spaghetto Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Hallo medesatters, Sinds een paar dagen wil mijn dvd speler niets meer lezen. Ik heb de dvd speler open gemaakt en wat me opviel was dat de schijf(cd/dvd) niet draaide.De speler had daar moeite mee .Ik heb toen met mijn vinger de cd die in de lade zat een duwtje gegeven en allees deed het weer. Daarna de kast dicht gedaan en heeft eventjes gedaan kort daarna weer niet meer. Mijn vraag is wat kan het zijn?De motor? Weet iemand of makkelijk te maken is? Met vriendelijke groet, Spaghetto Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.
JBnl Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Waarschijnlijk de discmotor een doodpunt, deze zal vervangen moeten worden of het loopwerk compleet vervangen als de motor niet los leverbaar is. groeten,JBnl
spaghetto Geplaatst: 15 januari 2008 Auteur Geplaatst: 15 januari 2008 Ik heb op een_of_andere_veiling_site gezien dat zo n een loopwerk zo n 50 euro kost. Dat is volgens mij een beetje duur voor een speler van die leeftijd,met iets meer euros koop je tegenwoordig een nwe speler. Maar ik zou deze graag zelf willen repareren.Volgens mij is het loopwerk wel goed omdat als de schijf een maal begint te draaien dan doet ie het perfect. Iemand enig idee waar je zo n motorje los kan krijgen? Met vriendelijke groet , Spaghetto Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.
Steve Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 die heb ik hier wel liggen,de aslengte wel doorgeven aub.
Hellum Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Origineel bericht van: spaghetto Ik heb op een_of_andere_veiling_site gezien dat zo n een loopwerk zo n 50 euro kost. Dat is volgens mij een beetje duur voor een speler van die leeftijd,met iets meer euros koop je tegenwoordig een nwe speler. Maar ik zou deze graag zelf willen repareren.Volgens mij is het loopwerk wel goed omdat als de schijf een maal begint te draaien dan doet ie het perfect. Iemand enig idee waar je zo n motorje los kan krijgen? Met vriendelijke groet , Spaghetto voor ongeveer 25 euro heb je al een nieuwe dvd speler. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
spaghetto Geplaatst: 17 januari 2008 Auteur Geplaatst: 17 januari 2008 Ik heb helaas deze week storingsdienst en kan elke moment opgebeld worden,daarom durf ik nu niet de speler open te maken. Ik zal tot na de week einde moeten wachten. Ik zal dabn meer ervan laten weten. Gr.Spaghetto Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.
spaghetto Geplaatst: 19 januari 2008 Auteur Geplaatst: 19 januari 2008 Hallo, Ik had vandaag even de tijd en heb geprobeerd om het motortje los te krijgen,maar het lukte me niet. Ik wist niet hoe dat moest.Deze zat aan de bovenkant(van de as) aan iets vast,wat eigenlijk los moet kunnen maar ik weet niet hoe. Is er iemand die weet hoe het moet en evt voor mij wilt het doen? Alvast bedankt en groetjes, Spaghetto Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.
Steve Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 ik neem aan dat je geen meet app hebt,dus meet de afstand van de bovenkant schotel naar het chassis.trek de schotel er rechtstandig van af,draai de twee schoefjes los en soldeer de draden van de motor (een is gemerkt met een rode stip (de +)meet de lengte van de as. sodeer daarna de nieuwe motor aan de 2 draden en bevestig deze aan het chassis. druk daarna het schoteltje er op tot de gewenste afstand die je had opgemeten bij de oude motor.
spaghetto Geplaatst: 19 januari 2008 Auteur Geplaatst: 19 januari 2008 Hoi Steve, Dat (witte)schoteltje dat zit tussen de as en het plastic gedeelte van de behuizing van het hele loopwerk kan je zo eruit trekken? Mij lukte het niet daarnet. Is dat echt zo simpel? Gr.Spaghetto Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen