Gast powersoft Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Ik heb op mijn schotel nog een oude alps 0.7 db single lnb en wil die graag vervangen door een moderne, hoogstaande lnb om hierdoor met mijn 80cm draaibare schotel nét wat meer signaal te krijgen. Ik heb nu op bijv. intelsats tussen 20w en 30w af en toe weinig signaal met alle gevolgen van dien... welke lnb moet ik kopen(grotere schotel is niet aan de orde!). ik hoor veel verhalen over : inverto, mti enzo.. wat is echt goed spul? let op: ik heb een single lnb nodig. alvast bedankt.
W3ird_N3rd Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 MTI High Line kan je overwegen, vrijwel iedere andere LNB zal geen merkbare verbetering brengen, eerder een verslechtering. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
xidex Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Ik kan die Mti highline ook aanbevelen hij is echt een stuk beter op zwakke signalen. Mti highline AP8-T2NRC : 0.2 DB 100 mA Dreambox 7000: 7025 : 8000 120 cm jonsa schotel met mti highline en een Stab hh 120 moter .
Eduard07 Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 En ik heb een Neuling single LNB o.2 db met 5 jaar garantie gekocht in Duitsland. Beste uit de tests aldaar, prima ontvangst, ook op Nilesat. En 10 eurootjes maar.. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
DRG Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Ik heb allemaal inverto's aan m'n schotel hangen, maar kan je niet vertellen of dit nou beter of slechter is dan bijvoorbeeld een mti.. Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
Gast aart44 Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Origineel bericht van: Eduard07 En ik heb een Neuling single LNB o.2 db met 5 jaar garantie gekocht in Duitsland. Beste uit de tests aldaar, prima ontvangst, ook op Nilesat. En 10 eurootjes maar.. Nooit van gehoord van een Neuling en nu vraag ik me af als beste uit welke test??? De testen van de lnb's door de importeur zelf of door een zwaar gesponserd tijdschrift zegt natuurlijk ook niets. Maar voor de topicstarter ga naar je satdealer en welke merken heeft die in voorraad en maak daar een keus uit. Een lnb in Duitsland bestellen en dan net zoveel verzendkosten betalen lijkt me ook niet zinvol.
Eduard07 Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Nooit van gehoord van een Neuling en nu vraag ik me af als beste uit welke test??? De testen van de lnb's door de importeur zelf of door een zwaar gesponserd tijdschrift zegt natuurlijk ook niets. Maar voor de topicstarter ga naar je satdealer en welke merken heeft die in voorraad en maak daar een keus uit. Een lnb in Duitsland bestellen en dan net zoveel verzendkosten betalen lijkt me ook niet zinvol. Man, man, wat ga jij gelijk tekeer. Stel jezelf eerst eens op de hoogte voor je vooroordelen spuit! Neuling is in Duitsland inmiddels een gerenommeerd merk. LNB's zijn in Nederland vaak aan de prijzige kant, in Duitsland niet. Ik gaf een goedbedoelde tip. Aan jou kennelijk niet besteed. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast aart44 Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Origineel bericht van: Eduard07 Man, man, wat ga jij gelijk tekeer. Stel jezelf eerst eens op de hoogte voor je vooroordelen spuit! Sorry zo was het zeker niet bedoeld,inmiddels ben ik op de hoogte van het bestaan van de lnb, volgens mij is dat merk hier nog niet zo bekend ik had er nooit van gehoord. Deze test zegt me helemaal niets. En je hebt gelijk dat dingen op sat gebied in Duitsland vaak goedkoper zijn maar als ik een single lnb nodig heb spring ik wel op de fiets en ga hem in de buurt halen.
satwan Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Ik heb goede ervaring met smart o,2 dB voor de prijs zeker het proberen waard lijkt! Grtz. satwan
Gast Jani 1 Geplaatst: 18 januari 2008 Geplaatst: 18 januari 2008 MTI high line, zeker als je een single gebruikt, is echt een aanrader. Geeft net effe meer ontvangst. Tegenwoordig ook bij NL-internetshops te koop. De andere modernere lnb's zoals Hirschmann, Inverto, Invacom etc zullen geen beter resultaat geven dan de oerdegelijke ALPS. SMART vindt ik ronduit slecht.
satwan Geplaatst: 18 januari 2008 Geplaatst: 18 januari 2008 Nou ik heb 3 jaar geleden ivacom door smart vervangen, wat een duidelijke verbetering was ( kon kanalen storings vrij ontvangen die met ivacom niet mogelijk waren) en die doen het nog steeds goed. waarom vindt jij smart slecht, ervaring, vergelijking? Grtz. satwan
W3ird_N3rd Geplaatst: 18 januari 2008 Geplaatst: 18 januari 2008 Origineel bericht van: Eduard07 Man, man, wat ga jij gelijk tekeer. Stel jezelf eerst eens op de hoogte voor je vooroordelen spuit! Neuling is in Duitsland inmiddels een gerenommeerd merk. LNB's zijn in Nederland vaak aan de prijzige kant, in Duitsland niet. Ik gaf een goedbedoelde tip. Aan jou kennelijk niet besteed. Alleen al omdat hij 10 euro kost weet je al direct dat hij het niet noemenswaardig beter of slechter zal doen dan een Smart/Edision/enzovoorts. De belangrijkste onderdelen in die LNB's komen meestal van dezelfde fabrikant, en ze performen dus allemaal ongeveer hetzelfde. De MTI Highline doet het ietsje beter. Ik heb zelf zowel Smart, ALPS als Edision op het dak en het werkt allemaal prima hier. Maar ik kijk dan ook alleen naar "sterke" satellieten. Je Neuling zal het best doen maar ik geloof toch echt niet dat hij het beter of slechter zal doen dan alles wat ik hier op het dak heb. Wat betreft in DE kopen, als Een MTI Highline in DE ongeveer 25 euro kost (dat kost ie) en hij zou in NL 60 euro kosten (het zou me niets verbazen), dan kan het lonen in DE te kopen. Als je ook nog wat andere spullen moet hebben is DE al snel goedkoper. Gewoon goed rondkijken en vergelijken. Verzendkosten in DE zijn meestal 8-20 euro. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Eduard07 Geplaatst: 18 januari 2008 Geplaatst: 18 januari 2008 Origineel bericht van: W3ird_N3rd Alleen al omdat hij 10 euro kost weet je al direct dat hij het niet noemenswaardig beter of slechter zal doen dan een Smart/Edision/enzovoorts. De belangrijkste onderdelen in die LNB's komen meestal van dezelfde fabrikant, en ze performen dus allemaal ongeveer hetzelfde. Nog zo'n onbewezen stelling! Maar je zit er dik naast! Blijf vooral van alles roepen, ik baseer me liever op mijn eigen metingen! Ik heb 5 jaar garantie op deze qua gevoeligheid top lnb. In het verleden heb ik veelvouden betaald voor mindere kwaliteit. O.a.een zeer dure Smart single die het geen 3 jaar volhield. Helaas,garantie dus verstreken. Ook de Invacom single 0.3 ontvangt zwakker op Nilesat dan deze Neuling. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 18 januari 2008 Geplaatst: 18 januari 2008 @Eduard, is jou stelling dan wel zo bewezen Als je in dit "gevoeligheden"(0.2 of 0.3) gebied zit, en dat voor een tientje, is het volgens mij allemaal lood om oud ijzer. Ander doosje ander kleurtje en voila een "Neuling" (nieweling ) Zou je niet eerst even deze draad goed doorlezen voor je reageert? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
W3ird_N3rd Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Origineel bericht van: Eduard07 Nog zo'n onbewezen stelling! Maar je zit er dik naast! Je hebt gelijk! Als een LNB met de bekende onderdelen in elkaar is gezet maar bagger geassembleerd zal hij merkbaar slechter presteren dan de rest! Dus ze zijn inderdaad niet allemaal hetzelfde. Citaat: Blijf vooral van alles roepen, ik baseer me liever op mijn eigen metingen! Ik heb 5 jaar garantie op deze qua gevoeligheid top lnb. In het verleden heb ik veelvouden betaald voor mindere kwaliteit. O.a.een zeer dure Smart single die het geen 3 jaar volhield. Helaas,garantie dus verstreken. Ook de Invacom single 0.3 ontvangt zwakker op Nilesat dan deze Neuling. Smart is inderdaad bagger, want er zit maar 3.. Oh nee, op Smart LNB's zit ook 5 jaar garantie. En mijn Smart doet het prima maar dat ligt aan mij. Ik heb even op een grote Duitse site met veilingen gekeken en heb welgeteld één Neuling LNB gevonden. Een Astra-Hotbird monoblock voor €9,90. Dat is ook meteen het goedkoopste Astra-Hotbird monoblock van allemaal, Maximum begint bij €12,50 en andere merken zitten daar dan weer een beetje boven. Maar jij hebt hem getest en ik ben helemaal om. De prestaties van deze LNB zijn aanmerkelijk beter. Neuling, een jong en dynamisch bedrijf, is zeer innovatief en heeft technieken uitgevonden die een LNB aanmerkelijk beter laten presteren. Niet alleen dat, deze technieken zijn goedkoper dan de techniek van alle andere fabrikanten. Hoewel Neuling een hogere prijs zou kunnen vragen voor deze superieure LNB is Neuling niet alleen jong, dynamisch en innovatief maar er werken daar ook nog eens een stel enorme goedzakken en ze zetten deze LNB op de markt voor een prijs lager dan die van alle andere fabrikanten. Ze draaien zelfs maar net break-even, want zo'n goede LNB, die moet iedereen toch kunnen betalen? Stop, stop. Ik weet wat je wilt zeggen. Als Neuling zo'n geweldige signaalverbeterende techniek heeft uitgevonden, en hun LNB's presteren zo overduidelijk veel beter wat onomstotelijk is bewezen door jouw test.. Dan hadden we toch allang nieuwsberichten op diverse sites moeten zien die vertellen over deze nieuwe techniek, waar de verbetering inzit, en dat dit ook nog eens kan zonder dat de LNB duurder is dan de competitie? Neuling is behalve jong, dynamisch, innovatief en een stel goedzakken ook nog eens erg bescheiden. Ze scheppen niet graag op over hun wereldprestatie. Dáárom hebben we er nog niet zoveel van gehoord. Ik ga onmiddelijk een stel Neulings bestellen en alle LNB's die ik op het dak heb vervangen. En ik zet meteen overal twee boosters tussen, Nilesat komt hier straks zo ongelofelijk hard binnenknallen op mijn 54cm Triax dat ik de radiozenders kan horen zonder ontvanger! 1 Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen