Ga naar inhoud

Satontvangst in Thailand. Hardware? mogelijkheden?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Over enige maanden zal ik in Thailand een satellietschotel moeten installeren. Uiteraard heb ik de zoekfunktie gebruikt maar meer dan deze link http://satellite.information.in.th kwam ik aan informatie niet tegen. Ik heb nog niet echt gegoogled want wat ik eigenlijk zoek zijn satellietfreaken die in Thailand al flink aan het experimenteren zijn geweest. Is er wat te ontvangen via analoog of is alles wat analoog is ook al digitaal te ontvangen? Zijn er verschillen in de benodigde hardware of kan het setje uit Nederland zo gebruikt worden in Thailand. Uiteraard wil ik ”all the way” gaan en dus elke satelliet die in bereik is en enigzins interessant is ontvangen.

Geplaatst:

Als ik me goed herinner was degene die de link van SatTV in Thailand er toen opgezet heeft een Nederlander misschien zou je met hem contact op kunnen nemen.

Hopenlijk woont hij er nog, de site lijkt wel of hij lang niet meer geupdate is.

Vermoedelijk vind je hier niet veel freaks die daar aan het experimenteren zijn geweest.

Wat ik wel weet is dat ze vaak twee schotels koppelen dus KU band en C band, je zou eens kunnen kijken op een paar sites zoals op de bovengenoemde site bij Satellite TV Suppliers en zoals je daar kunt zien is ook daar de Dreambox 500 in het aanbod.

Verder is er gewoon 220 V dus je zou elke ontvanger mee kunnen nemen lijkt me, het lijkt me niet dat het setje zo gebruikt kan worden je zult de sat posities in moeten voeren maar dat lijkt me geen overkomelijk bezwaar als je een computer bij de hand hebt en de Lyngsat site.

Nu neem ik aan dat je van de Thaise commerciele zenders ook niet zo gecharmeerd bent die je met een hark uit de lucht kan halen dus een setje bij de Thaise kabelprovider Truevisions lijkt me een optie, je kunt dan via de Thaicom5 op 78.5 oost een aantal kanalen in KU band en de Engelse taal kijken zoveel als je abo aangeeft natuurlijk de codering is Irdeto2 plus natuurlijk een aantal FTA kanalen op die sateliet vaak in C band.

Welke satelieten je nu precies kan ontvangen is me niet bekend maar 146 oost de Agila2 moet ook kunnen daar zit het Filipijnse pakket van Dreamsat in Nagra1 ook populair omdat er een aantal Engels sprekende kanalen inzitten en de keys zijn zo te vinden. blush

Het lijkt me het beste dat je net als hier je daar bij een forum aanmeld met een Google heb ik hier en hier wat gevonden.

En dan even uitzoeken wat je precies kunt ontvangen en hoe groot de schotel(s) moet zijn.

Dan kun je ons in de toekomst op de hoogte houden wat er zoal te ontvangen is daar. :D

Geplaatst:

Mag ik je zeer hartelijk danken voor je zeer uitgebreide toelichting thumbs_up.gif

Inderdaad weinig freaks die ook nog eens in Thailand wonen. Ik zal wel het eerste lid zijn die daar flink aan het kloten gaat.

Duurt nog even maar tegen die tijd horen jullie alle ervaringen.

Graag hoor ik uiteraard van anderen eventuele tips of verhalen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: AlanS
Ik zal wel het eerste lid zijn die daar flink aan het kloten gaat.

Doe je voorzichtig want kloten zijn een delicatesse daar 1127997-lachen.gif

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Gast decodertje
Geplaatst:

ik zal even zoeken waar ik mijn foto's heb van mijn schotel die ik heb laten plaatsen in thailand.

als ik ze heb gevonden zal ik ze hier even posten.

kan wel even duren maar doe me best

Geplaatst:

Schotels kan je ook stacken daar worden ze veel gevoeliger van.

In Drenthe word dat ook gedaan.

Hier een beweegbare opstelling.

telescopen.gif

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

Zo ver ik begrepen heb kun je hier maar twee satllieten ontvangen.

Hoe groot de schotels moeten zijn weet ik nog niet maar ik geloof best een joekel voor de filipijns satelliet.

Geplaatst:

Je kunt ontvangen van 42 oost tot 169 oost in Thailand maar misschien is niet alles interessant.

Maar hier heb je er een paar,

Eutelsat W5 - Ku band

LMI - Ku band

Thaicom 2/3/5 - Ku band

NSS 6 - Ku band

Panamsat 7/10 - C band

Agila 2 - Ku band

Panamsat 8 - C band

Echt recent weet ik niets maar een jaar of acht geleden ben ik bij een Thaise hobbyist geweest, een onderwijzer die toen al behoorlijk wat kon ontvangen aan satelieten.

Hoeveel precies weet ik niet meer, vermoedelijk zijn er niet zo heel veel hobbyisten in Thailand maar ze zijn er wel.

De meeste mensen met een schotel daar kijken alleen naar Thaicom 1-2 en 3.

Maar nogmaals probeer een forum het zal een heel stuk minder zijn als hier maar daar is weinig aan te doen.

En schotels hebben ze in alle soorten en maten daar,je hoeft je Wavefrontier niet te exporteren naar Thailand

post-5163-1318259589,4214_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen