Ga naar inhoud


Mijn ontvanger doet raar


Gast Graafje

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Arion AT 1000SE. Dit is een FTA ontvanger. Ik kan hiermee niet meer kijken naar de zenders van de VRT. De signaalsterkte en dus ook de kwaliteit gaat telkens omhoog en omlaag. Behalve wat blokkerige toestanden zie je niks meer. Is dit te verhelpen? Ik heb al een factory reset gedaan. De 5V aan of uitschakelen helpt niks. De antenne heb ik ook omgewisseld maar ook dit helpt niet. Moet ik de ontvanger weggooien of niet?

 

Bedankt voor het meedenken.

 

Gerard.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou hem nog niet weggooien. Mag ik je vragen van waar je kijkt naar de VRT en naar welke mast je antenne gericht staat?

 

Bij mij is er deze avond wat blokvorming en soms wat break-ups. En dat komt normaal ook niet voor hier in Ledeberg (Gent) met een versterkte buitenantenne.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit op een 10-tal KM's van Antwerpen en daat staat zowel H als V een zender aan op kanaal 59. Normaal goede condities vanaf hier om alles goed te ontvangen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Graafje
Ik ben in het bezit van een Arion AT 1000SE. Dit is een FTA ontvanger. Ik kan hiermee niet meer kijken naar de zenders van de VRT. De signaalsterkte en dus ook de kwaliteit gaat telkens omhoog en omlaag. Behalve wat blokkerige toestanden zie je niks meer. Is dit te verhelpen? Ik heb al een factory reset gedaan. De 5V aan of uitschakelen helpt niks. De antenne heb ik ook omgewisseld maar ook dit helpt niet. Moet ik de ontvanger weggooien of niet?

Bedankt voor het meedenken.

Gerard.


Kan het liggen aan een kapotte 5V versterker?
Die zou je eens uit moeten zetten en dan de antenne versterken
met een externe versterker.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...