Eduard07 Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Wat weet jij veel zonder het ding ooit gezien te hebben. Misschien moet je ook gaan schrijven voor een boulevardblad. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Citaat: Blijf vooral van alles roepen, ik baseer me liever op mijn eigen metingen @Eduard07 ik reageerde op deze uitspraak van jou, hoe kom je er dan bij dat ik deze draad nog eens moet doorlezen? Ik ben het op dit punt eens met Aart44 dat het lood om oud ijzer is met de gevoeligheid in deze prijsklasse En Eduard07 heb je een test gedaan met goede meetapparatuur, ik denk het niet. Waar heb jij je Neuling dan mee vergeleken? Je kat W3ird_N3rd nu wel af maar ook hij heeft gelijk. Ik denk dat je zelf beter voor een boulevard blad kan gaan schrijven, die dikken de boel ook altijd lekker aan Of oordelen zonder feiten Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Powersoft heeft het nodige aan advies gekregen als newbie het wikken en wegen is ook afhankelijk van ervaring+kennis betreffende deze materie dan hoeven in een dergelijke draad geen kwade smilies te worden gebruikt je zult ook als je verder in deze hobby komt nog wel eens een lnb merk en type wisselen laten we het leuk houden. cheers A Forest The Cure
Smurf Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 als het kan met vergelijk van een paar andere (Bekende) lnb's op dezelfde opstelling dan? Ik ben wel nieuwsgierig naar het (oerlelijke) neulings dinkie Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Eduard07 Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) @Eduard07, ik wacht nog steeds op een antwoord van jou hoe je dit allemaal (zelf) getest hebt. Je zei nl dat je alleen op je eigen metingen afging Sjaak, ik heb een draaibare installatie die zeer zuiver in de baan staat. Ik ben een verwoed DX-er (was ik al in radiotijden), en wil altijd het maximale ontvangen, ook op de zwakkere transponders op de zwakkere satellieten. Ik heb er diverse gehad: Golden Interstar,Maximum, Smart,Invacom (had ik echt hoge verwachtingen van), en nu dus die Neuling uit Duitsland. Hij kwam erg goed uit de Duitse testen, en voor 10 euro kon ik geen buil vallen. Hij was altijd wel geschikt voor de camping. Dus met de kerst in Duitsland gelijk een gekocht. Ik was ben verrast door de prima prestaties op b.v. Nilesat, maar ook op zwakkere transponders op andere satellieten. Voorlopig laat ik hem er mooi opzitten, en de Invacom ligt in de kast. Ik weet het, vaak is er een relatie tussen prijs en kwaliteit, maar misschien is het toch geen wet van meden en perzen. Neuling wilde zich waarschijnlijk snel een reputatie verwerven in Duitsland, en dat is hen gelukt met die lnb. Misschien is dit soort marketing wel goedkoper dan dure reclamecampagnes.Wat kan me trouwens gebeuren met 5 jaar garantie. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
W3ird_N3rd Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Als dat zo is zou je eens een MTI High Line moeten proberen. Daar zijn ook daadwerkelijk testen, met cijfers enzo, van waar uit is op te maken dat deze het iets beter doet dan de meeste andere LNB's. Die is dan ook een paar keer duurder dan een Smart of een Neuling. Heb je niet toevallig een F-connector opnieuw opgeschroeft, kabel vervangen, schotel (al dan niet per ongeluk) een duwtje gegeven of misschien waren je vorige LNB's wel gewoon maandagmorgen modellen. Wat je nu schrijft is eigenlijk een bevestiging van mijn sarcastische verhaal.. het was niet de bedoeling dat je dat serieus zou nemen hoor. Neuling maakte al LNB's in 2006. Wij hebben op sat4all dus 2 jaar lang helemaal niets over deze geweldige LNB gehoord, er zijn geen testen op internet te vinden die bevestigen (met cijfers) dat deze LNB het beter doet dan b.v. een Smart en nu verwacht je dat wij je op je woord geloven dat deze zeer goedkope LNB uitzonderlijk goed zou presteren. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
W3ird_N3rd Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Nu zie ik een reactie van je in een ander topic waarin je mij quote: Origineel bericht van: Eduard07 Zo zie je maar weer: de regel prijs-kwaliteit gaat niet altijd op. Leuk om zo "subtiel" verder te katten. Ik beweer nergens dat die Neuling niet goed zou werken. Ik heb zelf ook goedkope LNB's. Maar ik zeg wel dat die Neuling het niet beter èn niet slechter zal doen dan andere merken. Mijn Maximum switch doet het beter dan mijn Spaun, dat is niet omdat de Maximum zo geweldig is maar omdat de Spaun minder compatible is met diverse ontvangers. Ik heb een Asrock moederbord in mijn PC, niet omdat Asrock zo geweldig is maar omdat ik een paar minder goede ervaringen heb met Asus en mijn Asrock het ook prima doet. Maar een ECS zou het waarschijnlijk net zo goed doen, of een Gigabyte, of wat dan ook. Goedkoop spul kan vaak prima werken, maar ga nou niet één merk te vuur en te zwaard verdedigen als je daar geen betrouwbare/meetbare/whatever argumentatie voor hebt. Wij zijn kritisch en we geloven je met alleen "beter" niet op je woord. Het minste wat je dan kan brengen zijn cijfers uit een directe vergelijking en als je die niet hebt moet je niet verwachten dat wij je zomaar op je woord geloven als je aan komt zetten met een product waar niemand hier ook maar ooit van gehoord heeft. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Eduard07 Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 www.digitalfernsehen.de voor meer info. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
W3ird_N3rd Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 Origineel bericht van: Eduard07 www.digitalfernsehen.de voor meer info. Link naar het artikel waar je op doelt want de 2 artikelen die ik daar heb gezien zijn verre van overtuigend. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Eduard07 Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 Link naar het artikel waar je op doelt want de 2 artikelen die ik daar heb gezien zijn verre van overtuigend. Misschien moest je zelf ook maar eens op onderzoek uit. Wat mij betreft kan dit onderdeel van het topic gesloten worden. Ik wilde een tip geven, that's all. Het lag niet in mijn bedoeling er eindeloos over door te gaan. Zie zelf maar wat je gelooft. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast Jani 1 Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 SMART Ik had 2 smart quads. 1 ging er na een week kapot. De vervangende blokte iedere keer na een halfuur gebruik. De spatwater bescherming is ronduit slecht. De aansluitingen worden kletsnat. De ontvangst is onder het gemiddelde (vergeleken met ALPS, Inverto en Invacom als je rekening houdt met de f/d-waarde). Misschien ligt het aan de gehele installatie waarin de combinaties niet ok zijn, maar voor mij geen smarts meer. NEULING Zo goedkoop zijn ze nu ook weer niet. Normale Duitse lnb-prijzen. De tests zeggen mij weinig. De lab-waarden zijn goed, maar wat zegt dat nu in de praktijk?
matjas Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Ho Ho niet zo gauw wegwezen... Even de link wat directer aangeven, we willen nu echt alles weten over die "test" Kom op Sjaak, niet zo sarren. Hij staat hierbij , alleen je moet betalen om het te lezen. Dus weten we het niet zeker, maar ik geloof Eduard07 op zijn woord.
Eduard07 Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Origineel bericht van: Jani 1 SMART Ik had 2 smart quads. 1 ging er na een week kapot. De vervangende blokte iedere keer na een halfuur gebruik. De spatwater bescherming is ronduit slecht. De aansluitingen worden kletsnat. De ontvangst is onder het gemiddelde (vergeleken met ALPS, Inverto en Invacom als je rekening houdt met de f/d-waarde). Misschien ligt het aan de gehele installatie waarin de combinaties niet ok zijn, maar voor mij geen smarts meer. Twee redelijk prijzige Smarts monoblocks lieten het achter elkaar afweten binnen 3 jaar. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast brombeer Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Hallo , Nu we het toch even over lnb,s hebben en het dus ook "gezellig" moeten houden even aan jullie de volgende vraag . Ik gebruik veel de Inverto silvertech lnb,probleem wat ik tegenkom bij verschillende hiervan is dat het binnen werk los gaat zitten dit merk je doordat de aansluiting van de f plug los gaat zitten hebben meer van jullie die dezelfde lnb gebruiken hier ook last van en een vraag aan de deskundigen onder ons kan dit kwaad of kan ik ze beter inruilen voor een nieuwe (heb toch 5 jaar garantie). Moi Brombeer.
Eduard07 Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Brombeer, je zou zeker een beroep moeten doen op je garantie. Zolang je er niet onoordeelkundig mee om hebt gesprongen en een artikel bij normaal gebruik snel gebreken gaat vertonen, kun je ermee terug (Dat kan zelfs als de garantie al voorbij is en je "redelijkerwijs" mocht verwachten dat het artikel nog een lang leven was beschoren.Europese regelgeving.Er zijn veel voorbeelden van gevallen waarin buiten de garantieperiode een leverancier nog gehele of gedeeltelijke verplichtingen bleef houden.) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen