Ga naar inhoud


[600S] hoe handmatig de 600PVR flashen ?


Gast poelie1

Aanbevolen berichten

@ashween,

 

 

Citaat:
Ik heb een dm500 plus

 

 

LET OP !!!

 

Je moet wel de versie nemen die geschikt is voor jouw type Dreambox, in dit geval de Dreambox 500 plus, ook te vinden op de officiele site van Dream. Dit zelfde geld voor de "vervangende" software die elders te vinden is, altijd goed kijken voor welk type box deze bedoeld is, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Thanks..

 

Ik had al gelet op de juiste versie, ik zat alleen met het probleem dat ik op mijn computer geen com port heb, en geen dreamup kan gebruiken. Nu was ik aan het zoeken naar een pci kaart met een rs232 aansluiten.

 

Ik hoorde ook mensen over VSAF om te flashen wat zijn daar de ervaringen mee?

 

Ashween

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ashween,

 

Met een pci kaart in de PC zal het waarschijnlijk geen problemen opleveren. In het verleden heb ik wel eens geprobeert te werken met zo'n USB naar serial omzetter, maar waarvoor ik het wou gebruiken ging dat niet goed, was met een laptop zonder serieele aansluiting.

 

VSAF zegt mij niets, misschien dat iemand anders daar een antwoord op kan geven.

 

Ik weet niet of je bij mij in de buurt woond, evt. heb ik nog wel een PC-tje liggen met sereele poort, gr.

 

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mobieltje,

 

 

Zijn de aansluitingen van de seriële kabel in dit geval dan ook anders dan de standaard seriële kabel ?

 

Het zou kunnen zijn dat dat dan de oorzaak is dat usb naar serieel bij mij niet werkt in alle gevallen. Ik heb heel wat omzetters gekocht en geprobeert zonder het gewenste resultaat te behalen. Ik meen me te herinneren dat MKF wel werkt maar dat ik de communicatie met de Season niet aan de praat kreeg.

 

De enigste oplossing die ik daarvoor nog kon bedenken was pcmcia naar serieel. Deze optie leek me te duur om te proberen en kon niemand vinden die deze optie in gebruik had zodat ik dit nog kon proberen.

 

Op het laatst heb ik maar weer een nieuwe laptop aangeschaft om dit probleem op te lossen, gr.

 

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Avalon,

 

 

OFF TOPIC

 

Citaat:
De reden dat ik het op deze manier wil is dat ik de box niet gebruik om er mee te kunnen kijken, voordat hier vragen over komen .

 

Op dit moment ziet het er naar uit dat de multiboot optie voor mij nu niet direct noodzakelijk is. Ik heb vandaag de "hobby software" op de Dreambox 600 geinstalleerd en alles lijkt te werken laugh ..............

 

Voor mensen die problemen hebben om de "hobby software" werkend te krijgen op een Dreambox 7025 is wat mij betreft e.e.a. duidelijker geworden. Het lijkt er dus op dat het wel werkt vanuit de flash en dat het niet echt noodzakelijk is dat de flash en softcam op de hardeschijf behoeft te staan. Het probleem zal waarschijnlijk gezocht moeten worden in het Enigma 1 en Enigma 2 verhaal, ik hoop hier binnekort meer duidelijkheid over te hebben.

 

Kleine uitleg via PM.........

 

ON TOPIC

 

 

Gr.

 

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Sorry voor de late reactie had het even te druk met andere dingen waar ik mee bezig ben.

 

Dit is de snelste manier om je DM-600 te flashen als je geen Compoort op je pc hebt.

 

Als je wel een Compoort op je PC hebt dan kan je beter de laatste versie van Dreamup gebruiken i.c.m. een netwerkkabel.

 

Als je met een router werkt die steeds het Ip-adres vernieuwd bij het opstarten van een netwerk apparaat dan dien je de DM-600 een vast ipadres te geven. Dit doe je als volgt, Start de box op en als hij het ipadres heeft verkregen van de router dan vink je bij communicatie instellingen DHCP uit. Dan start je de box opnieuw op. en dan doe je de instructie die ik heb aangegeven via TELNET.

 

Ik gebruik een router die de macadressen onthoud zodat die altijd hetzelfde ip-adres aan mijn box (en) geeft.

 

USB-Compoort adapters zijn er in vele soorten en maten te krijgen de meesten werken dan ook wel als je ze maar goed configureerd.

 

DM500+ werkt exact hetzelfde.

 

Mazlzlz

AVALON

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Avalon,

 

Werk gaat voor de hobby..............

 

Wederom dank voor je uitgebreide antwoord, wat er bij mij mis is gegaan wat betreft het vaste IP weet ik niet. Ik werk altijd met vaste IP adressen en had hem zeker in de box vastgezet op de door jou aangegeven manier en broberen te benaderen via telnet. Het is gelukkig gelukt met het programma Dreamup via serial.

 

Wat betreft die USB naar serial adapters heb ik slechte ervaringen, meerdere geprobeerd en geen een die het gewenste resultaat opleverde, dit met een Acer laptop.

 

Gr.

 

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Ik gebruik een USB-Comport adapter van het merk Targus modelnr.PA088U niet de duurste maar is goed voor de doeleinden waar ik het voor nodig heb.

 

Als je een Acer-notebook hebt gebruik dan de USB poort die op de achterkant zit van het notebook.

 

Gegroet,

Avalon

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Avalon,

 

 

Citaat:
Als je een Acer-notebook hebt gebruik dan de USB poort die op de achterkant zit van het notebook.

 

 

Ik heb alleen maar 3 USB poorten aan de rechter kant van de laptop zitten, maar zal i.d.d. eens kijken of daar dan verschil in zit, bedankt voor de tip, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ashween,

 

 

Ik heb een normale seriele aansluiting van de laptop gebruikt waar zo'n 9 polige stekkertje in moet ( net als aan de achterkant van je Dreambox ), deze verbonden met een NULMODEM KABEL ( dus geen seriele kabel ) met de volgende aansluitingen op de pennen, zie onder :

 

 

Aanluiting 0 modem kabel Dreambox

 

 

Hier onder nog even mijn resultaten :

 

 

1 niet verbonden

2 3

3 2

4 6

5 5

6 4

7 8

8 7

9 niet verbonden

 

 

 

Let op !!

 

Ik heb dus geen gebruik gemaakt van een USB aansluiting, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tuupje_nl

 

Dan heb je de eerste posting niet gelezen en lees je over alles heen.

 

De vraag was Hoe moet je hem via LAN kan flashen. Op de site van dream staat alleen beschreven hoe je hem kunt flashen i.c.m. met een nulmodem-cable en een LAN-cable. Ik geef hier de info hoe je hem zonder nulmodem-cable kan flashen.

 

Mazlzlz

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...