Ga naar inhoud


(DM7025) Harddisk problemen


Gast bertje_beton43

Aanbevolen berichten

Voor zover ik het gelezen heb, en ook in mijn nieuwe 7025 de hdd geplaatst heb moet ie op cable select staan over cf e.d word niet gepraat .

Gewoon cable select dus en bij mij werkt het op die manier prima zowel voor de 7020 als de 7025.

 

Moi Brombeer. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


In feite moet het jumoeren op master of slave iedere cable select optie overrulen. Of je box echt cable select ondersteunt zal abhangen van het IDE kabel. Maar indien je echt een probleem met de voeding hebt dan moet je ze vervangen. Verder zal het nog weleens helpen om een laptop schijf in een adapterframe in te hangen.

 

Zelf heb ik een server schijf 5400rpm met 160GB van Samsung in mijn 7025+ hangen.

 

Succes ermee,

....Lutz

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bertje_beton43

De HDD moet wel op master staan. Niet op cable select, niet op slave!

 

Ron

 

wat is nu eigenlijk de juiste jumperinstelling met een CF kaart dan ?. bij cable select melde de hd zich als master en de CF als slave. zo hoort het ook volgens mij. maar ik wacht eerst af tot ik de box terug heb en dan zien we wel weer

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik gebruik zowel voor de 7020 als de 7025 een hdd en heb geheel conform de inbouwinstructie van dream de schijven ingebouwd.

Dream zegt dat ze cable select moeten ,voor beide dus staan ze bij mij zo en het mooiste is dat ik er dus geen enkel probleem mee heb.

Ik gebruik overigens wel/ook de meegeleverde kabels(zit verschil in gewone ide en die dream meeleverd(meer aders en veel fijner)

Misschien dat dat bij jullie niet goed gaat.

 

Moi Brombeer. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bertje_beton43

ik gebruik ook de meegeleverde kabel. dat is een ultra ata 66 ide kabel ( 80 aders ) met de blauwe en zwarte connector. die moet je ook gebruiken om uberhaubt een beetje snelheid te halen.

van die 80 aders worden er maar 40 gebruikt. de rest is afscherming om overspraak te vermijden. zet er maar eens een normale ide kabel in . dat lukt je niet zonder "het een en ander weg te knippen "

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast bertje_beton43

ben de box nu al een week of 7 kwijt. heb al diverse malen gebeld naar mijn leverancier in groningen. het blijkt dat ze bij dream er niet al te veel haast mee maken. heb een aanbieding gekregen voor een ruiltoestel. moet er nog ff over nadenken maar denk maar dat ik het doe. iemand hier ook een ervaring mee ?? lange reparatietijden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast bertje_beton43

heb een demo model terug gekregen. toch wel toppie. heb nu een 7025 plus. ben de heren van 19.2 sat in gronigen toch wel dankbaar. ik hoop dat dit mag moderators ?..... ben weer helemaal happy ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...