Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Op heel veel dvd`s vindt je tegenswoordig een THX optimizer

gebruik die voor beeldinstellingen

Zet de meeste digitale beeldverbeteraars uit en de scherpte op 0

Theo

Integra | Marantz | TechniSat HD S2&multytenne | Panasonic | Kef, Rel |mede8er, synlogy, asus

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Je gaat toch geen sony van 4 jaar oud vergelijken.

Ik denk dat hij drie kwart jaar bedoeld i.p.v. drie tot vier jaar... smirk
Geplaatst:

neen Astron, uh de strekking van Ron is mij wel duidelijk hoor...

de plasma is 4 jaar oud

de lcd die ik zag 3/4 jaar

en ik geloof graag, dat ze nieuwer en beter zijn geworden

maar ik kan er toch echt niet iets anders van maken( betreffende de diepte), als die waanzinnige overstraalde beelden niet beter in te stellen zijn op zo'n sony LCD.

let wel dat is dus een hint en geen domper mbt LCD

laat je heel goed uitleggen door de verkoper hoe alles in te stellen is en wellicht ook conform je persoonlijke smaak te optiemeren.

cheers

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
als die waanzinnige overstraalde beelden niet beter in te stellen zijn op zo'n sony LCD.

Ik ben het wel deels met je eens, toen ik mijn LCD HDTV Sony KDL-40V3000 voor het eerst aanzette kreeg ik inderdaad een overdaad aan kleur en licht voorgeschoteld en eerlijk gezegd schok ik even.
Na maar heel even aan de beeldinstellingen gesleuteld te hebben moet ik ook eerlijksheidhalve toegeven dat het beeld daarna precies dat was wat ik ervan verwachtte.
Maar zoals al eerder gezegd beeld en geluid is gevoel en emotie, die liggen nu eenmaal bij de één wat anders dan bij de ander.
Maar de eerder geplaatste opmerking dat de beeldinstellingen niet goed te krijgen zijn kan ik niet delen. Nu veronderstel ik ook dat de uitgebreide beeldinstellingen bij alle nieuwe Sony LCD HDTV toestellen gelijk zijn.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:
Origineel bericht van: ronaldsl
sorry, ik kan HET niet laten........
IK zou zeggen GEEN !

De topicstarter wil een 32" TV kopen en dan kom je vanzelf bij LCD (Bron:tweakers.net). Ikzelf hem een aantal weken terug een 37" gekocht en daar beginnen de eerste Plasma's. Ik dubte tussen de Samsung LE37M87B (FullHD LCD) en de Panasonic TH-37PV70 (1024x748 HDready Plasma). Beide toestellen geven perfect beeld. Na weken recenties lezen op het internet heb ik gekozen voor de Samsung. LCD en Plasma hebben hun voor en nadelen.

Nadelen Plasma = zwaar, glanzend scherm, (iets) hoger stroomverbruik, kortere levensduur en bij verkeerd gebruik (te hoog contrast) kans op inbranden.

Nadelen LCD = Lager contrast, minder goed beeld bij kijken onder een hoek, mindere kleuren.

Mijn TV weegt 18 kilo, een collega van me heef een zelfde maat Plasma gekocht en weegt 30 kilo, wel een issue wanneer je hem aan een (gips) muurtje wil monteren.

Mijn conclusie was, zowel LCD als Plasma zijn niet perfect. Ik heb 2 jaar gewacht op SED en Laser, maar ben uiteindelijk gezwicht omdat deze nieuwe technieken nog steeds niet in productie zijn.

Pandit

Geplaatst:
Origineel bericht van: Vlearmoes
Waarom heb je de Samsung niet met de 37PY70 (fullhd) vergeleken??
Ken ik niet, als het een full hd plasma is dan zal deze buiten mijn budget van ca 1000 euro vallen. Even gegoogeld, maar kreeg geen hits binnen Nederland

Pandit

Geplaatst:

Wat ik eigenlijk wilde zeggen; je hebt een fullHD vergeleken met een ready scherm (en kan me bijna niet voorstellen dat de Samsung een beter plaatje neer zette)

en inderdaad de 37py bestaat niet...de kleinste fullhd is 42 inch bij pana

theo

Integra | Marantz | TechniSat HD S2&multytenne | Panasonic | Kef, Rel |mede8er, synlogy, asus

Geplaatst:

Ben gisteren samen met een vriend in een grote zaak hier geweest, viel me op dat de Plasma's van Panasonic een heel mooi beeld gaven. Maar voor mij en het beste beeld gaf toch 1. Sony en de 2. LG. deze bijden LCD

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Geplaatst:
Origineel bericht van: pandit
Nadelen Plasma = zwaar, glanzend scherm, (iets) hoger stroomverbruik, kortere levensduur en bij verkeerd gebruik (te hoog contrast) kans op inbranden.

Hmmm...hier kan ik het niet mee eens zijn. Ik heb een nieuwe Panasonic 42PY700 en die heeft geen glanzend scherm om mee te beginnen. Het stroomverbruik is hoger, maar is niet goed te vergelijken omdat een plasma niet altijd hetzelfde verbruikt. Een LCD heeft te allen tijde hetzelfde verbruik. Blijft wel staan dat een plasma meer verbruikt.
Kortere levensduur is een non-issue. De nieuwe full-hd modellen van Panasonic staan op 80.000 uur, en dan is de helderheid van plasma gehalveerd. Dat betekent overigens niet dat het beeld niet om aan te zien is, maar dat je met een beetje draaien aan de knopjes het beeld weer (praktisch) als nieuw hebt. Nu zal Panasonic zelf wel een beetje overdrijven met die 9 jaar, maar laat het 7 jaar zijn. Hij is dan nog lang niet kapot gesleten. En een CRT ziet er na 7 jaar ook niet meer zo fris uit als in het begin.
En inbranden is tegenwoordig ook niet meer aan de orde. Je moet welliswaar de eerste 200uur een beetje kalm aan doen omdat dat de kritische periode is. Daarna zijn de fosforcellen voldoende 'ingesleten' en is de kans op inbranden net zo groot als bij je ouder CRT.

Het is wel jammer dat alle oude verhalen over plasma maar moeilijk de kop in zijn te drukken.

Evengoed...ts wilde graag een LCD vanwege het formaat. Een vriend van me heeft een Sharp 20EX (oid) gekocht van 42". Was net zo groot als een 37" plasma want hij heeft een heeeel dun randje. Verder een puik scherm voor een scherpe prijs.

Mijn mening blijft echter in het voordeel van plasma. Zwart is op een LCD nog steeds geen zwart. Dat is ook onmogelijk met de huidige techniek. Het lijkt vaak wel zwart, maar doe het licht in de kamer maar eens uit of zet er een plamsa naast. Dan zie je wat zwart is. Maar ik ben een enorme zeikerd wat dat betreft. Iedereen moet zijn eigen ogen als scheidsrechter gebruiken.
Geplaatst:

Soms kan het leven simpel zijn, als je kinderen hebt zou ik niet aan Plasma beginnen. De kans dat je de 7 jaar haalt is te klein. Zelf heb ik een Panasonic TX-37LVD70 gekocht. Naast full HD was een criterium dat ik ook bij kabel een perfect beeld geven. Het alternatief was Pioneer, maar daar is de prijs van de Pioneer dan ook naar. Ik heb de Panasonic naar een Philips gezien en de keuze direct zichtbaar bij Analoog signaal.

Humax 5400 - Triax88cm - Stab HH120

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mike Philippens

Het stroomverbruik is hoger, maar is niet goed te vergelijken omdat een plasma niet altijd hetzelfde verbruikt. Een LCD heeft te allen tijde hetzelfde verbruik. Blijft wel staan dat een plasma meer verbruikt.

Zwart is op een LCD nog steeds geen zwart. Het lijkt vaak wel zwart, maar doe het licht in de kamer maar eens uit ...

Mike,
In grove trekken kan ik mij in jouw verhaal vinden maar ik wil over een tweetal punten toch nog even iets opmerken.
Ik mag mij denk ik als een gewone huis-tuin-keuken-consument betitelen en volgens mij is dat toch wel de meest representatieve gebruikersgroep.
Op basis van dit gebruikspatroon heb ik dan ook mijn research uitgevoerd met het resultaat dat ik mijn huidige Sony LCD KDL-40V3000 heb gekocht.
Ik moet hier nog wel aan toevoegen dat ik alleen heb gekeken naar TV`s met een maximale netto koopprijs van € 1.600,= en tot deze prijsklasse kon ik nauwelijks technische verschillen ontdekken tussen de merk LCD en Plasma TV`s. De LCD TV is dan ook door mijn vrouw uitgekozen en dat besluit was zeker niet door uitgebreid technisch inzicht gestaafd.
Hierbij mijn tweetal afwijkende bevindingen.

Het stroomverbruik van de beide systemen ontloopt nauwelijks want het stroomverbruik van de Plasma TV`s is de laatste tijd drastisch naar beneden gegaan.
Een Plasma scherm van de nieuwste series gebruikt gemiddeld niet meer stroom dan een LDC scherm van dezelfde grootte.

Ik vind wel degelijk dat mijn Sony LCD TV zwart laat zien als het ontvangen beeld zwart moet zijn. Alleen pas ik hier andere criteria toe want het is naar mijn mening niet realistisch te noemen om in een volstrekt donkere kamer te zitten.
Naar mijn mening gaat ‘mijn gebruikersgroep’ in de regel niet in een onverlichte kamer zitten en als er ook maar enig licht in de kamer zit dan is het beeld echt zwart.

Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Citaat:
Mijn mening blijft echter

kijk de vraag: Voor welke LCD Tv zou jij gaan ?

wordt door bijna iedereen met een mening beantwoord.

dat is eigen aan dit soort vragen...

Ik vindt het verschil extreem miniem (lcd<>plasma) indien je een juiste instelling op beide hebt...

Daarenboven het kan ook niet gelijk zijn bij een beoordeling tussen beiden.

Maar LCD is weldegelijk heel erg goed, enkel welk merk en type je neemt kan men dus vergelijken indien ze naast elkaar beoordeeld worden.

Bij mijn weten is, de reclame niet doorslaggevend en een "meer bekend" merk ten opzichte van een "minder bekend" merk ook niet.

als je meningen voor de een of de ander statistisch beoordeeld is dat eigenlijk het kijken naar wat de meerderheid vindt

DAT geeft een veilig gevoel bij de keuze, maar een echte buil loop je meestal niet op.

misschien Blackout,

is het meest veilige om het eens op specificaties te schiften;

een lijstje opstellen met wat er geboden wordt, per merk

en als je dan de gelijkwaardige hebt gevonden daar gericht een zicht-beoordeling van te maken (dus naast elkaar laten opstellen) in de beter gesorteerde AV winkel.

uiteindelijk zal je beurs en de inhoud een grote invloed hebben op de aanschaf.

cheers

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jürgen

Ik vind wel degelijk dat mijn Sony LCD TV zwart laat zien als het ontvangen beeld zwart moet zijn. Alleen pas ik hier andere criteria toe want het is naar mijn mening niet realistisch te noemen om in een volstrekt donkere kamer te zitten.

Nou, dan zijn we toch klaar? Het gaat erom wat jij wilt en waar jij tevreden mee bent. Wat jouw 'gebruikersgroep' vindt of wil is leuk, maar ook daar gaat het niet om. Ik geef gewoon aan dat een LCD onmogelijk écht zwart kan laten zien. Het ziet er misschien prima uit, maar met een plasma ernaast zie je heel duidelijk het verschil. Zwart is geen zwart als er een lampje achter brandt (de backlight). En die donkere ruimte: ik kijk films altijd als in de bioscoop. Met het licht uit en alleen een klein lampje op de muur achter de tv.
Maar dan nog: als jij het mooi vindt, is het toch goed? Mijn mening is mijn mening.

Ik stel andere eisen, maar bepaalde zaken zijn gewoon objectieve observaties, en geen meningen. Dat is dus het geval met die zwart- en kleurweergave. Dat zijn meetbare zaken. Het subjectieve eraan is jouw beleving.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen