Ga naar inhoud


EPG Binding werkt niet goed


satmad

Aanbevolen berichten

Volgens de importeur van Inverto wordt eerst de EPG geraadpleegd voordat een opname wordt gestart, zo wordt de opname op een actuele tijd gestart/gestopt.

 

Ik heb nu al meerdere malen meegemaakt dat de gegevens die op de EPG staan vermeld (start en stop tijd) niet overeen komen met de tijd die op teletekst staat vermeld. Wordt de EPG niet constant geupdate ? Werkt EPG niet het zelfde als PDC.

 

Daarnaast zou ik ook graag willen weten of de EPG contant aan moet staan ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


EPG ophalen kan je het beste op uit zetten: dit voegt niets toe.

De EPG van CD/TVV vertoont vaak fouten: zo'n (meestal tijdelijke) fout kan lijden tot een foutieve uitvoering van een geplande opname.

De EPG van CD/TVV wordt enkele weken tevoren ingevoerd en niet meer gewijzigd. Teletekst wordt meestal goed up-to-date gehouden.

Een uur voor de geplande opname (met EPG binding) kijkt de Inverto naar de EPG gegevens, en past zo nodig de opname aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Bij mij werkt programeren vanuit de epg vrijwel foutloos met een start marge van 5 minuten en een eindmarge van 15 minuten. EPG ophalen staat bij mij aan en geeft geen fouten, ook niet met automatisch decoderen. Als je die functie uitzet wordt er geen epg info opgehaald als de ontvangen op standby staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel degelijk een groot probleem met EPG ophalen op aan.

Er is slechts een beperkte hoeveelheid geheugen beschikbaar voor de EPG. Als dat vol is, wordt de oudste data overschreven (first in = first out). De EPG wordt opgehaald van alle zenders in de hoofdlijst: als daar flink wat zenders staan, raak je op deze manier dus de gewenste data kwijt.

Bovendien: het voegt niets toe: de NL data wordt toch niet vernieuwd.

Of nu aan of uit is gekozen: om 03.00 wordt altijd EPG data opgehaald.

Het "niet meer decoderen van opnames als aan is gekozen" is inderdaad een probleem van enkele firmwareversies geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...