen behoorlijk te kunnen storen in het Ku band bereik, het ontvangstbereik van je satelliet installatie.

Bron: Dr. Dish TV

Geplaatst:

Ik zal eens in overleg gaan of één of meerdere van deze issue's zich hier voor zouden kunnen doen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: dr88
Vandaag wederom problemen met de ontvangst van alleen de regionalen. Alle andere zenders op 23.5 zijn goed te ontvangen. Ontvangst van de frequentie 11.914 is instabiel. Ik heb e.e.a. weer uitgericht en geen verbetering. Soms komt het ook voor dat het menu van de xtreme ook niet zichtbaar is. Wat kan er aan de hand zijn ?

Hallo, ik ben nieuw hier, maar ook ik had een probleem met een zelfde schotel, Astra 1 goed, Hotbird iets minder, en 23 en 28 graden geheel niet.
LNB uitgewisseld op een werkende installatie, bleek de LNB stuk.
Ik wacht dus op een nieuwe LNB. frown

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen