Ga naar inhoud

KPN Draadloos of vast?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

zal ik het maar hier proberen, is misschien wat verstandiger dan dreambox gedeelte.

Ik heb momenteel een chello abbo en via de modem loopt en een kabeltje in mijn router, die vervolgens naar mijn pc en mijn dreambox gaat.. zoals t hoort. en alles werkt perfect.

Nou heb ik een KPN abbo genomen met zo een experiabox, of zo iets, en het probleem is als volgt: ik kan hem alleen in mijn meterkast aansluiten, en om de kabels te trekken .. laten we zeggen dat dat niet gaat. nou wil ik misschien gebruik maken van dat draadloos wat er op dat KPN apparaat zit.. (mijn kennis met netwerk is er niet, laat staan draadloos)maar nou blijkt het dat dat niet samen gaat met mijn router(anno 1902)... kan alleen via usb, en nog alleen siemens wel te verstaan.Heeft iemand ervaring hiermee? draadloos kpn voor dreambox, of is het gewoon verstandig om me hele huis stuk te boren en gewoon met kabeltjes hou?

groeten,

Ad

Geplaatst:

die prehistorische router kan je afgeven aan het buurtmuseum, een Experiabox is nl. al een router.

als je perse draadloos wilt moet dat geen probleem zijn. scoor een ethernet bridge, bijvoorbeeld de Linksys WET54G :

a1.JPGa2.JPG

de bridge van-te-voren bedraad configureren (ip-adresering, beveiliging e.d), vervolgens afkoppelen en middels UTP kabel op je dreambox aansluiten.

voila smile

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

De Experiabox kan draadloos gebruikt worden zit ook een ingebouwde router in.

Dus verder heb je helemaal niets nodig. :D

Geplaatst:
Origineel bericht van: gazije82
Hallo,

zal ik het maar hier proberen, is misschien wat verstandiger dan dreambox gedeelte.
Ik heb momenteel een chello abbo en via de modem loopt en een kabeltje in mijn router, die vervolgens naar mijn pc en mijn dreambox gaat.. zoals t hoort. en alles werkt perfect.
Nou heb ik een KPN abbo genomen met zo een experiabox, of zo iets, en het probleem is als volgt: ik kan hem alleen in mijn meterkast aansluiten, en om de kabels te trekken .. laten we zeggen dat dat niet gaat. nou wil ik misschien gebruik maken van dat draadloos wat er op dat KPN apparaat zit.. (mijn kennis met netwerk is er niet, laat staan draadloos)maar nou blijkt het dat dat niet samen gaat met mijn router(anno 1902)... kan alleen via usb, en nog alleen siemens wel te verstaan.Heeft iemand ervaring hiermee? draadloos kpn voor dreambox, of is het gewoon verstandig om me hele huis stuk te boren en gewoon met kabeltjes hou?

groeten,

Ad

AD,

geen probleem met IPB icm met Dreambox. Ik heb zelf ook IPB alleen geen draadloos Experiabox. Ik had toevallig al wel een kabel getrokken. Maar mijn zwager heeft ook IPB + Dreambox 7000 en een Linksys voor aansluiting van de DB. En dit werkt super...zeer zeker ook icm GBOX.

mvgr,

Djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Geplaatst:

hmm... de museum was enorm blij met mijn gulle gift. ma goed, ik zou dus een Linksys WET54G moeten aanschaffen. klinkt te makkelijk :P. t enige is dat t apparaat nieuw bijna 80 euri kost, dus is de risico groot.

Maar als je zwager t ook hebt Dj, dan zou t bij mij ook moeten werken, denk ik zo maar

hmm...denk dat ik maar op internet ga zoeken.

nou merDe...en de rest, enorm bedankt.

Ga ik proberen

shlusss

Geplaatst:

er zijn meerdere bridges die werken he, een game-adapter van Linksys zou moeten werken of een bridge van Asus.

zoek maar eens in het db-forum, wellicht scheelt het enkele tientjes

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:
Origineel bericht van: Ome Merde
zet hem wel vast op één wifikanaal. die idioten van KPN laten hem automatisch een kanaal kiezen.

Opgelet! dit doet de box alleen na een power-cycle, dus niet voortdurend.

Ik mocht willen dat clubs als KPN en Tele2 verplicht werden standaard WLAN uit te moeten schakelen bij levering.
En dan een codelock erop, eerst bellen met ze en dan pas te activeren. Moet je eens opletten wat je wlanperformance in de buurt daarvan opknapt.

Ik hoor daar meterkast montage? De beroerdste plek voor wlan in je huis op de kruipruimte na crazy
Geplaatst:

jah... wie verint er nou zoiets? alles komt daar (meterkast) binnen... lekker vochtig, veel stroom(storingen) en geen stopcontact...ma goed we komen dr wel :P

p.s.

viel me op dat er n dikke blauw geïsoleerde kabel uit de grond komt.. dat van KPN... is dat misschien dat glasvezel? kan je dat eigenlijk zo zien ?

gr.

ad

Geplaatst:

Als het glas was dan had je nu wel "fiber-to-the-home".

Die dikke blauwe kabel lijkt mij idd kpn kabel.

Hij lijkt dik maar pel hem maar eens af. Meeste spul is isolatie / bescherming. Gebouwd voor de eeuwigheid zullen we maar zeggen.

Enfin, volg deze kabel totdat je bij een doosje komt, dat is het isra punt. Hier moet je dsl splitter (tijdelijk) op.

Ik zou persoonlijk een utp kabel pakken en een gaatje boren dwars door een zijwand van de meterkast. Hier de dslkabel en power door en de box aan de buitenkant van de meterkast afmonteren.

Geen stroom? Heb je bv wel verlichting in de meterkast zou je de schakelaar kunnen vervangen door een wandcontactdoos + schakelaar.

Suc6 wink

Geplaatst:
Origineel bericht van: theparasol
Ik hoor daar meterkast montage? De beroerdste plek voor wlan in je huis op de kruipruimte na crazy

Waarom is de MK de beroerdste plek? Wij installeren die dingen standaard in de meterkast, geen gedoe met kabeltjes trekken en gaatjes boren smile

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

Geplaatst:

Friese methode zeker :D

Je wlan zit opgesloten in een afgesloten

ruimte met in de regel aan alle kanten steens muur behalve de immer gesloten deur. Daar gaat een flink stuk wlan dekking mee naar de knoppen. Daarnaast is het in de meterkast een heksenketel van elektromagnetische stoorstraling.

Geplaatst:

Tot nu toe geen last van gehad, misschien dat er in Drenthe meer storing is dan op het Friese platteland laugh Zonder gekheid, het bereik valt heel erg mee, tot nu toe kunnen we binnenshuis alles overbruggen terwijl de tuin meestal ook nog te doen is. Bovendien zijn die dingen gelijk uit het zicht smile

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

• 2 weken later...
Geplaatst:

Vanmorgen met Planet contact gehad om de downloadsnelheid, is ongeveer 6,5MB/s en moet tussen 8-12 MB zijn.

Wat is gebleken dat er veel verloren gaat via draadloos werken, en nu met bedraad netwerk behaal ik makkelijk 8,5MB.

John

Geplaatst:

Jah, heb een 4 MBit.. haal maar 1.5 :P

nou het is gelukt.. althans.. bijna.

Ik heb de lynksys, heb internet van het net en ik heb nu eindelijk oko weer internet op me pc... met n draadje... dreambox heb ik wel via lynksys.. netjes met n draadje ingesteld en aangesloten op me dreambox, maar ik kan geen ip adres vinden van me dreambox. dhcp aan en uit geprobeerd... tis gewoon een kwestie van 'maar wat aankloten' voor mij. ik ga maar eens kijken of ik geluk heb en dat ie vanzelf begint met ontvangen :D:D

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen