Ga naar inhoud

EPG Zendervolgorde klopt niet met die van Canal Digitaal

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Phillips DSR 2210 en dit is mijn EPG zendervolgorde.

1 t/m 7 EPG is gelijk aan Canaal Digitaal zendervolgorde.

11 t/m 13 is ook gelijk (Film1.1 t/m 1.3)

9. Net5

8. Veronica

10. RTL8

31. Sport1

14. BVN

32. Eurosport

17. Discovery

18. Animal

19. NGC

21. TMF

180. bbc world (geen info)

30. Tele2 / Het Gesprek (geen info)

42. Cartoon

36. Extreem (geen info)

46. Reality (geen info)

47. Club (geen info)

15. een

16. Canvas

44. TV Oranje

45. Action now

VLAAMSE ZENDERS???

73. Rijnmond

74. RTVNH

79. Fryslan

78. Noord

76. Drenthe

77. Oost

75. Gelderland

72. Zeeland

71. Brabant

20. Nick

69. RNN7

65. P Space

66. Dorcel

41. Hallmark

55. Geschiedenis

53. Hol. Doc

52. Wild

54. Consumenten TV

56. Humor

50. Science

51. Travel

64. Playboy

58. MGM

Hebben meer mensen zo'n rare EPG zendervolgorde of ligt dit puur aan mijn ontvanger? (Phillips DSR 2210)

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Geplaatst:

Ja nieuwe software inladen, opnieuw de zenderlijst installeren, maar de EPG blijft steeds door elkaar staan.

Ik heb ook een mail naar Canal Digitaal gestuurd en dit was hun antwoord.

Wanneer uw softwareversie bijgewerkt is naar de meest recente softwareversie kunt u na het installeren van de kanalen de epg op de juiste manier gebruiken. Na testen kunnen wij concluderen dat er geen storing bekend is. De meest recente softwareversie is versie 55. Dit kunt u controleren in het menu van uw ontvanger:

Menu optie 7, technische informatie --> optie 2 decoderversie.

En ik heb versie 55

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Geplaatst:

Hoi dwendy!

ik ga mijn epg-lijst even voor je checken.

Ben zo terug.

Geplaatst:

Lamme klauw gekregen van al dat schrijfwerk, maar goed hier komtie (in de volgorde als ik steeds verder naar rechts ga)

1. nl1, 2.nl2, 3.nl3, 4.Rtl4, 5. Rtl5, 6.Sbs6, 7.Rtl7, 9.Net5, 8.Veronica/jetix, 10.Rtl8, 11.Film 1.1, 12. Film 1.2, 13.Film 1.3, 31. Sport1, 14.BVN, 32.Eurosport, 17.Discovery, 18.Animal planet, 19.NGC, 21.TMF, 180.BBC w, 30.Tele2/het gesprek, 42.cartoon/TCM, 36.extreme, 46.Reality, 47.Club, 15.één, 16.Ketnet/Canvas, 44.TV Oranje, 45.Action Now, daarna komen belgisch zenders zonder nummer: VTM, Kanaaltwee, VT4, Vijftv, Vitaya, Jim.

gaan we weer verder:

73.TVRijnmond, 74.TV Noord Holland, 79.Omrop Fryslân, 78.TVNoord, 76.TVDrenthe, 77.TVOost, 75.TVGelderland, 72.Omroep Zeeland, 71.Omroep Brabant, 20. Nick/Comedy, 65.Private Spice, 69.RNN7, 66.Dorcel TV, 41.Hallmark, 55./Geschiedenis TV, 53.Holland Doc, 52.NGC Wild, 54.Consumenten TV, 56.Humor TV, 50.Discovery Scienc, 51.Discovery Travel, 64.Playboy TV, 58.MGM

Voor alle duidelijkheid: EPG-lijst van de Philips DSR2211, gekozen voor programma overzicht, steeds verder naar rechts gegaan.

Zo..heb mn best weer gedaan vandaag, ik ga even naar mn stamcafe.

Groetjes,

Tom.

Geplaatst:

Bedankt Tom dat je even wilde kijken.

Vind jij deze volgorde logisch?

Het ligt dus niet aan mijn ontvanger. (DSR 2210)

Ik vraag mij af waarom Canal Digitaal dit niet op nummerieke volgorde kan zetten.

Zo moeilijk kan dit toch niet zijn?

Geplaatst:

Hoi dwendy!

Hoe dat allemaal zit met de volgorde weet ik niet (hik..kom net uiyt mn stamcafe)

Wat belangrijk is, is dat je weet dat het niet aan je onrvang4r ;ligt

Ben een beetje bezopen, maar hoef niet te rijden omdat mn stamcafe om de hoek is.

Maar nogmaals, het belangrijkste is dat het niet aan je ontvanber ligt.

Groetjes,

Tom.

Geplaatst:

Hoi Sjaak!

Toen ik in militaire dienst zat (1979) Ging ik altijd met de jongens van het modificatiepeleton naar de Hoef en naar een bioscoop ik geloof dat die duo 2 heette.

Ik ging ook vaak naar PPM bowling.

bestaan ze nog?

(Ik zat op de Bernhard kazerne, net naast de dierentuin.)

Groetjes,

Tom.

P.s. Ik ging vroeger ook naar de Boekanier en naar Fleuri en een tent met een russische naam.

Groetjes,

Tom.

Geplaatst:

Hoi dwendy!

CDS is van plan met een nieuwe EPG te komen.

zie hier de nieuwe uitvoering.

Bron van de foto: hopperguide.nl.

Groetjes,

Tom.

post-34836-1318259589,5026_thumb.gif

Geplaatst:

Wanneer komt deze EPG dan?

Geplaatst:

Hoi dwendy!

Die EPG had er al in december 07 moeten zijn; Misschien heeft CDS het te druk gehad (Thema-kanalen).

Groetjes,

Tom.

Geplaatst:

gaat die nieuwe werken op DVB epg, net als de duitsers?

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Hoi moimoi!

Ik heb geen idee.

je kan het artikel lezen op hopperguide.nl

klik dan op "CanalDigitaal lanceert Thema-Pakket en stelt HDTV opnieuw uit."

Groetjes,

Tom.

(Bron: hopperguide.nl)

• 4 weken later...
Geplaatst:

Dit bericht publiceerde de NBS op satellitemagazine.com

CanalDigitaal verbetert EPG diverse zenders

16-02-2008 - CanalDigitaal heeft recent de EPG van diverse zenders aangepast en verbeterd. Zo is met directe ingang de programmering van BVN geheel te raadplegen. Voorheen werden de herhaalde blokken altijd steevast weergegeven met 'herhaling van de uitzending'. Veel kijkers vonden dat onhandig omdat toch niet altijd duidelijk was wélk programma er werd uitgezonden.

Hetzelfde is intussen ook al bij een aantal (maar nog lang niet alle) regiozenders gebeurd. De regiozenders hebben meestal een programmablok van een uur of twee uur en daarna staat of stond meestal in de EPG 'herhaling'. Verder is of wordt er door CanalDigitaal gewerkt aan de EPG van onder meer Film 1.3, Dorcel & Body in Balance.

De NBS, die voor schotelbezitters zoveel mogelijk verbeteringen nastreeft, vind dit een goede ontwikkeling omdat er in het verleden nog wel eens wat kritiek te horen is over de EPG. Naast deze technische zaken is CanalDigitaal ook bezig met het verbeteren van de online-service. Daarover binnenkort uitgebreid bericht. (NBS)

Maar helaas staan alle zenders nog steeds niet op volgorde.

Ook zenders als Tele2/Het Gesprek, Extreme Sports en Reality TV geven nog steeds de tekst: Geen informatie beschikbaar

En de commerciele Vlaamse TV zenders die voor Canal Digitaal niet toegangkelijk zijn, staan er ook nog steeds op.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen