Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Windows Kenners;;

Ik heb 2 W2K3 Servers draaien.

Allebij hebben ze 3 partities van 25GB, 80GB 195GB

Nu wilde ik een Netwerk Share maken van die partitie van 195GB maar dan in mirror met die andere 195GB op die andere server.

Dus eigenlijk gewoon die 2 195GB partities koppelen aan elkaar en als er iemand, elders in het netwerk, iets op die share doet dat dat dan repliceerd naar die ander..

Eigenlijk het zelfde als die SYSVOL Share.

Nu heb ik al een root aamgemaakt via dfs i.c.m. frs met een extra target, naar die andere 195GB. Als ik dan een bestand van 250Mb op die DFS share gooi repliceerd dat netjes maar staan allebij servers 3 kwartier te ratelen en gooien ze m'n hele netwerk plat...

Toen had ik via F1 ergens gelezen dat je beter geen roots kan repliceren. Dus toen heb ik een root gemaakt met een link, zoals ze dat dan noemen, en op die link een extra target, maar ook dan gaat m'n hele netwerk down.

Is er iemand die weet waar ik het over heb, met een passende oplossing. Messchien met een andere stukkie software..

Alvast bedankt:: tired

Geplaatst:

Onder costum settings/setup van DFS kan je het eea. instellen al vind ik dfs ouwe koek, je bent beter af met bvb. SteelEye's LifeKeeper.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Ach het hoeft alleen maar juist te repliceren, maar waarom loopt het helemaal vast? Moet toch niet zo moeilijk wezen. En die SteelEye's LifeKeeper biedt weer veel meer waar ik dan toch weer geen gebruik van maak..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen