Ga naar inhoud


(DM7025) Harddisk problemen


Gast bertje_beton43

Aanbevolen berichten

Gast bertje_beton43

Ik heb al een tijdje problemen dat de box vastloopt bij het op wat voor manier ook aanspreken van de harddisk als hij in slaapstand staat. dit heb ik zowel bij de ronald image als bij de gemini image uitgeprobeerd. dit gebeurd bij opname en weergave van bestanden alsmede als de picons op de harddisk staat. ( die maar op cf gezet ) Ook als je hem benaderd via ftp ed via het netwerk crasht de box. heb hem via DCC en telnet ook al een paar keer geformatteerd en een schone installatie uitgevoerd. heb de jumper van de hd op cabce select staan. ook al eens geprobeerd op slave maar hetzelfde. heb er een maxtor 160 GB inzitten. bij de vorige image's van gemini had ik er geen last van maar sinds de ronald image's heb ik er problemen mee. Als ik de slaapstand uit zet heb ik geen problemen maar dat wil ik eigenlijk niet. wie heeft voor mij wat tips ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had er een Maxtor 160Gb inzitten en vond het geheel nogal warm worden.

 

De Maxtor wordt van zichzelf vrij warm en verbruikt vrij veel stroom waardoor de voeding harder moet werken en ook warmer wordt.

 

Ik heb de schijf gewisseld voor een Samsung die ik nog had liggen, omdat de Samsung stiller is, maar ook vanwege het warmteverhaal.

 

De nieuwe voeding schijnt te herkennen te zijn aan een trafo met groene bovenzijde ipv geel en is vanaf augustus 2006 ingebouwd.

 

Ik heb zelf het idee dat die oude voeding niet zo heel slecht is alleen kritischer op de gekozen harde schijf ivm stroomverbruik.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bertje_beton43

bij mij wordt de boel ook wel aardig warm. ( heet ) ik wil ook niet afgeven op de ronald image want die werkt goed. maar toen ik van de oude gimini overging op de ronald is er een frontprocesor upgrade uitgevoerd en ik denk dat het daarna is begonnen maar ik weet het niet zeker. heb vanmiddag bij de lokale computerboer een nieuwe hd gehaald. ga ik er ff inzetten. hou jullie op de hoogte

 

bert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bertje_beton43

zijn daar wat herkennings punten voor die voeding Merde ? this inderdaad een van de eerste boxen. heb hem al bijna een jaar. zal eens ff informeren in groningen waar ik hem gekocht heb. anders maar een andere voeding erin maar moet het wel zeker weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bertje_beton43

heb er gisteren eerst een nieuwe hd ingezet.(Maxtor 250 gb ) daarmee deed hij het een uurtje ongeveer goed. daarna ging het weer mis. heb er een externe voeding aangehangen van een usb naar ide controller. :D daarna geen problemen meer gehad. met de multimeter gemeten op de voeding tijdens aanspreken hd. het is inderdaad een voeding met de gele trafo. de 12 volt zakte ongeveer 0.75 volt in. heb de voeding van de box eruit gehaald en de kritische punten op de print eens opnieuw gesoldeerd. heb ook twee elco,s vervangen die er een beetje verdacht uitzagen (bol ) daarna de voeding teruggezet en geen problemen meer tot nu toe. dus ? zie het ff 2 dagen aan. cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
het is inderdaad een voeding met de gele trafo

Ik meen, maar weet dit niet 100% zeker, maar dit zou de voeding zijn die vervangen "moet" worden. Ik heb ook een gele voeding gehad en kreeg ook de meest onlogische reacties van de [7025]box. Na kosteloos vervangen door een groene (trafo) voeding, heb ik geen problemen meer gehad.

Of kosteloos vervangen nog gaat lukken na zelf solderen in de voeding, betwijfel ik.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bertje_beton43

het probleem met de hd begint zich vandaag weer te vertonen. mad heb de standby functie maar weer uit gezet.

Ga eerst maar eens bij mijn dealer informeren over een andere voeding oid. gisteravond had ik met de timer een film opgenomen maar toen ik vanmorgen beneden kwam was hij nog aan het opnemen en de enigste remedie was de box te herstarten. het lijkt er bij mij ook op nu dat er iedere keer onvoorspelbare dingen gebeuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bertje_beton43,

 

Ik heb dit soort ellende ook gehad na de aanschaf van mijn Dreambox 7000 met 160 GB Samsing Hard disk. Mijn box was ook vreselijk instabiel en viel met name om bij het aanspreken van de hard disk.

 

Ik heb op basis van info van dit forum twee elco's tussen de voeding en de hard disk gezet zodat de voeding een handje geholpen wordt bij het starten van de motor van de hard disk. Sindsdien is mijn box twee jaar bijzonder stabiel gebleven. Zie bijgesloten foto voor de gebruikte constructie. De foto komt overigens van dit forum (met dank aan de maker).

 

Helaas is mijn box sinds kort niet meer stabiel maar het lijkt erop dat mijn Hard disk door de hitte aan het bezwijken is.

 

Ik weet niet of zo'n modificatie voor de 7025 ook zinvol is maar misschien helpt het je.

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bertje_beton43

dMITRY

weet je zo die waarden van die elco's ??

iets in de trand van 1000 uf of zoiets

dat zou inderdaad nog een (tijdelijke ) oplossing kunnen zijn

 

bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast bertje_beton43
Origineel bericht van: bertje_beton43
dMITRY
weet je zo die waarden van die elco's ??
iets in de trand van 1000 uf of zoiets
dat zou inderdaad nog een (tijdelijke ) oplossing kunnen zijn

bvd


Ben er mee opgehouden om het een en ander te proberen. de afgelopen week werd het nog erger en kreeg de gekste dingen. box viel spontaan uit. als je hem daarna weer aanzette wilde hij met geen mogelijkheid booten. pas als je de hd ed loskoppelde wilde hij nog booten. heb de box opgestuurd naar mijn levarancier en die stuurt hem door naar Dream. we zien het wel of het wat kost of niet maar zoals hij de afgelopen week deed is niet leuk.
hou jullie wel ff op de hoogte over de afloop .....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Origineel bericht van: bertje_beton43
heb de jumper van de hd op cabce select staan. ook al eens geprobeerd op slave maar hetzelfde. heb er een maxtor 160 GB inzitten.


De HDD moet wel op master staan. Niet op cable select, niet op slave!

Ron


Kun je uitleggen waarom? Handleiding bij de 7025+, heeft het over cable select.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Handleiding bij de 7025+, heeft het over cable select.

Cable Select is toch voor als je een CF erbij wilt gaan zetten.

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...