rolandroland Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Goededag, Wanneer er maar een klein vleugje wind is dan heb ik al geen beeld meer. Ik heb een draaibare schotel, maar de wind moet de draaibaar heid natuurlijk niet beïnvloeden. Ik merk op dat er ruimte op de schotel zit. Dus als hij eenmaal op de positie staat kun je hem nog heen en weer bewegen. Volgens een kennis van mij ligt dat aan de kwaliteit. Weet iemand dat dit ook zo is?
clemens2 Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 wat voor motor gebruik je en met welke schotel? Een draaibaar systeem moet je bij voorkeur uit de wind plaatsen juist omdat bijna elk systeem wel iets speling op de motor heeft. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
exciter Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Ik had hier 3 jaar lang draaibaar 80cm, nooit last van wind gehad. Zelfs met storm niet. Ik denk, dat je schotel niet goed is afgesteld. Zit net aan de grens... TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
xidex Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Je kunt ook hebben dat je tuner niet helemaal goed meer is en als de schotel dan iets beweegt raak je het beeld kwijt. Dreambox 7000: 7025 : 8000 120 cm jonsa schotel met mti highline en een Stab hh 120 moter .
likus Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Ik heb ook enkele jaren een motor onder mijn 88cm Triax gehad, maar die gaf ook teveel speling op de as; gevolg was inderdaad, dat bij een stevige wind het beeld zeer geregeld blokte en wegviel. De speling was gewoon te groot, en dat was ook nog een hele dure motor, van Aston. Intussen heb ik al weer jaren een Wavefrontier en dat bevalt prima; enige nadeel(tje) is het gemis aan de kleinere sats waar je eerst even naartoe draaide; ach zoveel keek ik dat ook weer niet. DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
rolandroland Geplaatst: 22 januari 2008 Auteur Geplaatst: 22 januari 2008 Ik heb de lengte graad gewijzigd en nu heb ik weer 89% kwaliteit. Hij staat niet op waar hij op moet staan. Maar goed ik heb weer beeld.
Gast E Pouls Geplaatst: 22 januari 2008 Geplaatst: 22 januari 2008 Hier ook 8o cm draaibaar en nooit problemen.
Gast Invertist Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Origineel bericht van: rolandroland Ik heb de lengte graad gewijzigd en nu heb ik weer 89% kwaliteit. Hij staat niet op waar hij op moet staan. Maar goed ik heb weer beeld. Dat is idd De Truc om een niet goed afgestelde motor te corrigeren. Fijn-tunen kan met de breedte graad (als je iets minder noord instelt, moet de motor iets meer draaien). Een hele graad is trouwens wel erg veel! Heb je met deze instelling ook ontvangst op satellieten die wat verder naar het oosten en westen staan? Zo niet, dan staat de mast niet goed verticaal.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Ik merk op dat er ruimte op de schotel zit. Ik neem aan dat je speling hebt en dat is niet goed. Helemaal spelingvrij is zo goed als onmogelijk. Een grote schotel veroorzaakt bij wind behoorlijke krachten die op de tandwielen overgedragen worden. Bij mijn schotel van 1,20 mtr gebruik ik een actuator. Die zijn robuster en die doet nu al 16-17 jaar zijn werk in weer en wind boven op het dak. Wat betreft je speling, als die niet te groot is, dan zou je bij een wat kleinere schotel nog geen problemen hoeven te verwachten. Kleinere schotels hebben een grotere openings hoek. Dan merk je er niet veel van. Eventueel naar een motor/rotor van uitzonderlijk goede kwaliteit op zoek gaan. En denk eens na over een actuator met polarmount. Die zijn zeer deugdelijk en nagenoeg onverwoestbaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen