Puch Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 Vandaag een linux live cd getest, allemaal goed en wel, maar nu werkt mijn netwerkkaart niet meer onder windows. Van het moment dat ik de linux cd afsluit gaat het lichtje op de router uit en wordt de netwerkkaart niet meer herkent. Start ik de linux live cd terug op, dan gaat het lichtje op de router weer aan. Ik heb onder linux al het netwerk uitgeschakeld, de netwerkkaart verwijder, maar niets helpt. Telkens ik afsluit lampje op de router uit. Als ik de pc reset als linux vanop de life cd draait dan blijft de kaart wel werken, maar krijg ik mijn dvd-station niet meer open. Weet iemand raad? btw, linux distro is openSUSE-10.3-GM-GNOME-Live-i386 iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
polle58 Geplaatst: 19 januari 2008 Geplaatst: 19 januari 2008 toch toevallig geen marvell nic? http://forums.suselinuxsupport.de/lofiversion/index.php/t22109.html
Puch Geplaatst: 19 januari 2008 Auteur Geplaatst: 19 januari 2008 Inderdaad een marvell netwerkkaart. De oplossing is eigenlijk zeer simpel. Als een OS geladen word, dan gebruikt de Yukon driver het flash geheugen op de netwerk chip. Een volgende driver van een ander OS kan het vervolgens mogelijk niet gebruiken. Even de spanning van de voeding halen maakt het flash geheugen op de chip leeg en die is dan weer beschikbaar voor de volgende driver. Bron tweakers.net Bedankt voor het meedenken iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen