WPW Geplaatst: 18 januari 2008 Geplaatst: 18 januari 2008 Deze zou met automatisch updates mee moeten zijn gegaan maar niet iedereen laat dit automatisch verlopen, deze patch is bijzonder interesant omdat er word verwacht dat er misbruik van word gemaakt op kort termijn. Ook zijn er al meldingen over netwerk broadcasts die via deze methode XP laat crashen, alhoewel de huidige patch hier enigsinds op inspeelt is het nog geen definitieve oplossing. MS is er wel druk mee bezig. Je kan bij het software controle paneel nazien of deze erbij staat of in je Windows map nazien of er een map met de naam: "$NtUninstallKB941644$" bestaat. Download locaties kan je hier vinden: http://www.microsoft.com/netherlands/technet/security/bulletin/ms08-001.mspx gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Con Geplaatst: 18 januari 2008 Geplaatst: 18 januari 2008 Moet je deze patch nu wél installeren of DEinstalleren? Dat is me nu niet helemaal duidelijk. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
WPW Geplaatst: 18 januari 2008 Auteur Geplaatst: 18 januari 2008 Installeren dus. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Poetsdoekje Geplaatst: 18 januari 2008 Geplaatst: 18 januari 2008 Ik begrijp alleen niet goed wat deze update nu wel of niet doet grtzz van poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
jacobus Geplaatst: 18 januari 2008 Geplaatst: 18 januari 2008 Code laat Windows ongemerkt crashen Door Kristian van Tuil Het kan het begin van een groot veiligheidsprobleem in het Windows-besturingssysteem zijn. Onderzoekers hebben code voor een bug gepubliceerd die recent gepatchte Windows XP en Vista-installaties laat crashen. Code niet openbaar De code is niet voor het publiek beschikbaar, maar is donderdag verstuurd naar experts van Immunity Canvas-software. De bug zorgt voor het crashen van Windows, maar inbreken in het systeem is met de kwaadaardige code niet mogelijk. "Het doet Windows-machines met zekerheid crashen", zegt CTO Dave Aitel van Immunity. "Ook kreeg onze printserver onverwachts een blue-screen." Dit laatste werd volgens Aitel veroorzaakt doordat het een 'broadcast-attack'-code betreft. Gevaar van worm bestaat De grootste vrees van veiligheidsexperts is dat kwaadwillenden met de code een schadelijke worm creëren. Om twee redenen is de bug gevaarlijk. Allereerst tast het een Windows-component aan die standaard ingeschakeld is. Daarnaast hoeft de gebruiker niet op de computer actief te zijn om de pc te laten crashen. Dit zou er voor kunnen zorgen dat er met de code een intelligente worm geprogrammeerd wordt die zichzelf verspreidt en overal ter wereld pc's automatisch uitschakelt. Microsoft heeft het lek inmiddels gedicht met de MS08-001-update, maar heeft aangegeven dat het nog even zal duren voordat deze volledig getest en door middel van Windows Update uitgevoerd is. Bug in multicasting De bug bevindt zich in de processen die het netwerkverkeer regelen met behulp van MLD- en IGMP-protocol. Deze protocollen (onderdeel van TCP/IP) zorgen ervoor dat data naar meerdere systemen tegelijkertijd verstuurd kan worden. Veel programma's maken gebruik van deze technieken, waaronder IM-applicaties. Moeilijk te detecteren Ook netwerk-consultant Russ Cooper van Verizon Business waarschuwt voor de bug in combinatie met de eigenschap van multicasting. "Veel netwerkbeheerders weten niet precies welke protocollen in hun netwerk actief zijn, ze staan zaken toe waarvan ze het bestaan soms niet eens weten. Als er straks in een netwerk één machine besmet raakt met deze code, dan kan het zijn dat niemand doorheeft dat deze de code ook aan het verspreiden is", zo zegt Cooper. "Het zal net lijken of de computer in kwestie een groot bestand aan het kopiëren is." (webwereld)
WPW Geplaatst: 18 januari 2008 Auteur Geplaatst: 18 januari 2008 Origineel bericht van: Pacman ook achter nat ? Na wat onderzoeken te hebben gelezen zou ik zeggen ja maar momenteel is er nog niks werkend. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Poetsdoekje Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Ik heb Vista geinstalleerd, en na het downloaden, komt de mededeling van Windows; "Update geld niet voor Uw systeem" groeten van poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Gast hummiesat Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Heb je wel de goede gedownload dan en niet die voor XP? Als ik in de update history bij mijn Vista Home Premium kijk staat ie er gewoon tussen.
Jorgen Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 Ik heb de map ook op mijn pc staan. Dan zal het dus wel goed zijn. Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen