Ga naar inhoud


Voor welke LCD Tv zou jij gaan ?


Hasselt

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Zelf heb ik deze 3 recente LCD TV's in huis gehad en kunne bewonderen.

 

1. LM-32M86 100Hz techniek, goed beeld, redelijk geluid, voldoende aansluitingen, digitenne decoder met veel beter beeld dan bv. een losse samsung decoder, snel krassen i.v.m. piano zwart, after sales ver beneden pijl.

 

2. KDL-32D3000 100 hz. techniek, zeer strak beeld, geluid is minder, voldoende aansluitingen, digitenne decoder, athome decoder welke na de firmware update nu wel goed werkt, goede after sales.

 

3. 32-PFL9732D 100 hz techniek, mooi disign, strak beeld na ruis filter te hebben uitgezet, de bekende brom in voeding !, digitenne decoder, TV makkelijk van firmware te voorzien dmv. usb stick, redelijk geluid, voldoende aansluitingen, goede after sales.

 

Mijn keuze zou vallen op No:3, alleen jammer van de bromtoon in de voeding, wat nog steeds niet verholpen is, niet iedereen hoord het namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij LCD zou mijn keuze de Panasonic TX26/32LX70 zijn, vanwege

 

1. Ook van opzij goed beeld

 

2. Ook 100 Herz..voor weergave van bewegend beeld

 

3. Audio-delay tbv lipsynchroon

 

Snurker (Media Research) wink

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, ik kan HET niet laten........

 

IK zou zeggen GEEN !

 

Was van de week weer eens bij die grote M....hier in Leeuwarden. Je ziet door de bomen het bos niet meer maar ja...allemaal LCD's. Ik heb ze eens goed bekeken en toen zag ik een mooie ! betere kleuren, zwart is ook zwart..... OEPS... ik keek eens naar het prijskaartje....ha ha ha PLASMA !! Sprong er voor mij persoonlijk meteen uit. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de LCD's beter zijn dan een kleine 2 jaar terug, toen ik voor de keus stond maar dat is natuurlijk weer persoonlijk. (en ja ik weet dat hier nog een ander topic over is....)

 

Ronald

(zeer blij met zijn PLASMA !!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een kennis van mij had via folders een Philips LCD uitgezocht, een topmodel.

Met hem naar de plaatselijke M. geweest om dat ding eens in het echt te bekijken.

Ze hadden hetzelfde Philips model ook als Plasma staan.

Na 3 minuten kritisch kijken was hij overtuigd,plasma!

Tot mijn verrassing was de Philips Plasma nog goedkoper ook, ondanks dezelfde mogelijkheden.

Daarom, ga op je gemak eens kijken in zo'n schermen winkel, zonder op de kaartjes te letten en kijk alleen naar het beeld.

Wie weet waar je op uit komt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Ga gewoon goed kijken in de winkel, waar de keus groot is.


Ben ik geweest, maar die lui hebben de ballen verstand van het correct afstellen van een scherm, dus alles staat naast elkaar te draaien in de "fabrieksmodus" die ten doel heeft "hoe overtuig ik de massa die er geen verstand van heeft met zo fel mogelijk gekleurde beelden".

Vervolgens hangen ze een DVD speler aan de centrale "antenne" en kijken alle 150 TV's minutenlang naar een zwart aftitelingsscherm met witte letters.

Bah.

Het enige wat ze daar kunnen is dozen schuiven en een "service"balie openen met één overwerkte medewerker die het ook allemaal niet meer weet.

Ik heb mijn TV gekocht bij een kleinere TV winkel, iets duurder, maar de man is drie uur op mijn dak bezig geweest de antenne opnieuw in te stellen, alle kabels opnieuw aanleggen, TV uitpakken en installeren, enz. en dat zonder 1 cent meerkosten.

Binnenkort zal ik hier eens vertellen wat mijn ervaringen zijn met mijn Sharp LC-46HD1E.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Origineel bericht van: Henri Aalten
Ga gewoon goed kijken in de winkel, waar de keus groot is.


Binnenkort zal ik hier eens vertellen wat mijn ervaringen zijn met mijn Sharp LC-46HD1E.
T B


Gelukkig geven die scherpe jongens 3 jaar echte garantie !!

Snurker (Media Research)

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met je eens dat die mensen bij de M er geen verstand van hebben. Ik gebruik die winkel altijd als een soort etalage... want laten we eerlijk zijn, er staat enorm veel van zeer veel merken. (zoals je dat nergens anders ziet)

Ja, die tv's die daar staan zullen wel in fabrieksmode staan maar daar zie je dus al grote verschillen.

Ik persoonlijk hou van harde kleuren, velle contrasten, maar ja nogmaals dat is dus zeer PERSOONLIJK.

Succes met je keuze.............maar ik wist het wel....

ha ha

 

ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijd terug al besloten om geen grote spullen meer aan te schaffen in die M.-winkel.

 

Zij zijn bezig de hele markt te verpesten.

 

Ik heb mijn nieuwe TV en natuurlijk ook mijn nieuwe satellietontvanger dan ook aangeschaft bij kleinere speciaalzaken.

Dat ik dan misschien iets meer geld kwijt ben neem ik maar op de koop toe.

 

Wat betreft welke nieuwe LCD-TV ? :

Geen, scoor ergens een goede CRT. (Zie diverse andere topics)

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronaldsl
...Ik gebruik die winkel altijd als een soort etalage... want laten we eerlijk zijn, er staat enorm veel van zeer veel merken. (zoals je dat nergens anders ziet)...
ronald

Ik sluit me bij je aan wat betreft het bekijken van de 'etalages'. Op zich zou ik er geen moeite mee hebben om in dit soort winkels ook te kopen maar daar liggen de prijzen toch nog wel minimaal 20% hoger dan op het Internet en zoals je zegt, veel wijzer wordt je door de verkopers ook niet bepaald.
Ik zelf heb kort geleden een LCD HDTV Sony KDL-40V3000 via het Internet gekocht en ben daar bijzonder over te spreken.
In de 'etalages' heb ik inderdaad eerst de verschillende types naast elkaar vergeleken. Omdat ik ook een wat fellere en harde kleur verkies heb ik uiteindelijk niet voor Plasma maar voor deze Sony LCD gekozen.
Ik had hiervoor al een 80cm JVC CRT TV met een prachtig beeld maar dit slaat alles, zeker als het gaat over de weergave van HDTV.
Ik heb ook de indruk dat de persoonlijke beleving hoe een beeld bij je overkomt het belangrijkste besliscriteria is bij de uiteindelijke keuze.
Bij mij gaf de positieve uitkomst van verschillende testen en Reviews de doorslag om mijn huidige HDTV te kopen.

Verder wil ik toch ook nog even kwijt dat het kopen via het Internet steeds minder risico met zich mee brengt.
Ik heb nu mijn Sony apparatuur herhaaldelijk bij een Internet bedrijf tegen zeer lage prijzen gekocht waarbij ik pas moet betalen als ik de gekochte producten ook daadwerkelijk ophaal.
Wil je om welke reden de gekochte spullen uiteindelijk toch niet ophalen dan kan dat ook. Het laatste is overigens niet de bedoeling maar je hebt wel de mogelijkheid. Voorwaarde is natuurlijk dat je binnen een aanvaardbare reisafstand van het afhaaladres woont.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overgens zou ik mijn keuze nooit laten afhangen van de ingebouwde speakers.

Die zijn 9 van de 10 keer toch ruk.

Een film speel je af met de audio over je geluidsinstallatie en het journaal over de interne speakers.

(is maar een voorbeeldje hoor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas weet ik niet het typenummer, maar mijn zwager heeft zo'n sony sinds 3/4 jaar (dus kan ook al een ouder type zijn)

maar afgelopen weekend heb ik er 's nachts een uurtje aan de instellingen zitten prutsen

zoals hij hem namelijk heeft ingesteld is platter dan plat

wel scherp, maar zo helder dat er geen diepte in het beeld is te herkennen (4 meter kijkafstand)

 

ik heb het opgegeven, want het bleef mij veel te plat

wellicht omdat de zwartheid van de beeldinformatie wordt overstraald door de LCD verlichting

 

het lijkt me dan net als het formaat (waar je aan moet wennnen) ook dat je aan die helderheid moet wennen

maar ik vind sony toch echt minder dan mijn pana 42PW5EX

 

cheers

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...