Ga naar inhoud

Afschrijvingstermijnen voor inboedel (Help)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een tijdje geleden is mijn inboedel verbrand.

De verzekering wil nu een lijst zien met verloren gegane zaken.

In die lijst moet de omschrijving, de nieuwprijs en de leeftijd genoemd worden. (Je voelt hem waarschijnlijk al aankomen.... ze proberen de restwaarde te bepalen).

Is er hier iemand die een lijst heeft met afschrijftermijnen voor inboedel ?

Geplaatst:

Ik heb ook eens een keer met de brandverzekering te maken gehad.

Alleen was ik zo verstandig geweest om me tegen nieuwwaarde te verzekeren.

Maar gedane zaken nemen geen keer, een computer zal dus na 3 jaar afgeschreven zijn en op restwaarde staan.

Ik heb toen alle prijzen en voorbeelden gebruikt van een postorderbedrijf die bekend is van die dikke boeken

die met een enorme plof op je deurmat valt. De verzekering heeft dit geaccepteerd.

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:
Origineel bericht van: leo1949
een computer zal dus na 3 jaar afgeschreven zijn en op restwaarde staan.

Voor dit antwoord was ik al bang.
Dat een gemiddeld bedrijf zijn computers in 3 jaar afschrijft snap ik.
Maar ik hoopte echter dat men voor particulier gebruik, een wat langere termijn hanteerde.

Wie o wie kan hier iets zinnigs over roepen ? (Of misschien zelfs een lijst(je) leveren met de door de verzekeringen gehanteerde afschrijftermijnen)?
Geplaatst:

Ik kan het mis hebben, maar de verzekering is toch altijd nieuwwaarde. Dagwaarde heb je vaak bij een aansprakelijkheidsverzekeraar.

Ik zou de polisvoorwaarden maar eens gaan nalezen.

Vaak kan je bij de verzekeraar de voorwaarden downloaden. Geef even aan welke het zijn en dan lezen we even met je mee

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Geplaatst:

Geen idee welke verzekeringsmaatschappij er achter zit.

e.e.a. stond namelijk opgeslagen in een opslagbox, en van daaruit is het e.e.a. (zeer beperkt)verzekerd.

Mijn inboedelverzekering was een maand daarvoor gestopt aangezien het huis reeds verkocht was.......... (maar da's een andere discussie). wink

Geplaatst:

Maar nu begrijp ik de discussie.

In een andere topic ( maar ook hier ) zijn wij ervan uit gegaan dat je een lopende verzekering had, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Nu wil de aansprakelijkheidsverzekeraar van die box de schade vergoeden op dagwaarde. Tja, hier kan ik niet verder mee helpen.

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Geplaatst:

je bent gewoon de l*l.....

als de verzekering mensen in dienst hebben is het alleen om de mensen die verzekerd zijn te zeggen dat het om een lus ergens in is dat je niks krijgt van ze.

en als je wat krijgt balen ze gigantisch!!!.

ik kan het zeggen want mijn oom is een grote pief bij de rvs verzekeringen....

geld,geld en nog eens geld.....om misselijk van te worden...

ik wens je veel suc6.

groetjes.

Geplaatst:

Ik heb al wel iets binnen gekregen, maar weet nog niet hoeveel waarde ik hieraan mag hechten.

Gasfornuis 10 - 15

DVDrecorder 3 - 5

Geluidsapparatuur 08 - 10

Meubelen 3 - 8

Koelkast 08 - 10

Gsm 3 - 5

Wasautomaat 08 - 10

Pc en monitor 3 - 5

Televisie (beeldbuis) 08 - 10

Tapijt 3 - 5

Fiets 05 - 10

Kleding 1 - 4

Stofzuiger 05 - 08

Aldus de consumentenbond ?....

Geplaatst:

Zeker dat bedrijfje op de waarderpolder.

Je hebt niks met de verzekering te maken maar met de eigenaar.

Als deze zich maar beperkt verzekerd is dat niet jouw fout.

Behalve als je er zelf voor gekozen hebt om de kosten te drukken.

Als het om veel dingen gaat zou ik juridisch advies gaan inwinnen om de goede instantie aansprakelijk te stellen

en de te bewandelen weg hierin.

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

• Moderator
Geplaatst:

Er zal in het huurcontract wel duidelijkheid verschaft zijn t.a.v. aansprakelijkheid bij brand.

Weet je wat er daar bepaald is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Er zal in het huurcontract wel duidelijkheid verschaft zijn t.a.v. aansprakelijkheid bij brand.
Weet je wat er daar bepaald is?

Ja, in het huurcontract staat dat de gestalde goederen tot een bepaald (lees laag) bedrag verzekerd zijn.
Maar wat mij betreft houdt de aansprakelijkheid van deze ondernemer niet op bij zijn brandverzekering, en heb ik hem dus (schriftelijk) aansprakelijk gesteld voor alle geleden schade.
  • Moderator
Geplaatst:

Het huurcontract is een overeenkomst tussen jullie, waarmee beide partijen accoord zijn gegaan.

Om meer te claimen, als overeen gekomen is in dit contract, betekent, dat je dan moet gaan aantonen, dat de verhuurder verwijtbaar je schade berokkend heeft, bijvoorbeeld door grove nalatigheid.

Dit zou bijvoorbeeld het geval kunnen zijn indien een eventueel aanwezige sprinkler installatie afgeschakeld zou zijn geweest.

Een tweede mogelijkheid is, dat er in het huurcontract zaken staan, die in strijd zijn met het burgerlijk wetboek.

Hierdoor zou mogelijk het huurcontract nietig worden en hiervoor het bepaalde in het burgelijk wetboek van toepassing worden.

Wanneer het om een substantieel bedrag gaat is het de moeite waard om e.e.a. door een jurist te laten beoordelen.

Ben je misschien lid van een vakbond of consumentenbond? Zij hebben soms een juridische hulpdienst voor leden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Je bent accoord gegaan met de voorwaarden van het huurcontract.

En daar staat tot een bepaald (lees laag) bedrag verzekerd bent.

Meer zal je dan ook niet krijgen tenzij je grove nalatigheid kan bewijzen.

Leo

Geplaatst:

Dat ik de betreffende ondernemer aansprakelijk stel, betekent niet automatisch dat hem verwijtbaar gedrag toeschrijf.

Denk hierbij aan gevolgschade.

Als er een file staat, waar een vrachtauto achterop rijdt, wie stellen we dan aansprakelijk ? (Juist,.. diegene die achterop jou geklapt is, en niet de vrachtwagen die het hele verhaal heeft opgeduwd).

Zo ook hier: Ik stel niet dat de ondernemer verwijtbaar gedrag is toe te schrijven, maar stel hem wel aansprakelijk.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen