jacobus Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Opvolger Windows Vista komt tweede helft 2009? Donderdag 17 januari 2008, 16:09 - Het ziet ernaar uit dat de opvolger van Windows Vista, Windows 7, al in de tweede helft van 2009 zal worden uitgebracht. Een eerste release zou al circuleren. Door Martin Gijzemijter Verschillende belangrijke partners van Microsoft hebben inmiddels een Milestone 1-versie van de code ontvangen. Uit een planning die website TG Daily heeft ontvangen valt op te maken dat het nieuwe besturingssysteem in de tweede helft van 2009 zal worden geïntroduceerd. Heterogeen grafisch systeem De nieuwe releasedatum is opmerkelijk, aangezien men lange tijd dacht dat Windows 7, voorheen bekend onder codenaam Blackcomb Vienna, pas in 2010 zou worden uitgebracht. Microsoft heeft de planning echter aangepast en de releasedatum een aantal maanden naar voren gehaald. De huidige M1-release wordt in 32-btit en 64-bit versies gedistribueerd aan partners van Microsoft en is alleen in het Engels beschikbaar. Een belangrijke nieuwe functionaliteit is de ondersteuning van een 'heterogeen grafisch systeem' dat meerdere grafische kaarten van verschillende fabrikanten bundelt. De software zou ook een nieuwe versie van het Media Center bevatten, al ondersteunt de testversie uitsluitend PC speakers. Veranderingen aan het Windows Logo Program De M2-release van de code staat gepland voor april van dit jaar, en de M3-release volgt in het derde kwartaal. Data voor de eerste Beta en de release candidate zijn officieel nog niet vrijgegeven maar verwacht wordt dat de eerste betaversies binnen een jaar zullen verschijnen. Een precieze datum van de release wordt pas bekend wanneer Microsoft de Windows Logo Program Changes voor Windows 7 bekendmaakt. Volgens het beleid van het bedrijf worden deze veranderingen namelijk 18 maanden voor de Ready To Manufacture-versie van het product aangekondigd. MinWin Er is nog niet veel bekend over het nieuwe besturingssysteem van Microsoft. De enige details die tot op heden bekend zijn gemaakt zijn nieuwe mogelijkheden voor touchscreens en MinWin, een veel kleinere kernel van het besturingssysteem dat maar 40 MB geheugen in beslag neemt. (webwereld)
Ome Merde Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 hmmmm, zouden ze voor Vista dan de moed hebben opgegeven ? anyway, we zien het wel. het zal een hele kluif worden om de performance van XP (of Win98se) te evenaren met Windows Vista, Vienna of watvoornaam dan ook. merDe deze ruimte is te huur
tedje1967 Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Laat ze eerst vista maar eens stabiel maken, lukte met xp ook pas na een paar jaar.Dit project zal ook wel een paar jaar vertraging oplopen. grtzz tedje
Gast hummiesat Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Het zou me verbazen. Volgens mij heb ik een maandje of wat ergens gelezen dat de opvolger van Vista totaal anders wordt qua opbouw. Meer zoals Linux als ik me goed herinner. Deze totaal andere opzet lijkt me wel enige tijd kosten om te implementeren.
Wheeler Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Op You Tube circuleren al filmpjes over Windows 7. Als je door het wazig beeld heen kan turen zie je een systeem dat verdacht veel op Vista lijkt. In een computertijdschrift hier bij ons stond een tijdje geleden te lezen dat de nieuwe Windows versies nog meer op het internet ge-ent zouden zijn. De code wordt via download op uw PC gezet, registratie via e-ID. Idem dito voor softwarelicenties als Office en dergelijke. Of dat waar is zal de toekomst uitwijzen. Tf 5000 CI Philips/Pace DVR 8121 - Duo LNB Mediaguard CI TV Vlaanderen Windows 7 Ultimate - 32 bits Nokia C5-00
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen