Ga naar inhoud


[600S] hoe handmatig de 600PVR flashen ?


Gast poelie1

Aanbevolen berichten

waar zit in het menu de knop software update?

 

volgens onderstaande beschrijving probeer ik een altenatieve image te laden of kan dit niet zo op een dm600 kan in het menu nergens software update vinden

 

Als je een UTP-verbinding tussen je PC en je Dreambox tot stand hebt gebracht, kun je als volgt te werk gaan:

 

- hernoem het image en geef het de naam root.cramfs (in kleine letters)

- kopieer deze root.cramfs met een FTP pakket naar je Dreambox in de subdirectory /var/tmp

- druk op de Dream knop op je afstandbediening om in het Enigma menu te komen

- Ga naar het Setup menu en kies voor Expert Settings

- Kies hier voor Software Update Waar?

Je krijgt nu 2 mogelijkheden te zien:

- Internet Update

- Manual Update

 

Kies nu voor deze laatste optie (Manual Update).

 

Je Dreambox gaat nu op zoek naar het bestand /var/tmp/root.cramfs en als dat bestaat, wordt het keurig geflasht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De procedure die jij beschrijft is voor een CDK box, dus een 56xx, een 7000, of een 500.

 

De andere boxen (7020, 500+, 600, 7025) draaien OpenEmbedded, en die moet je op een hele andere manier flashen, namelijk via de browser (of met de juiste versie van DreamUp).

 

Hoe, dat had je met een beetje zoeken op dit board ook wel kunnen vinden, dit is al minstens 1000x behandeld.

 

Dit is bv een aardig startpunt:

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm600/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt WanWizard

Dit is het antwoord waarop ik zat te wachten

Aangezien ik heb gelezen dat het met dreamuplan wordt afgeraden dacht ik dat dit nu de eenvoudigste manier was

De procedure via de browser ken ik nog niet, ga ik uitzoeken

Anders zit er niks anders op om alles op de laptop te zetten en met mijn laptop voor de box te gaan zitten met dreamup

deze procedure is mij bekend staat inderdaad wel 1000* beschreven

 

aangezien dit de eerste keer word ben ik nog wat voorzichtig

en probeer ik me eerst wat te verdiepen in de materie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox opstarten

 

Via menu naar de communicatie instellingen het ipadres wat daar staat opschrijven of onthouden.

 

Open telnet.

 

In telnet vul je in : open 192.xx.xx.x (dit is het laatste ipnr wat de box heeft gekregen dus die je opgeschreven hebt.

 

inloggen met root.

dan vul je onderstaande in.

mount /boot -o remount,rw (druk op enter)

rm /boot/* ( druk op enter)

reboot (druk op enter)

 

De box zal nu opnieuw opstarten.

 

open explorer of firefox type hier het opgeschreven ipnr. in http:// 192.xx.xx.x dan kom je op de pagina van de DM-600 en hier kan je een software update doen en upload je de NFI image die voor een DM-600 geschikt is..

 

Dit duurt even als de Balk op 100 % staat dan schakel je de spanning af en dan weer aan en de box zal opstarten met de nieuwe image...

 

Als je dit onder knie hebt dan doe je het uploaden van een nieuwe image in 5 minuten.

 

 

Mazlzlz

De enige echte AVALON

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo avalon

ik heb de telnet sessie nog niet gedaan maar als ik nu in de web browser kijk zie ik nergens de mogelijkhied voor een software update

verschijnd die pas na de telnetsesie en reboot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@poelie1,

 

 

Citaat:
ik heb de telnet sessie nog niet gedaan

 

Als je het advies nog niet hebt opgevolgd en je zult nu gaan telnetten kom je in het menu met het zender overzicht enz. van de Dreambox.

 

 

 

Citaat:
inloggen met root.

dan vul je onderstaande in.

mount /boot -o remount,rw (druk op enter)

rm /boot/* ( druk op enter)

reboot (druk op enter)

 

De box zal nu opnieuw opstarten.

 

 

Ik ben geen Lenux expert, maar als ik bovenstaande bekijk wordt er iets gewist ?

 

Daarna de box opnieuw opgestart en waarschijnlijk zal het menu er dan anders uit zien.

 

 

Citaat:
open explorer of firefox type hier het opgeschreven ipnr. in http:// 192.xx.xx.x dan kom je op de pagina van de DM-600 en hier kan je een software update doen en upload je de NFI image die voor een DM-600 geschikt is..

 

 

 

Na dit gedaan te hebben zal er waarschijnlijk nieuwe software opstaan.

 

Je bent i.i.g. niet de eniste die zit te klooien, zit zelf ook te zoeken en dan met name een multiboot oplossing laugh .

 

Zoals het er naar uit ziet moet de originele flash verwijderd worden om weer verder te kunnen. Op dit moment ben ik 2 evt. oplossingen tegen gekomen om e.e.a. multiboot te maken, jammer dat een programma als Flash-Wizard niet blijkt te werken, gr.

 

 

Zilverster.

 

 

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Als de box een Ipnr van de router heeft gekregen kan je DHCP uitvinken dan is het ipadres vast. als je de instructie doet zoals ik beschreven heb zal hij met zwart beeld herstarten. Je kan dan via de webbrowser een nieuwe image uploaden. Je krijgt dan deze pagina te zien. WebInterface.png

 

Dit is trouwens dezelfde pagina als bij de 7020.

 

Mazlzlz

Avalon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Avalon,

 

Dank voor de zeer duidelijke uitleg, mede door het plaatsen van de afbeelding.

 

Ik denk dat het volgende ook wel in dit draadje kan, als extra aanvulling zonder een nieuwe te moeten openen, gezien er mogelijk nu en anders in de toekomst mensen zijn die graag het zelfde willen als ik.

 

Ik weet dat de meesten onder ons opstarten vanuit de flash memory en/of een stick en weet ook wat de voor en nadelen zijn.

 

Op mijn Dreambox 7020 staat nog de origenele software in de flash, d.m.v. Flash Wizard is deze multiboot gemaakt door gebruik te maken van de middelste optie van dit pakket "Install or remove a firmware in MULTIBOOT". Alle ande firmware draaid op deze box vanaf de harddisk en dat zou ik op de Dreambox 600 ook graag hebben. Het probleem is dat Flash Wizzard dit (nog niet) ondersteund. Inmiddels ben ik 2 manieren tegen gekomen, een daavan is de manier van Barry Ellen. Zoals het er naar uitziet wordt in beide gevallen de flash gewist, wat eigenlijk niet mijn bedoeling is omdat ik daar graag het origineel wil laten staan.

 

Weet jij misschien nog een andere manier om de Dreambox 600 multiboot te maken en de nieuwe firmware direct op de hardeschijf te plaatsen ?

 

De reden dat ik het op deze manier wil is dat ik de box niet gebruik om er mee te kunnen kijken, voordat hier vragen over komen smile .

 

Ik hoop dat je het nog een beetje kunt volgen, gr.

 

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt iedereen

 

ik heb mijn box een static ip adres gegeven zoals alles in mijn netwerk en geregistreerd in dns

vind ik makelijk weet ik altijd zeker hoe ik een box kan benaderen

maar als je flasht worden deze instellingen gewist dus bedankt voor de tip

 

zoals ik lees is multiboot nog een probleem op de DM600

voor mij een latere zorg

 

ik heb gemini er op gekregen

bedankt

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@poelie1,

 

 

Citaat:
ik heb mijn box een static ip adres gegeven zoals alles in mijn netwerk en geregistreerd in dns

vind ik makelijk weet ik altijd zeker hoe ik een box kan benaderen

maar als je flasht worden deze instellingen gewist dus bedankt voor de tip

 

Hier het zelfde, na de hier boven omschreven procedure gevolgd te hebben kreeg ik ook geen contact meer met de box via het netwerk.

 

 

Momenteel ben ik bezig serieel te flash-en met behulp van Dreamup, vandaag veel tijd verloren om de nulmodem kabel goed aan te sluiten. Ik heb gelukkig weer contact met de box die vanaf nu nog ongeveer 15 minuten nodig zal hebben, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@poelie1,

 

 

Citaat:
ik heb gemini er op gekregen

 

 

Hier ook gelukt, Gemini, de laatste versie laugh ...........

 

Daana via de blauwe knop de laatste CCcam binnen gehaald en geinstaleerd. Wat denk je, direct beeld op de in Irdeto gecodeerde kanalen via het slot van de ontvanger.

 

 

Citaat:
zoals ik lees is multiboot nog een probleem op de DM600

voor mij een latere zorg

 

 

Daar denken we dan het zelfde over, mochten er nog mensen mee lezen die hiervoor een oplossing hebben, horen we het graag, gr.

 

 

 

Zilverster.

 

 

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ashween,

 

 

Welkom bij de club..................

 

Nu ben ik niet zo'n linux kenner, maar het ziet er naar uit dat de aangegeven procedure van @avalon de gehele flash van de Dreambox leeg maakt. Mijn probleem was dat ik op de door hem aangegeven manier de box via het netwerk totaal niet meer kon benaderen omdat ook het IP adres was verdwenen.

 

Uiteindelijk is het mij met behulp van het programma Dreamup ( te vinden bij o.a. de originele Dream site ) serieel gelukt om de box weer te kunnen benaderen en te flash-en. Let er op dat je een goed aangesloten NULMODEM kabel gebruikt ( schema's te vinden elders op het forum ), dit heeft mij de meeste tjid gekost. Een nieuwe flash in je Dreambox duurt op deze manier ongeveer 20 minuten.

 

Nu eerst even zo wat dingen uit proberen om er achter te komen waarom bij sommige mensen dingen niet willen lopen zo als ze zouden moeten lopen. De oorzaak daavan zou wel eens kunnen zijn dat in bepaalde gevallen de image op de hardeschijf moet draaien.

 

Ik denk nu een oplossing te hebben om de Dreambox 600 ook multiboot te maken, n.l. de Barry Allen manier waar ik het hier boven ook al even over had. Nu even zien of ik een gaatje kan vinden om dit uit te gaan proberen.

 

 

@avalon,

 

Klopt het dat het IP adres van de box op de door jou aangegeven wordt gewist en daardoor niet meer te benaderen was, ik ben beniewd of ik misschien toch iets vekeerd heb gedaan. Het menu waar jij het over hebt heb ik dus niet kunnen zien. Bij het opgeven van het IP adres van de box kwam ik op internet waar meerdere links te zien waren, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...