Ga naar inhoud


Kanaalnummer inverto idl 7000 pvr wijzigen.


Gast Misery28

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik het kanaalnummer wijzigen, zodat de nummers elkaar opvolgen.

 

Ik heb nu dat na ch9 (net5) ch17 (discovery) komt, hoe kan ik dit kanaalnummer wijzigen?

 

Ik wil liever geen pc gebruiken, aangezien ik geen ervaring heb met het plaatsen van settinglijsten of het bewerken daarvan (via pc).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Slim om naar dit forum over te schakelen met je specifieke Inverto-vragen.

 

Om concreet op je vraag te antwoorden : je moet de zenders niet hernummeren, maar verplaatsen.

Hiervoor moet je in het menu gaan en werken met het submenu zoals beschreven in de fabriekshandleiding vanaf p 117.

 

De links naar de handleidingen had ik al geplaatst in het andere draadje -> http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1447848/#Post1447848

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of laat de hoofdlijst voor wat deze is (een database met alle kanalen er in), en gebruik favorietenlijsten. Zeer practiesh (ik heb er nu 45 in gebruik, een aantal op soort en de meeste op satelliet) en de volgorde daarin is handig te veranderen (onafhankelijk van de volgorde in de hoofdlijst).

Of nog eenvoudiger: gebruik de PC-suite of SetEditInverto± daar is weinig ervaring voor nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een fav. lijst aangemaakt en de zenders op de volgorde gezet zoals ik ze wil hebben.

 

Ik heb discovery op 10 staan, selecteer ik dit kanaal staat er n het display 17 discovery.

 

Discovery staat in de hoofdlijst als 17 en dit nummer blijft ie houden asl je een fav. lijst naar keuze maakt.

 

Hoe werkt dat met pcsuite?

 

Waar kan ik dit programma downloaden en hoe gaat dit in zijn werk met uploaden naar de ontvanger en heb je een speciale kabel nodig.

 

Kan iemand in lekentaal hier een stappenplan maken hoe ik dit moet doen.

 

Ik heb geen zin dat het verkeert gaat en mijn hele ontvanger vastloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Misery28
Ik heb een fav. lijst aangemaakt en de zenders op de volgorde gezet zoals ik ze wil hebben.
Ik heb discovery op 10 staan, selecteer ik dit kanaal staat er n het display 17 discovery.
Discovery staat in de hoofdlijst als 17 en dit nummer blijft ie houden asl je een fav. lijst naar keuze maakt.
Hoe werkt dat met pcsuite?
Waar kan ik dit programma downloaden en hoe gaat dit in zijn werk met uploaden naar de ontvanger en heb je een speciale kabel nodig.
Kan iemand in lekentaal hier een stappenplan maken hoe ik dit moet doen.

Dat verkeerde kanaalnummer probleem is, zoals gezegd, oplosbaar door een Fabrieksreset -> alleen instellingen.
Als eerste topic in dit forum zie je een handleiding aangekondigd: lees die eens, daar staan een hoop zaken in uitgelegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt via de reset van de instellingen.

 

Sorry dat ik het zo moeilijk maakte, maar ik ben erg huivering om in de ontvanger te gaan lopen klooien.

 

Mag een slotje op, bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Misery28
Ik heb een fav. lijst aangemaakt en de zenders op de volgorde gezet zoals ik ze wil hebben.

Ik heb discovery op 10 staan, selecteer ik dit kanaal staat er n het display 17 discovery.

Discovery staat in de hoofdlijst als 17 en dit nummer blijft ie houden asl je een fav. lijst naar keuze maakt.


Voor alle zekerheid bij mij nog eens gecontroleerd :
zender / Brit Shorts : Hoofdlijst op nr 386 , Fav . Lijst op 76 .
Toets ik op de AB nr. 77 dan start Brit Shorts en op de display staat : 77 . Daarom mijn vraag : hoe selecteer jij "Discovery " ? Ik denk vanuit de hoofdlijst .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Misery28
Sorry dat ik het zo moeilijk maakte, maar ik ben erg huivering om in de ontvanger te gaan lopen klooien.

Je moet ook zeker niet gaan klooien.
Maar gewoon opties gebruiken die in het voor de gebruiker bedoelde menu staan, is niet direct klooien.
En, als je er helemaal niet meer uit komt: een volledige fabrieksreset maakt de Inverto weer alsof hij net uit de doos komt.
En dan begin je opnieuw.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was dus het punt, de zenders stonden al ingestelt toen ik hem uit de doos haalde.

 

ik wist niet dat je via de reset de kanaalnummers kon veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat is ook niet echt de bedoeling. Als alles goed is, zijn de nummers op het scherm en op het display hetzelfde. Maar helaas verslikt de machine zich wel eens, en dan is dit de oplossing.

 

Maarreuh....: er stonden al zenders in? Begon het apparaat niet met een "Eerste installatie wizard" (drie schermen die je moet doorlopen?

Zo nee, dan was het zeker geen nieuwe? En dan zou ik zeker even beginnen met een volledige fabrieksreset.

PS: welke firmware staat er in? De laatste publieke beta, te verkrijgen via de website van de importeur, is een aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nieuw gekocht bij een sat.winkel met bon en garantie.

 

De installatiewizard was al gedaan, ik moest alleen de lnbkeuze op unicable zetten en een frequentie voor de 2 tuners instellen.

 

De rest was al gedaan, daarom zat ik ook met de kanaalnummers die niet veranderden.

 

Firmware is 1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firmware 1.4....

Op de regel daaronder staat de rest van het firmwarenummer.

Dat zou minimaal V1.4 rev. 214.040 moeten zijn (die staat OTA), maar ik raad je versie 1.4.214.072 zeer aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das mooi, nu alleen het opnemen nog even uitzoeken.

 

Gisteren had ik iets opgenomen, maar na 8 min.werd de opname zwart.

 

Vanavond maar weer proberen, volgens mij had ik de kabels achter verkeert zitten.

 

Nog een vraag.

 

Bij antenne instellingen heb ik bij tuner 1 74% signaalsterke en bij tuner 2 maar 34%.

 

Is dit normaal?

 

Ik ben al aan het verander geweest, maar dit helpt niet.

 

p.s. dit was ook al zo voordat ik de kabels aan de achterkant verwisselt heb.

 

Op mijn 2e ontvanger boven heb ik ook 60-70% sigaalsterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...